Mummokielen sanakirja, osa I
Kännykkä = Puhelin
Ostoslista = Sarja käsittämättömiä koukeroita ruutupaperilla
Saappaat = Hirveimmät Prismasta ostetut Kuomat
Töppöset = villasukan kaltaiset itse neulotut hirvitykset
Nuttu = 70-luvulla ostettu rätti jonka pukevat yöksi
Myssy = Itse virkattu todella hirveä päähine
Lapaset = itse neulotut jotka saavat käyttäjänsä näyttämään jälkeenjääneeltä
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Ei kiirettä= voi tukkia julkisten käytävät ja pysäyttää koko asiakaspalvelun, vaikka tunniksi omalla asioinnilla ja hidastelulla.
Teinit niitä käytäviä tukkivat.
Aivan harvinaisen ja tyylittömän ilkeä teema. T. Mies
Vierailija kirjoitti:
Synnytys = jotain, mitä miniä ei uskalla kokeilla
Raha = itsetienattua, ei ole tarpeen jakaa lapsenlapsille
Veljentytär-saatanoille en itse jätä senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat facebuukiin OSTAN PUOLUKKAA! 10 kaveria
= sama kuin lehti-ilmoitus tai radiomainos, marjanpoimijat tulevat kaupittelemaan ovelle.
En osta, kerään itse.
Pervo= pride, Lgbtl+- quer vouhkaus
Terapianpuutetta kaikki, lisäksi lääkitystä, niin nämä kummajaiset taipuu CIS malliin, jos ei vielä näillä, niin aivosähköhoidolla.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on naiselle susi.
Nuoremmat miehet eivät tällä tavoin ilku vanhempia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posliini = karvaton alapää
Posliinikissa=nätti koriste ikkunalaudalla.
Mun ikkunalaudalla istuskelee ihan oikea kissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen ei nuoret tiedä mikä ammatti oli tukki jätkä . Mutta varokaa rahan huijaajien lisäksi oikeita kuppareita jotka oikaisun välinein tappaa sepsikseen. Kuin likaiset käytetyt neulat terveyden huollossa.
Tukkijätkä on yhdyssana. Loppu kommentti täyttä hebreaa. Ei auennut ainakaan tälle "mummolle".
En minäkään ymmärtänyt.
Perinteikäs aaveen naiset jotka vihaavat naisia keskustelu.
Ok, eli sikäli kuin olen ymmärtänyt sanakirjan funktion, niin aloitus tahtoo sanoa, että siinä missä mummot sanovat lapaset, niin nuoremmat sanovat itse neulotut jotka saavat käyttäjänsä näyttämään jälkeenjääneeltä. Outoa. Eikö se ole vähän vaivalloista joka kerta sanoa noin pitkästi? Sanotteko lapsillenne joka päivä että laitapa nyt käteesi itse neulotut jotka saavat käyttäjänsä näyttämään jälkeenjääneeltä?
Tukki JÄTKÄ oli ammatti. Nuorille pitää eritellä sanoja että huomaavat merkityksen . Kuten myös KOSKEN L A S K I J A. Ei siis mäen laskija tai matematiikan vaan kosken. Oli ammatti. Ja KORPPU vanha mies tai nainen rypistyy korpuksi. Ja ennen oli vanhusten hoito tasolla VAIVASTALOT. VAIVAISET. Ihmiset jotka vanhoina sairasteli erilaisia kipuja koottiin hoidettaviksi taloihin missä vaivoja hoidettiin. Nykyään hoivakodit. Kahvipulla oli yleensä itse leivottu pullapitkon viipale tai pikkupoika. Kyllä lautaselta toiset joi sen kahvin ja sokeri pala suussa. Koska se sinne läikkyi. Ja korput oli lapsille mehun kanssa kuin lapset teki pullasuttua . Pullasuttua pullaa kahvissa. Ja oli itsetehtyjä pirtelöitä kaakaojauhosta. Onko joku varastellut vanhojen peltipurkkeja . Niissä pidettiin kahvi tuoreena. Ja keksit. Ja Maapallolle on kehittynyt valtavat määrät kieliä kuin murteita kuin kielet muuttuu. Suositaan englannin kieltä yhteisenä työpaikoilla kuin turismissa. Mummokielessä on sanoja myös tuhmille lapsille.
Mitä mummokieltä nuo on? Ihan tuttuja sanoja ja asioita 65-vuotiaalle miehellekin!
Miettikääpäs että paljonko keski-ikäisiä tai vanhempia naisia on elokuvien päärooleissa?
Sitähän aina sanotaan että tietyssä iässä nainen muuttuu näkymättömäksi. Ehkä ei pitäisi.
Mulle on ihan turha tulla puhumaan mistään wokesta ja feminismistä niin kauan kuin naisia jaksetaan ihan turhista asioista dissata. Ja varsinkin vanhempia naisia.
Vaikka vissiin tämä oli olevinaan jotain hassuttelua mummojen kustannuksella.
ap:n aloitus menee kuitenkin jo eri kategoriaan noiden jälkeenjääneeksi haukkumisten vuoksi.
T. N36
Vierailija kirjoitti:
Tukki JÄTKÄ oli ammatti. Nuorille pitää eritellä sanoja että huomaavat merkityksen . Kuten myös KOSKEN L A S K I J A. Ei siis mäen laskija tai matematiikan vaan kosken. Oli ammatti. Ja KORPPU vanha mies tai nainen rypistyy korpuksi. Ja ennen oli vanhusten hoito tasolla VAIVASTALOT. VAIVAISET. Ihmiset jotka vanhoina sairasteli erilaisia kipuja koottiin hoidettaviksi taloihin missä vaivoja hoidettiin. Nykyään hoivakodit. Kahvipulla oli yleensä itse leivottu pullapitkon viipale tai pikkupoika. Kyllä lautaselta toiset joi sen kahvin ja sokeri pala suussa. Koska se sinne läikkyi. Ja korput oli lapsille mehun kanssa kuin lapset teki pullasuttua . Pullasuttua pullaa kahvissa. Ja oli itsetehtyjä pirtelöitä kaakaojauhosta. Onko joku varastellut vanhojen peltipurkkeja . Niissä pidettiin kahvi tuoreena. Ja keksit. Ja Maapallolle on kehittynyt valtavat määrät kieliä kuin murteita kuin kielet muuttuu. Suositaan englannin kieltä yhteisenä työpaikoilla kuin turismiss
Oletko vielä ensimmäisellä luokalla? Niin on julmetusti kirjoitusvirheitä tekstissäsi!
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole! Olen itse mummo 70+ ja olen nauranut katketakseni näille oivalluksille ja itselleni! Moni sopii minuunkin. Hauska ketju. Tietysti huumorintajuttomat tiukkapipot ei ymmärrä....
Vierailija kirjoitti:
Posliini = karvaton alapää
Minulla parhaat posliinit on vitriinissä, ei missään alapäässä!
Merkillisiä epämuodostumia näillä nykyihmisillä.
Olen vela.