Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Pitäisikö 80-luvun biisit kieltää lapsilta?

Vierailija
28.02.2025 |

Ei pysty referoimaan yhtään, kun jotakin menee *estoihin* tällä palstalla., joten lue itse.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e55d10d3-2746-4327-b59d-5e871edc109a

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikki. Riippuu mitä se on tarkemmin. Mitä se tekee. Silti jatkuva musiikki ja melu voi olla liikaa.

Vierailija
2/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos Veltto Virtasen (ps) kappaletta Lolita referoitu tunnilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel taas kun on mieli pahoitettu! Kielletään kaikki musiikki maailmasta ettei vaan kenellekkään tule traumoja.

Vierailija
4/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tippa tapa traumatisoi  mut Cha cha cha ei?

Vierailija
5/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas täydellinen väärinymmärrys.. sanathan eivät oikeasti ole rasistiset vaan siinä irvaillaan 40-luvun nasseille ja heidän ajatuksilleen. 

Lapset tuskin pahastuvat mutta monilla pahastujavanhemmilla ei käsityskyky riitä...

Vierailija
6/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veltto Virtanen - Lolita

Kaksi vuotta vasta olet päälle kymmenen Yhteiskunnan silmissä siis olen rikollinen Mutta minulle sä olet nainen

Ajat sitten kasvoit ulos lapsen vaatteistasi Mitäs vanhasta fraasista pidät niitä yhä päälläsi Ja ne pukevat sua aina vain paremmin

Kolme näpäystä kitalakeen kielellä: Lo-li-ta

Namusedäksi kutsuu mua kuulemma isäsi Vaikka olen parikymmentä vuotta häntä nuorempi Hänen taitaa vain käydä kateeksi

Kolme näpäystä kitalakeen kielellä: Lo-li-ta Karkoitettu taivaista Siivet kasvaa lanteista Olet kupeideni tuli Lolita

Teeskentelyn aakkosia et vielä ole oppinut Ympäröivään tyhjiöön sä kuitenkin tukehdut Sut multa viedään Sä aikuistut

Pakokauhu valtaa minut tässä lammaslaumassa Härkä tunnen olevani posliinikaupassa Kaikki fajanssiarvot tahdon romuttaa

Lo-li-ta Kolme näpäystä kitalakeen kielellä Lo-li-ta

Vierailija
7/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas täydellinen väärinymmärrys.. sanathan eivät oikeasti ole rasistiset vaan siinä irvaillaan 40-luvun nasseille ja heidän ajatuksilleen. 

Lapset tuskin pahastuvat mutta monilla pahastujavanhemmilla ei käsityskyky riitä...

On siinä lapsikin pahastunut vai mistä se huoltaja on saanut tietää

Vierailija
8/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä Juicen kappaletta lapset soittanut vaan lapsenmielinen aikuinen. Joten ei lapsilta tarvitse ainakaan mitään kieltää.

Vierailija
9/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veltto Virtanen - Lolita

Kaksi vuotta vasta olet päälle kymmenen Yhteiskunnan silmissä siis olen rikollinen Mutta minulle sä olet nainen

Ajat sitten kasvoit ulos lapsen vaatteistasi Mitäs vanhasta fraasista pidät niitä yhä päälläsi Ja ne pukevat sua aina vain paremmin

Kolme näpäystä kitalakeen kielellä: Lo-li-ta

Namusedäksi kutsuu mua kuulemma isäsi Vaikka olen parikymmentä vuotta häntä nuorempi Hänen taitaa vain käydä kateeksi

Kolme näpäystä kitalakeen kielellä: Lo-li-ta Karkoitettu taivaista Siivet kasvaa lanteista Olet kupeideni tuli Lolita

Teeskentelyn aakkosia et vielä ole oppinut Ympäröivään tyhjiöön sä kuitenkin tukehdut Sut multa viedään Sä aikuistut

Pakokauhu valtaa minut tässä lammaslaumassa Härkä tunnen olevani posliinikaupassa Kaikki fajanssiarvot tahdon romuttaa

Lo-li-ta Kolme näpäystä kitalakeen kielellä Lo-li-ta

Ihana kappale, varmasti ministerismiehen meleen.

Vierailija
10/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raptori Oi beibi on paljon pahempi.

Vierailija
11/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos tarkoituksena oli käsitellä 1980-luvun kulttuuria, niin eikös tuo opetustilanne mennyt ihan mallikkaasti? 

"Kuuntelimme oppilaiden kanssa laulun sanoituksia ja puhuimme, miten näin 44 vuoden jälkeen kukaan ei enää voisi tehdä vastaavanlaista. "

Kai siellä koulussa historian tunneilla käsitellään paljon ikävämpiäkin asioita.

Vierailija
12/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biisihän on oikeasti täysin rasismin vastainen. Hyvä esimerkki myös, miten asiat ymmärretään helposti väärin yhdyssana- ja kielioppivirheiden takia.

Vierailija
13/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapset muka itse kuuntele tai katso mitään nykyhetkeä vanhempaa? 

Vierailija
14/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö jo pikkuhiljaa alkaa irrottautumaan tästä sairaasta tunteiden sanoittamisen terapiakulttuurista? Mitään muuta ei ole saatu synnytettyä kuin laulujen sanoituksista rikki meneviä aikuisia ja tynnyriin sullotun pumpulipallon sisällä kasvaneita tunneälyltään vajaita lapsia.

Vierailija
15/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt suli herkkiä lumihiutaleita niin että koulun lattiat tulvivat!

Vierailija
16/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö näiden valittajavanhempien kuunnella joskus nykymusiikkia. Niissä suunnilleen kehotetaan vetämään huumeita niin paljon, kuin pystyy ja tappamaan kaikki. Sanoistakin jokakolmas on kirosana.

Juicen biisit aika kevyttä nykymusaan verrattuna.

Vierailija
17/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Me halutaan olla..." ja varma kalabaliikki...

Vierailija
18/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on. Täällä on tämän maan kulttuurihistoria ja valitettavasti sitä ei pyyhitä pois, vaikka joku tulija siitä mielensä pahoittaisi. Tullessa pitää punnita kumpi on pienempi paha, sietää tämän maan kulttuuria vai jäädä kotikonnuilleen. Niin se ei mene, että tullaan tänne maanomistajan elkein määräilemään mitä saa ja ei saa jatkossa sanoa, soittaa, näyttää telkkarissa, mitä lautapelejä voi pelata jne. Sama koskee näitä puolestaloukkaantujia. 

Vierailija
19/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maailmalla kielletty 1830 luvun rallatus What Shall We Do with a Drunken Sailor?

Vierailija
20/47 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Me halutaan olla..." ja varma kalabaliikki...

Onhan siitä ollutkin jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi