Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö ilmaisissa seulonnoissa?

Vierailija
28.02.2025 |

Papa ja mammo. 

Kommentit (184)

Vierailija
141/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että julkisella kaikki syöpään liittyvät hoidot ja tarvittavat tutkimukset hoidettaisiin yleisanestesiassa? Melkoinen väite, ja melkoisen virheellinen myös. 

Onko joku väittänyt noin?

On tuolla vähän ylempänä. 

Näytä, missä.

Vierailija
142/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi en mennyt kun lähiomaisen kuoleman vuoksi ei huvittanut omaa terveyttä hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, meille ei järjestetä seulontoja.

itse asiassa järjestetään

Vierailija
144/184 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy, en ole koskaan käynyt enkä tule käymään. N36

Tyhmyyden huipentuma🤨🤨. Kerron itsestäni että heräisit : Minä olin papa- kokeessa kun tuli kutsu ja lopputulos asiasta oli, kohdun poisto kun todettiin syöpä. Voin vakuuttaa että julmaakin julmemmat seuraukset ihmiselle joka lapsista haaveili ja ne haaveet täysin romuttui😪.

Vierailija
145/184 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn, miksen kävisi? Oma terveys kiinnostaa!

Käyn ja hyvä kun kävin. Syöpä leikattiin niin aikaisessa vaiheessa, että voi kuvitella pysyväni nyt terveenä. 

Vierailija
146/184 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn, aina. Miksi en kävisi? Sehän koskee terveyttäni, mikä on minulle tärkeää. Täällä typerästi vastanneille (kun on niin noloa antaa lääkärin katsoa vaginaan papa-kokeessa tai kuinka muka sattuu kun rintaa puristetaan lasien väliin) sanoisin, että olette harvinaisen tyhmiä! 

Vierailija
147/184 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltäni löytyi seulassa paksusuolensyövän esiaste joka leikattiin pian pois. Todellakin hyvä että osallistui seulaan eikä kasvain päässyt kasvamaan ja leviämään! 

Vierailija
148/184 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin muuten, mutta se on niin epämiellyttävä tilanne, että ahdistaa. Minua ei kiinnosta vaikka se on työtä gynelle, minulle se ei ole työtä vaan ahdistava pillunlevitystapahtuma.

Entä sitten? Sehän on muutamassa minuutissa ohi. Mitä hiton väliä on sillä, että se sinua hetken ahdistaa? Hyöty on kuitenkin suuri. Eihän se kenelle muullekaan mikään kiva juttu ole, mutta tärkeä. 

Vierailija
149/184 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn, aina. Miksi en kävisi? Sehän koskee terveyttäni, mikä on minulle tärkeää. Täällä typerästi vastanneille (kun on niin noloa antaa lääkärin katsoa vaginaan papa-kokeessa tai kuinka muka sattuu kun rintaa puristetaan lasien väliin) sanoisin, että olette harvinaisen tyhmiä! 

Voisin sanoa myös, että sitten sitä vasta epämiellyttäviin tilanteisiin joutuukin jos se syöpä ehtii levitä kun ei ole huomattu ajoissa. Aika pieni paha joku hetkellinen epämukavuus siihen verrattuna. 

Vierailija
150/184 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävisin muuten, mutta se on niin epämiellyttävä tilanne, että ahdistaa. Minua ei kiinnosta vaikka se on työtä gynelle, minulle se ei ole työtä vaan ahdistava pillunlevitystapahtuma.

Mieti kuinka paljon saat levitellä pilluasi sitten jos tulee syöpä. Seulonta 5 vuoden välein on pientä siihen verrattuna.

Jep. Tätä sanoisin kaikille. Ei kannata jättää tuollaisen vuoksi seuloja käymättä, koska seuraukset voi olla jotain tosi paljon kamalampaa. Olen ollut sairaalassa naistentautien osastolla töissä joten kaikenlaista on tullut nähtyä ja kuultua. Aika herkkään kannattaa hakeutua tutkimuksiin jos on epämääräisiä gynekologisia oireita. 

Vierailija
151/184 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kyllä sattuu mammografiassa ihan helvetisti. Onhan se kipu lyhytaikainen ja Burana kyllä auttaa jonkin verran. Kipu on kainalon puolella ja on täyttä puppua, etteikö kipua voisi tuntea! Häpeä tyhmäksi nimittelijä!

Vierailija
152/184 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä papaseulonnassa näyttettä ei ota lääkäri vaan hoitaja. Oletkohan käynyt edes koskaan papaseulonnassa?  Taidat olla trolli. Oletkohan incel naisvihaaja, kun nimittelet tyhmiksi. 

Vierailija
153/184 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mammografiassa käynyt 2x, kolmas tulee tänä vuonna. Papassa useammin, vaikka itselläni tuon ottaminen ei ole helpoimmasta päästä. Enimmillään kestänyt 20min, viimeksi hoitaja haki toisen hoitajan ronkkimaan, kun ei itse onnistunut.

Vierailija
154/184 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mammografiassa käynyt 2x, kolmas tulee tänä vuonna. Papassa useammin, vaikka itselläni tuon ottaminen ei ole helpoimmasta päästä. Enimmillään kestänyt 20min, viimeksi hoitaja haki toisen hoitajan ronkkimaan, kun ei itse onnistunut.

Huh, asut paikkakunnalla, jossa ei ole ammattitaitoisia hoitajia? 

Vierailija
155/184 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mutta eihän hoitajat osaa tehdä mammografiaa satuttamatta (pienet rinnat) ja iän myötä papa muuttumassa vähän samanlaiseksi 

Vierailija
156/184 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, jos täällä on ihmisiä, jotka eivät kärsi ahdistuksesta, paniikista, kivusta, häpeästä, peloista tai traumoista ja pystyvät menemään näihin toimenpiteisiin. Ei kuitenkaan pidä tuomita meitä, jotka mm. noista mainituista syistä emme siihen pysty. Ehkä toimenpide kestää vain hetken, mutta siihen ei ole mitään järkeä mennä, jos pahimmillaan aiheuttaa hirvittävät ja pitkäkestoiset traumat ja nöyryytyksen entisten päälle. Meille toimenpiteisiin, lääkäriin tai sairaalaan hakeutuminen silloinkin kun on jo oikea hätä, oli kyseessä sitten syöpä, umpisuoli, korona, sukupuolitauti tai mikä tahansa on äärimmäisen korkea. Myönnän, että en pystyisi myöskään varsinaisiin syöpähoitoihin tai ylipäätään mihinkään hoitoihin. Olenkin järkeillyt asiaa niin, että mielummin kuolen ilman tietoa diagnoosista. Olen jo saanut vähän vahingossa parantumattoman diagnoosin, johon en tosin kuole, mutta, jota häpeän ja johon ei toki hoitoakaan ole. Tämä on vielä sellainen ns. muotijuttu, johon liittyy valtavasti ennakkoluuloja ja syrjintää. Se toki selittää kohdallani asioita.

Vierailija
157/184 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menee joita ei haittaa pillunlevittäminen tuntemattomalle sekä koepalan otto. Ja niitähän riittää. Minä en mene vaikka maksettaisiin. Kun kuolen, en kuollut sörkittynä ja häpeissäni.

Vierailija
158/184 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti käyn.

Vierailija
159/184 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka toinen vuosi gynellä, niin olen jättänyt nuo "ilmaiset" papakäynnit välistä. Ihan vain koska en halua olla vähän väliä jalkoja levittelemässä. Vähempikin riittää.

Kutsua mammografiaan ei ole vielä tullut. Oletan että ikäni puolesta tänä vuonna tulee eka. Kaipa se on käytävä.

Vierailija
160/184 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä noita toimenpiteitä voi verrata r aiskaukseen. Jos edelleen käytetään 80-luvun tekniikaa näissä invasioivissa ja kivuliaissa seulonnoissa niin silloin on jotain pielessä. Systemaattista kipua ja nöyryytystä naisille ja uskotellaan vielä päälle että parempaa tutkimustekniikkaa ei voida keksiä eikä koskaan keksitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi