Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö ilmaisissa seulonnoissa?

Vierailija
28.02.2025 |

Papa ja mammo. 

Kommentit (184)

Vierailija
101/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy. En pysty käymään edes hammashoitajalla selkävammani aiheuttaman kivun vuoksi, joten värkkien levitteleminen tutkimuspöydällä ja erilaisiin kuvausasentoihin vääntäytyminen on mahdotonta.

Onneksi mahdottomuus on vain omassa päässäsi. Näin meidän muiden vammaisten helpotukseksi, jotka käyttävät palveluita pienin erityisjärjestelyin. Koskaan en ole levitellyt värkkejäni tai vääntäytynyt akrobaattisiin suorituksiin. 

Kerropa niistä pienistä erityisjärjestelyistä. Minulle jo lyhyt taksimatka on sellainen koettelemus, että sen jälkeen minuun ei voi koskea lääkäri eikä näytteidenottaja.

Miten muuten otetaan papa-koe niin, ettei jalkoja tarvitse liikuttaa ollenkaan?

Kutsussa on varmaan puhelinnumero, johon soittaa ja kysyä erityisjärjestelyistä. Ei kannata jättää välistä. -Eri

Vierailija
102/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toikin Niina on saanut lapsia. Olen käynyt monta kertaa papakokeessa ja aina tullut puhdas tulos.

Juttelin kerran sen ottajan kanssa ja se sanoi ettei kukaan neitsyt ole ikinä saanut kohdunkaulan syöpää.

Niin ihmettelin sitten että mitä mä täällä sitten teen, ku aina ollaan käytetty kortsuja. Sanoi että hyvä se on silti ottaa. Suostuin ja taas puhdas tulos. 

Enää en käy, koska en mä voi saada sitä.

Kondomi ei suojaa HPV:lta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toikin Niina on saanut lapsia. Olen käynyt monta kertaa papakokeessa ja aina tullut puhdas tulos.

Juttelin kerran sen ottajan kanssa ja se sanoi ettei kukaan neitsyt ole ikinä saanut kohdunkaulan syöpää.

Niin ihmettelin sitten että mitä mä täällä sitten teen, ku aina ollaan käytetty kortsuja. Sanoi että hyvä se on silti ottaa. Suostuin ja taas puhdas tulos. 

Et ole neitsyt jos kalu on käynyt kolossa, oli kondomi tai ei

Vierailija
104/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondomi ei suojaa HPV:lta. 

Neitsyys suojaa?

Vierailija
105/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus olisi saanut olla viikon alussa. Kutsu tuli jo jokunen kuukausi sitten, mutta täällä nämä on järjestetty ihan hölmösti toiseen kuntaan, jonne on kuitenkin sen verran matkaa, ettei ole työpäivien aikana ehtinyt, kun käyn myös toisessa kunnassa töissä joka on ihan eri suunnassa. Nyt olen ollut lomalla ja olisi voinut käydä, mutta enpä muistanut.

Todellakin käyn! Ja samanlaisesti meidän kunta on ostanut mammografian toisesta kunnasta, eli kesken työpäivän sinne piti lähteä. Työnantaja oli kannustava, eikä mennyt edes omaa aikaa. Tuli tuosta lehtijutusta vähän hölmö olo, että eikö sen vertaa oma terveys kiinnosta, että jättää nuo kirjeet huomioimatta? Ei voi vedota kiireiseen lapsiperhearkeen, oikeasti!

Vierailija
106/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos harrastat seksiä on suurempi vaara saada papilloomavirus ja kohdunkaulansyöpä. Näytteenotto sattuu ja irvaillaan päälle, joten en ole menemässä. Mitään yksityisyyttä saati asiallista kohtelua ei saa kaveri kävi kerta pari eikä enää mene. Oma eka kutsu tipahti postiluukusta enkä halua mennä edellä mainituista syistä. 

Eli olet lukenut pelkkiä kauhukertomuksia ja niiden pohjalta olet päättänyt olla menemättä. Jos on osaava hoitaja niin asia hoituu ennen kuin ehdit kissaa sanoa.

Ohis täällä kyselee, että saako sen hoitajan valita ja mistä voin tietää, että hoitaja on osaava? Mainitsit tuolle edelliselle, että jos on osaava hoitaja niin hoituu. :) En ole kutsua saanut, mutta tänä vuonna pitäisi ensimmäisen kerran saapua sellainen. 

pelkkiä huonoja kokemuksia kuullut joten onko ihme että jengi jättää menemästä vaikka ei kannattaisi. ei ikinä kuullut kenenkään sanovan et jes kävin papakokees mikä onnistui hyvin eikä edes sattunu. outoo.

Vierailija
107/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus pelastaa!

Pidetään kommentointi asiallisena. Kiitos. 

Vierailija
108/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy. En pysty käymään edes hammashoitajalla selkävammani aiheuttaman kivun vuoksi, joten värkkien levitteleminen tutkimuspöydällä ja erilaisiin kuvausasentoihin vääntäytyminen on mahdotonta.

Onneksi mahdottomuus on vain omassa päässäsi. Näin meidän muiden vammaisten helpotukseksi, jotka käyttävät palveluita pienin erityisjärjestelyin. Koskaan en ole levitellyt värkkejäni tai vääntäytynyt akrobaattisiin suorituksiin. 

Kerropa niistä pienistä erityisjärjestelyistä. Minulle jo lyhyt taksimatka on sellainen koettelemus, että sen jälkeen minuun ei voi koskea lääkäri eikä näytteidenottaja.

Kutsussa on varmaan puhelinnumero, johon soittaa ja kysyä erityisjärjestelyistä. Ei kannata jättää välistä. -Eri

Olisi kiva kuulla konkreettisia seikkoja siitä, miten kuvataan ja kaivellaan henkilöä, joka ei kivun vuoksi pysty enää liikkumaan ja jota ei voi edes koskettaa.

Vierailija
109/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa Ilta-Sanomista juttu "Nina, 39, heitti tärkeät kirjeet roskiin", en osaa valitettavasti linkata. Niihin seulontoihin kannattaa todellakin mennä, eikä syöpäseulonnalla ole mitään tekemistä sen kanssa harrastaako seksiä vai ei! Itse menossa papaan tänään, eihän se mukavaa ole, mutta en halua olla seuraava Nina. Ja on ilmaista "hupia" kaiken lisäksi.

Papa-näytteen seulonnassa sillä kyllä on oleellinen merkitys. Käytännössä papilloomavirus tarttuu vain seksin välityksellä, eli neitsyenä riski sairastua kohdunkaulansyöpään on häviävän pieni.

Vierailija
110/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koet, että sinua kohdellaan ikävästi jo ennen toimenpidettä tai sen aikana voit asiallisesti ilmaista asian suoraan hoitajalle, että tuollainen kommunikointi/ toiminta ei ole oikein ja pyydät olemaan ystävällisempi. Jos ei auta, niin voit sanoa että teet hoitajasta ilmoituksen.

Vierailija
111/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää sinua soittamasta ja kysymästä asiaa?

Vierailija
112/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten otetaan papa-koe niin, ettei

"Mikä estää sinua soittamasta ja kysymästä asiaa?"

Mikä estää sinua kertomasta?

Vierailija
113/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn papakokeessa, mammografiassa ja palautan kakkatikunkin kiltisti. Otan myös ilmaiset rokotukset. Eilen kävin ilmaisessa liikuntaneuvonnassa. 

Vierailija
114/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Miksi en kävisi,jos ilmaiseksi pääsee?

Vierailija
115/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu minkäläisiä vinkujaeläjiä yhteiskunta pitää hengissä. Oikea ammattivalittajien kuningatar.

Vierailija
116/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatte syövän yksistään e-pillereiden käytöstä, nussimisesta ja miesten Yhden rakkaan miehen kanssa nussimalla nainen pysyy terveenä fyysisesti ja psyykkisesti.

Vierailija
117/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn. Tyhmähän se on kuka ei käy.

Vierailija
118/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt, enkä ole menossa. En vaan pysty. Tilanne on erittäin nöyryyttävä ja itselläni on taustalla useita traumaattisia kokemuksia myös terveydenhuollosta, enkä kaipaa noita enää yhtään lisää, enkä nöyryytystä tai huonoa kohtelua. En pysty menemään edes hammaslääkäriin. Psykiatrille kuitenkin menisin, jos pääsisin.

Vierailija
119/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn, vaikka viimeksi papa-koe oli suorastaan kidutusta.

Vierailija
120/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin muuten, mutta se on niin epämiellyttävä tilanne, että ahdistaa. Minua ei kiinnosta vaikka se on työtä gynelle, minulle se ei ole työtä vaan ahdistava pillunlevitystapahtuma.

Mieti kuinka paljon saat levitellä pilluasi sitten jos tulee syöpä. Seulonta 5 vuoden välein on pientä siihen verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme