Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö ilmaisissa seulonnoissa?

Vierailija
28.02.2025 |

Papa ja mammo. 

Kommentit (184)

Vierailija
81/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joutuvat itse maksamaan hoitonsa, jotka eivät ole käyneet seulonnoissa ja sairastuvat. Jos siis sairaus olisi ollut löydettävissä aikaisemmin.

Miksi kävisin kun en harrasta seksiä? Papakoetta ei edes ota ammattilainen eli gynekologi vaan joku typerä hoitsu. 

Tälle myös Darwin palkintoa! Luulet varmasti ettei keuhkosyöpääkään saa kuin tupakoitsijat! 

Darwin eliminoi idiootit, jotka uskovat lääketeollisuuden valheita ja sumutuksia.

Olet myös koronadenialisti ja trumpisti, eikö niin? Teidän paskapuheita on täällä levitetty vuosikausia etkä ole edes nainen. 

Vierailija
82/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos harrastat seksiä on suurempi vaara saada papilloomavirus ja kohdunkaulansyöpä. Näytteenotto sattuu ja irvaillaan päälle, joten en ole menemässä. Mitään yksityisyyttä saati asiallista kohtelua ei saa kaveri kävi kerta pari eikä enää mene. Oma eka kutsu tipahti postiluukusta enkä halua mennä edellä mainituista syistä. 

Eli olet lukenut pelkkiä kauhukertomuksia ja niiden pohjalta olet päättänyt olla menemättä. Jos on osaava hoitaja niin asia hoituu ennen kuin ehdit kissaa sanoa.

En lukenut vaan naiset täällä ovat sanoneet, että kokeen ottajat täällä ovat asiattomia ja irvailevia, joten jos olen menossa pyysivät varautumaan. Sattuukin turhan paljon, kun ottajat sörkkivät kunnolla. Oma terveys kiinnostaa, mutta asiaton kohtelu ei. Epäilen et

Et näyttänyt nyt ymmärtävän asiaa. En tarkoittanut palstaa enkä kommentteja, vaan aluetta missä asun ja keskusteluja kasvokkain paikallisten naisten kanssa. Ymmärrän oman terveyden ylläpidon tärkeyden ja sen, että jokainen on yksilö, mutta täälläpäin noita huonoja ja ikäviä tutkimuksia vaan tehdään. Pelkään että sattuu niin paljon ja jos naureskellaan päälle, niin siitä jää traumat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mammossa mutta papassa en koska käyn säännöllisesti yksityisellä gynekologilla ja asia hoituu siellä. Lisäksi olen tehnyt pari kertaa suolistosyöpäseulontatestin.

Vierailija
84/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos harrastat seksiä on suurempi vaara saada papilloomavirus ja kohdunkaulansyöpä. Näytteenotto sattuu ja irvaillaan päälle, joten en ole menemässä. Mitään yksityisyyttä saati asiallista kohtelua ei saa kaveri kävi kerta pari eikä enää mene. Oma eka kutsu tipahti postiluukusta enkä halua mennä edellä mainituista syistä. 

Eli olet lukenut pelkkiä kauhukertomuksia ja niiden pohjalta olet päättänyt olla menemättä. Jos on osaava hoitaja niin asia hoituu ennen kuin ehdit kissaa sanoa.

En lukenut vaan naiset täällä ovat sanoneet, että kokeen ottajat täällä ovat asiattomia ja irvailevia, joten jos olen menossa pyysivät varautumaan. Sattuukin turhan paljon, kun ottajat sörkkivät kunnolla. Oma terveys kiinnostaa, mutta asiaton kohtelu ei. Epäilen et

Tämä. Palstan perusteella ei voisi käydä ruokakaupassa tai edes kampaajalla.

Vierailija
85/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy. En pysty käymään edes hammashoitajalla selkävammani aiheuttaman kivun vuoksi, joten värkkien levitteleminen tutkimuspöydällä ja erilaisiin kuvausasentoihin vääntäytyminen on mahdotonta.

Onneksi mahdottomuus on vain omassa päässäsi. Näin meidän muiden vammaisten helpotukseksi, jotka käyttävät palveluita pienin erityisjärjestelyin. Koskaan en ole levitellyt värkkejäni tai vääntäytynyt akrobaattisiin suorituksiin. 

Kerropa niistä pienistä erityisjärjestelyistä. Minulle jo lyhyt taksimatka on sellainen koettelemus, että sen jälkeen minuun ei voi koskea lääkäri eikä näytteidenottaja.

Miten muuten otetaan papa-koe niin, ettei jalkoja tarvitse liikuttaa ollenkaan?

Vierailija
86/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käyn, mammografiassa itse asiassa tällä viikolla ensimmäistä kertaa.

Asiallisena kysymyksenä kysyn, että vieläkö liiskaavat rinnat muoviselle alustalle? 

"Liiskata" on taas aika dramaattinen ilmaus, mutta levyjen väliin puristetaan. 

Vierailija
87/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammografiakutsu tuli juuri. Tekee mieli väliin jättää. On niin nöyryyttävää riisuutua julkisesti. Ja kivuliastakin on. 

"Riisuutua julkisesti"? 

Vierailija
88/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toikin Niina on saanut lapsia. Olen käynyt monta kertaa papakokeessa ja aina tullut puhdas tulos.

Juttelin kerran sen ottajan kanssa ja se sanoi ettei kukaan neitsyt ole ikinä saanut kohdunkaulan syöpää.

Niin ihmettelin sitten että mitä mä täällä sitten teen, ku aina ollaan käytetty kortsuja. Sanoi että hyvä se on silti ottaa. Suostuin ja taas puhdas tulos. 

Enää en käy, koska en mä voi saada sitä.

Vierailija
89/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan vie sukuelimiäni lääketeollisuuden sörkittäväksi vaikka maksettaisiin. Valoja päälle nyt.

Darwin- palkintosi, ole hyvä! 

Vierailija
90/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis täällä kyselee, että saako sen hoitajan valita ja mistä voin tietää, että hoitaja on osaava? Mainitsit tuolle edelliselle, että jos on osaava hoitaja niin hoituu. :) En ole kutsua saanut, mutta tänä vuonna pitäisi ensimmäisen kerran saapua sellainen. 

Vierailija
91/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinakin jätti käymättä seulonnoissa ja on nyt 39 -vuotiaana pienten lasten äitinä kuolemassa kohdunkaulan syöpään, ei pysty edes kävelemään enää

https://www.is.fi/terveys/art-2000011044745.htm

Ihan tiedoksi, että kohdunkaulan syövän esiaste saattaa kehittyä syöväksi jo niiden 5 vuoden aikana, joka on seulontojen välissä. Eli vaikka kävisit seulonnoissa ja ensimmäisen seulonnan tulos olisi puhdas, 5 vuoden päästä saattaa löytyä jo syöpä. Ei se aina todellakaan vaadi mitään 10-15 vuoden jaksoa, jolloin syöpä kehittyy. Ihan turha syyllistää naisia näillä "olisi pitänyt käydä" -jutuilla. Loppupeleissä se on ihan tuurista kiinni. Ei se seulonta sinua pakosti pelasta. Tiedän tän, koska omassa lähipiirissä on tapaus, jossa syöpä kehittyi seulontojen välissä: eli esiasteitakaan ei ehditty huomaamaan, vaan seuraavassa seulonnassa löytyi

Tietenkin  noin voi käydä, mutta ihan uteliaisuudesta -  millä tavalla se seulonta enemmän sattuu kuin muu näytteenotto? 

Vierailija
92/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis täällä kyselee, että saako sen hoitajan valita ja mistä voin tietää, että hoitaja on osaava? Mainitsit tuolle edelliselle, että jos on osaava hoitaja niin hoituu. :) En ole kutsua saanut, mutta tänä vuonna pitäisi ensimmäisen kerran saapua sellainen. 

Kipu johtuu yleensä kuukautiskierrosta. Jos on kuukautiset lähellä niin voi tulla pieni kramppi.

Vierailija
93/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammografiakutsu tuli juuri. Tekee mieli väliin jättää. On niin nöyryyttävää riisuutua julkisesti. Ja kivuliastakin on. 

Ymmärrän pelkosi ja sen, että jännittää. Ne ovat normaaleja ajatuksia ennen ensimmäistä mammografiaa. Älä jätä menemättä vaan suosittelen ehdottomasti menemään jo oman terveyden vuoksi. Sinulle ja muille asiallisena ja ystävällisenä vinkkinä kerron, että kannattaa ilmaista heti vastaanotolla henkilökunnalle, että jännittää etkä tiedä miten toimia. He kyllä opastavat. :)

Vierailija
94/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toikin Niina on saanut lapsia. Olen käynyt monta kertaa papakokeessa ja aina tullut puhdas tulos.

Juttelin kerran sen ottajan kanssa ja se sanoi ettei kukaan neitsyt ole ikinä saanut kohdunkaulan syöpää.

Niin ihmettelin sitten että mitä mä täällä sitten teen, ku aina ollaan käytetty kortsuja. Sanoi että hyvä se on silti ottaa. Suostuin ja taas puhdas tulos. 

Enää en käy, koska en mä voi saada sitä.

Jeesus pelastaa!

Vierailija
95/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin muuten, mutta se on niin epämiellyttävä tilanne, että ahdistaa. Minua ei kiinnosta vaikka se on työtä gynelle, minulle se ei ole työtä vaan ahdistava pillunlevitystapahtuma.

Hoitaja ainakin täällä ottaa papan.

Vierailija
96/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn, tottakai!

Vierailija
97/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pelkosi ja sen, että jännittää. Ne ovat normaaleja ajatuksia ennen ensimmäistä mammografiaa. Älä jätä menemättä vaan suosittelen ehdottomasti menemään jo oman terveyden vuoksi. Sinulle ja muille asiallisena ja ystävällisenä vinkkinä kerron, että kannattaa ilmaista heti vastaanotolla henkilökunnalle, että jännittää etkä tiedä miten toimia. He kyllä opastavat. :)

Paitsi silloin, kun paikalla on nimenomaan se äkäinen ja kyllästynyt henkilökunnan jäsen, kuten minulle viimeksi kävi. Tiuskiminen alkoi heti, ja käsillä repiminen siinä kohdassa, kun en 180-senttisenä pystynyt käpertymään juuri siihen kuvausasentoon, johon kuulemma olisi pitänyt. Ehkä laitteet ovat nykyisin ulottuvampia. 

Vierailija
98/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy, en ole koskaan käynyt enkä tule käymään. N36

Jos sairastut, korvaako mikään vakuutus kuluja?

Vierailija
99/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käyn, mammografiassa itse asiassa tällä viikolla ensimmäistä kertaa.

Asiallisena kysymyksenä kysyn, että vieläkö liiskaavat rinnat muoviselle alustalle? 

"Liiskata" on taas aika dramaattinen ilmaus, mutta levyjen väliin puristetaan. 

En halua luoda pelkokuvia kenellekään, mutta on vaan sellainen mielikuva että pienirintaiselle olisi vaikeampaa puristaa levyjen väliin mutta voin olla väärässä. Itse olen lähes rinnaton AA-kokoa joten pohdituttaa vain miten saavat ne levylle kun rasvaa/rintakudosta itsellä hädin tuskin on? Hoitohenkilökunta on aivan varmasti nähty kaiken kokoisia, mutta toki haluan tulevan toimenpiteen menevän mallikkaasti. 

Vierailija
100/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn mammossa mutta papassa en koska käyn säännöllisesti yksityisellä gynekologilla ja asia hoituu siellä. Lisäksi olen tehnyt pari kertaa suolistosyöpäseulontatestin.

Käyt mun veljen eli Maken luona. Make olikin niin maireaa miestä ja hymyili kuin Naantalin aurinko joten ei ihme!! Make pyysi kiittelemään kun sai taas römpylää namskis!! Make on yhtä komea ja hitusen seksikkäämpi laatikkoleukakirurgi ex-lentäjä nykyinen kirurgi gynekologi ja kalsonkimalli! Sinkkumies mutta römpylää riittää!! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi