Onko sinun ulkonäöllisiä piirteitä tai luonteenpiirteitäsi joskus nostettu huomion kohteeksi niin, että tunnet häpeää sen vuoksi?
Millaisia piirteitä?
Itsellä:
-se että olen lyhyt
-se että olen hiljainen
Nämä enimmäkseen lapsuudessa tuntuivat pahoilta, mutta kyllä edelleen joku yhtymä lapsuuteen iskee jos noista joku mainitsee.
Kommentit (43)
On. Nuorena iso peppu (ei ollut silloin muodissa) ja myöhemmin atooppinen iho.
Pienet rintani ovat aina olleet ilmeisen vapaata riistaa arvostelulle ja taattua viihdettä miesten ollessa puheenvuorossa.
Aina olen saanut kuulla siitä, että olen hiljainen: on pidetty kielteisenä piirteenä.
M55
On. Viimein 40+ iässä en enää välitä.
Isot rinnat. Kuudennelta luokalta lähtien on auottu päätä, lähennelty, kyselty ja töllätty. Harkitsen vakavasti pienennysleikkausta. Näistä ei oo mitään muuta ku haittaa!
Vauvanaama, siitä olen saanut kuulla jo yli puoli vuosisataa vaikka harvahan siitä suoraan sanoo. Kohta 60vee, mutta "miehekkyyttä" ei ole kasvoissa yhtään. En enää jaksa päätä asialla vaivata näillä kilometreillä. Ihmiset ovat aina olettaneet 10-15 vuotta nuoremmaksi, mikä voi joskus olla ongelmallista. Ihmiset jotka voisivat melkein olla lapsiasi suhtautuvat kuin olisit heidän kanssaan samaa sukupolvea.
On yritetty saada häpeämään ihan kaikkea, ehkä naurettavin oli kaksi itseäni puolet lihavampaa ihmistä, jotka haukkuivat minua lihavaksi😅 kuuluisaa työpaikkakiusaamista. Ei ne pitkään jatkaneet, kun tajusivat itsekin että olen hoikka heihin verrattaessa.
Olen ujo ja hiljainen vieraassa porukassa ja tästä olen saanut kuulla moitteita lapsesta asti. En myöskään katso silmiin. Ahdisti aina, kun lapsena toivotettiin, että pitää katsoa silmiin. Ei nuo piirteet hävinneet moittimalla eikä vanhenemalla. Olen nyt 64-v.
Kiltteydestä ja jämäkkyyden puutteesta puhuminen.
Olen sinut häpeän kanssa. Iän myötä tullut sen verran itsevarmuutta ja itsetuntoa että vaikka hävettäis niin osaa jo nauraa itsellekin.
Juu. Ulkonäössä nuorena akne, pituus, liian pieni takamus, liian isot rinnat ja leveät hartiat. Nykyään ohentuneet hiukset ja liian kapeat nilkat.
Ja koko ikä liian estynyt, ujo ja introvertti. Omasta mielestäni en kyllä ole ujo enkä estynyt.
isoa takapuolta ja leveää lantiota haukuttiin jo esiteini-iästä alkaen. Niitä häpeän vieläkin, vaikka muuten olen ihan normaalikokoinen.
Hirveä ääni. Siis ääneni on ihan järkyttävän ruma ja kauhea. Sitä ei yhtään helpottannu, että mulle sanottiin, että miten sä kehtaat edes puhua ku kuulostat tolta. Mä en ainakaan kehtaisi. Tämä oli ihan aikuinen ihminen toki halusi ärsyttääkkin minua.
N38
Hiljaisuus ja kiltteys minullakin.
Ujoudesta, hiljaisuudesta ja punastelusta olen saanut kuulla liian monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä ääni. Siis ääneni on ihan järkyttävän ruma ja kauhea. Sitä ei yhtään helpottannu, että mulle sanottiin, että miten sä kehtaat edes puhua ku kuulostat tolta. Mä en ainakaan kehtaisi. Tämä oli ihan aikuinen ihminen toki halusi ärsyttääkkin minua.
N38
En tuon kommentin vuoksi pystynyt pitkään aikaan esiintymään.
Onneksi kuitenkin pääsin yli ja päätin, että tällä mennään, kun ei muutakaan ole.
Sama
On kumpiakin eikä oikeastaan muuta ole tehtykään. Just tuo on tuttua että olen liian hiljainen, tosin olen saanut kuulla myös siitä, että olen liian puhelias. Samoin on moitittu että nauran liikaa (ja hymyni on vammaisen näköinen), mutta myös siitä että olen liian totinen enkä hymyile (eikä hymyni valaise huonetta). Olen liian sosiaalinen tai liian epäsosiaalinen ja aina mua saa hävetä.
Se on käynyt selväksi jo, etten ole millään tavalla kenellekään mieleinen tai sopiva vaikka menisin solmuun. Enää en edes yritä.
Ujous, kauheaa lyttäystä sen takia
Kömpelyys
Se, että tykkäsin lukemisesta
Ihan aikuisena mulle on lukuisten ihmisten taholta tehty selväksi että olen ruma, näkyy myös kiinnostuneiden puutteena, ei tarvitse mitään edes sanoa.