Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarmolle 7v lukeminen ei onnistu

Vierailija
28.02.2025 |

Eskarivalitusten jälkeen (Tarmolla vaikeuksia lukemaan oppimisessa) veimme Tarmon yksityisesti neuropsykologille (ei havaittu erityistä) ja sitten tämän pyynnöstä puheterapiaan vaikkei puhumisesta ole ongelmia. Tarmon hyviä puolia on rauhallisuus sosiaalisuus ja keskittyminen open mukaan. 

Eskariongelmat jatkuvat koulussa. Hän ei kertakaikkiaan edisty lukemisessa. Vain lyhyet sanat auto äiti sujuu. Jos pitää kirjoittaa muumi tulee miimu. Muut kouluaineet sujuu. 

Olemme pyytäneet pienryhmäa mutta koulu ei anna. Vaikka eskarikin sitä ehdotti. Pienryhmä ei open mukaan nopeuta lukemaan oppimista koska lapsi pärjää muuten. 

En ikinä ole tavannut samaa ennen. Omat sisarukseni 7 kpl oppivat lukemaan ennen koulua. Mieheni suvusta en tiedä mutta mieheni on kova lukija. Ja olemme lukeneet Tarmolle. 

Jos Tarmo ei opi ikinä lukemaan. Luin itse 8v jo aikuisten kirjoja. 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi viedä päänkuvaukseen

Vierailija
2/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarmo on tavallinen ja sanavalmis ja utelias positiivinen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nimi Tarmo on?

Vierailija
4/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole koulun tehtävä laittaa lapsi sopivaan ryhmään.

Vierailija
5/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarmo on 7vkoululainem. Lempinimi

Vierailija
6/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotiaana itse opin lukemaan. Ihan normaali olen.

Vierailija
7/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Eetu oppi lukemaan vasta 10v

Vierailija
8/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pienryhmästä joutuu taistelemaan

Vierailija
9/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko luokalla avustajaa? Se on kai ensiksi selvitettävä onko mahdollista. Lisäksi tukiopetus tms. Tämän jälkeen olisi vuorossa pienryhmä, mutta jos semmoista ei lapselle tipu, pitää nuo muut selvittää hyvin. Yhteyttä rehtoriin/koulutoimenjohtajaan.

Vierailija
10/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opeta itse hänet lukemaan. 

Vierailija
11/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Tarmo on oppinut muut asiat ikätasoisesti. Siksi alan olla epätoivoinen. En ikinä ole nähnyt lasta joka ei osaa lukea. Tarmoa ei ole koskaan kiinnostanut lukeminen. .monet muut asiat kylläkin. 

Vierailija
12/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapi olla perinnöllinen lukivaikeus. Sen verran kankeaa on vanhemman tuottama teksti. "Tarmo" tarvitsee 3 kertaa enemmän harjoittelua kuin muut lapset.

Vierailija
13/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarmo saa 2t viikossa lukemisen tukiopetusta. Siinä on 6 muutakin lasta. En ole tämän opetuksen nähnyt auttavan. Olemme pyytäneet opettajan kautta rehtorilta avustajaa tai pienryhmää elokuusta alkaen . Olemme mieheni kanssa yrittäneet auttaa lukemaan oppimista eskarista lähtien tukien nyt koulussa läksyissä ja kustantaen itse nuo tutkimukset joista alussa puhuin. Ope on arvioinut lapsen lukemisen jouluna arvosanaksi b. 

Tarmolla on luontainen vastenmielisyys lukemiseen. Jotain hänellä on päässään erilaista kuin sisarellaan joka luki jo 5v. Hämäävä on se että on muuten normaalioloinen. 

Kun Tarmo meni hiihtolomalla kummilleen oli jo ovella sanonut ei sitten mitään kirjaimia.

Vierailija
14/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori jos tunnun kankealta. Olenkin valtion virassa byrokraattina. Mutta olen todella huolissani pojasta ja perheemme arki täyttyy huolesta. AP.

Vierailija
15/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tarmo Paulan Ja Pupan lapsi?

Vierailija
16/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli joskus samantapainen juttu jostain tytöstä (Viola?), mutta en löydä enää. Olisi kiva tietää, joko häneltä lukeminen (vai oliko kirjoittaminen) sujuu.

Vierailija
17/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Tarmolta ei lukeminen onnistu? Kai hänelle joku onnistuu lukemaan?

Vierailija
18/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän koko elämä Tarmon lukemisvaikeutta.Jos unohdatte sen ja annatte pojan olla. Koulu opettaa. B arvosanahan on ok. Menkää lomalle ja muistakaa rakastaa poikaa sellaisenaan. 

Vierailija
19/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee suvuittain miten nopeasti oppii. Koska luit aikuisten kirjoja lapsena lapsesi lukee aikuisena lasten kirjoja.

Vierailija
20/40 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin lukemaan vasta koulussa ja kirjoitan ammatikseni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä