Pelkona, että lapseni äiti tekee uudesta poikaystävästään lapselleni isähahmon
Meillä on 4-vuotias poika. Olen ihan kunnollinen isä ja rakastan lasta valtavasti. Vaimoni halusi viime vuonna erota, ja aloitti aktiivisen vieraannuttamisen heti.
Hän muutti lapsen kanssa kauas, jotta vuoroviikko-vanhemmuus ei ole mahdollista Hän pyrkii pitämään tapaamiset mahdollisimman harvoina ja lyhyinä.
Nyt olen lapselta kuullut, että äidillä on uusi poikaystävä, jonka hän on heti tuonut vahvasti lapsen elämään mukaan. Koska tiedän lapsen äidin haluavan erottaa minut lapsesta, olen lähes varma, että hän haluaa tehdä tästä uudesta miehestä hänelle isähahmon.
Kommentit (295)
Ai että tarvittaessa poliisi tulee hakemaan 11v lapsen koulusta perjantaisin ja kuskaa vaikka väkisin sen vastustelevan lapsen sinne isän luo, kun isä vetoaa tapaamisoikeuteen? Ihan varmana joo, mahtaisi olla tosi lämminhenkiset ja kivat tapaamiset.
Ahhahhaa, kyllä on vaikeaa eroperheellisen elämä. Ei ole ensimmäinen eikä toinen pienen lapsen isä, joka etsii lohtua muista naisista ja sitten se pahin sekoilu alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kova kovaa vastaan. Tapaamisoikeus on sinun ja lapsen välinen juttu, ja lapsen äiti ei sitä säätele, tai jos säätelee, asiaan pitää puuttua.
Minkä ihmeen takia? Kyllä siihen nyt joku syy on, että lapsen äiti halusi muuttaa kauas pois. Ap voi vaan katsoa peiliin. Ei kukaan jätä hyvää miestä, jos on pieni lapsi.
Jotkut pettää vaikka pieni lapsi.
Sellaisia ne miehet on. Vanha sananlasku; pojat on poikia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä että etäisä saa täällä heti kyseenalaistamista ja vähättelyä.
Kun nainen laittaa tänne vastaavan kirjoituksen, saa hän varauksetonta sympatiaa. Ei silloin täällä kysellä että "entäs se toisen osapuolen versio?"
Kato kato. Äipän pikkuinkkeli siellä hikikomerossaan kitisee.
Pysähdy hetkeksi. Mieti mitä kirjoitat toiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on nyt uhriutumisensa lisäksi kertonut ex-vaimonsa olevan mm. henkisesti sairas, kostonhimoinen, sairaalloisen omistushaluinen.
Tämä kertoo enemmän ap:sta kuin exästä. Onneksi vaimo on ymmärtänyt lähteä.
Lähivanhemmuus annetaan yleensä sille vanhemmalle, kummalla on paremmat valtuudet turvata lapsen oikeus molempiin vanhempiin. Ap puhuu exästään niin rumasti, että epäilen lähivanhemmuuden menneen ihan oikeaan osoitteeseen. Ap ei osoita kykyä itsekriittisyyteen.
Lähivanhemmuutta ei ole vielä päätetty. Sen päättää oikeus aikanaan. Mutta oikeudessa yleensä on iso painoarvo "vakiintuneilla olosuhteilla"
Ap
Oikeudessa tilastojen mukaan suurin painoarvo on sukupuolella. Yhdenvertaisuuslain perusteella naisen kertomus on uskottavampi ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kova kovaa vastaan. Tapaamisoikeus on sinun ja lapsen välinen juttu, ja lapsen äiti ei sitä säätele, tai jos säätelee, asiaan pitää puuttua.
Minkä ihmeen takia? Kyllä siihen nyt joku syy on, että lapsen äiti halusi muuttaa kauas pois. Ap voi vaan katsoa peiliin. Ei kukaan jätä hyvää miestä, jos on pieni lapsi.
Myös naiset. Ihan naapurista voi löytyä seksiseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä että etäisä saa täällä heti kyseenalaistamista ja vähättelyä.
Kun nainen laittaa tänne vastaavan kirjoituksen, saa hän varauksetonta sympatiaa. Ei silloin täällä kysellä että "entäs se toisen osapuolen versio?"
Kato kato. Äipän pikkuinkkeli siellä hikikomerossaan kitisee.
Pysähdy hetkeksi. Mieti mitä kirjoitat toiselle ihmiselle.
Ja se kitinä ja säälin kerjääminen sen kuin jatkuu. Menes nyt iltapalalle. Äippä teki sulle jo iltamässyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että kitjoituksesi on vitsi.
Vai kirjoittaisitko noin, jos sukupuolet olisivat toisinpäin?
"Kyllä siihen nyt joku syy on, että lapsen isä halusi muuttaa kauas pois. Ap voi vaan katsoa peiliin. Ei kukaan jätä hyvää naista, jos on pieni lapsi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä se et vaan saa seksiseuraa naapuristakaan. Ootahan kun kasvat aikuiseksi niin sitten voi löytyä seksiseuraa. Mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän puhujasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä se et vaan saa seksiseuraa naapuristakaan. Ootahan kun kasvat aikuiseksi niin sitten voi löytyä seksiseuraa. Mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän puhujasta.
Moni saa seksiseuraa, mutta kaikki ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että kitjoituksesi on vitsi.
Vai kirjoittaisitko noin, jos sukupuolet olisivat toisinpäin?
"Kyllä siihen nyt joku syy on, että lapsen isä halusi muuttaa kauas pois. Ap voi vaan katsoa peiliin. Ei kukaan jätä hyvää naista, jos on pieni lapsi."
Se ei sulle nyt sitä myötätuntoa heru. Sulla on outo pakkomielle kerjätä sääliä.
Vierailija kirjoitti:
Äityli sai ainakin naapurin perheen hajalle.
Jaa no erosiko äitylisi isästäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä faktaa:
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/1983/361
https://yvpl.fi/jos-tapaamisia-estetaan-pakkokeinoja-on-olemassa/
Ei se ole estämistä, jos äiti ei ole lapsen kuljettajana isän luo. Isä voi hakea sen lapsensa.
Minä en ainakaan tällaiseen suostuisi, että vanhempien erotessa toinen vanhempi automaattisesti veisi lapsen eri puolelle Suomea, ja minä sitten ajelisin ees taas hakemaan lasta tapaamaan minua. Minä ottaisi toisen vanhemman ja tarvittaessa lastenvalvojan kanssa puheeksi, mikä on lapsen edun mukainen asumis-ja tapaamisratkaisu.
Se on sitten voi voi. Eihän sinusta ole lasta hakemaan. Mut äidin pitäisi pystyä se kuljetus järjestämään ja kuljettaa. Eikä sulla lasta edes ole naiivi tyyppi oot.
Kun on pitkä matka, niin molemmat kuljettaa puoliksi.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä faktaa:
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/1983/361
https://yvpl.fi/jos-tapaamisia-estetaan-pakkokeinoja-on-olemassa/
Ei se ole estämistä, jos äiti ei ole lapsen kuljettajana isän luo. Isä voi hakea sen lapsensa.
Minä en ainakaan tällaiseen suostuisi, että vanhempien erotessa toinen vanhempi automaattisesti veisi lapsen eri puolelle Suomea, ja minä sitten ajelisin ees taas hakemaan lasta tapaamaan minua. Minä ottaisi toisen vanhemman ja tarvittaessa lastenvalvojan kanssa puheeksi, mikä on lapsen edun mukainen asumis-ja tapaamisratkaisu.
Se on sitten voi voi. Eihän sinusta ole lasta hakemaan. Mut äidin pitäisi pystyä se kuljetus järjestämään ja kuljettaa
Ap kuinka pitkä se matka o?
Ap kertoo, että kuljetukset tapahtuu puoliksi. Missä se vieroitus on tapahtunut tässä, kun äitikin kuljettelee lasta aapeelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äityli sai ainakin naapurin perheen hajalle.
Jaa no erosiko äitylisi isästäsi?
Ihan kaverin puolesta kerron. Tämän äitylin mies ilmoitti missä kaverin mies viihtyi.