Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö ilmaisissa seulonnoissa?

Vierailija
28.02.2025 |

Papa ja mammo. 

Kommentit (184)

Vierailija
41/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiselle tulee mammografiaan kutsu?

50, 55, 60, 65

Vierailija
42/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joutuvat itse maksamaan hoitonsa, jotka eivät ole käyneet seulonnoissa ja sairastuvat. Jos siis sairaus olisi ollut löydettävissä aikaisemmin.

Miksi kävisin kun en harrasta seksiä? Papakoetta ei edes ota ammattilainen eli gynekologi vaan joku typerä hoitsu. 

Ei syöpäsoluja kiinnosta onko siellä pökitty vai ei. Ne mutatoituu jos ovat mutatoituakseen, oli ulkoista vaikutetta tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, meille ei järjestetä seulontoja.

Urologille?

Vierailija
44/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn. Haluan että lapsilla on äiti mahdollisimman pitkään. Ja mahdollisilla tulevilla lapsenlapsilla mummi.

Vierailija
45/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Meillä ei voi työaikana käydä missään edes omalla ajalla. Joten ainoa mahdollisuus on käydä loma-aikana, jos sattuu kutsu tulemaan. Juuri tuli aika uhkaava kirje työnantajalta poissaoloista. 

Vierailija
46/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joutuvat itse maksamaan hoitonsa, jotka eivät ole käyneet seulonnoissa ja sairastuvat. Jos siis sairaus olisi ollut löydettävissä aikaisemmin.

Miksi kävisin kun en harrasta seksiä? Papakoetta ei edes ota ammattilainen eli gynekologi vaan joku typerä hoitsu. 

Tälle myös Darwin palkintoa! Luulet varmasti ettei keuhkosyöpääkään saa kuin tupakoitsijat! 

Vierailija
47/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50, 55, 60, 65

Onko kuntakohtaista? Helsingissä 2 vuoden välein.

Vierailija
48/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa mennä seulontoihin!

#KäytäAikasi - Ilman syöpää

Vierailija
49/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50, 55, 60, 65

50 v ja sen jälkeen 2 vuoden välein. Liekö muuttunut, kun mullakin oli käsitys, että 5 vuoden välein, mutta mulle kerrottiin tällä viikolla, että 2 vuoden päästä tulee uusi kutsu.

Vierailija
50/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käyn seulonnoissa. Miksi en kävisi, kun kerran noihin on mahdollista mennä.

Vierailija
51/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50, 55, 60, 65

ei ole kuntakohtaista, tuo lienee vanhaa tietoa.

Vierailija
52/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja olen kiitollinen näistä!

Vierailija
53/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50, 55, 60, 65

Eiku sorry, sotkin papaan - tietysti 50v alkaen joka toinen vuosi. 

Vierailija
54/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harrastat seksiä on suurempi vaara saada papilloomavirus ja kohdunkaulansyöpä. Näytteenotto sattuu ja irvaillaan päälle, joten en ole menemässä. Mitään yksityisyyttä saati asiallista kohtelua ei saa kaveri kävi kerta pari eikä enää mene. Oma eka kutsu tipahti postiluukusta enkä halua mennä edellä mainituista syistä. 

Vierailija
55/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle myös Darwin palkintoa! Luulet varmasti ettei keuhkosyöpääkään saa kuin tupakoitsijat! 

Ei noin aivoton ymmärrä mitään. Olen tupakoinut viimeiset kymmenen vuotta ja olen tutkija. 

Vierailija
56/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos harrastat seksiä on suurempi vaara saada papilloomavirus ja kohdunkaulansyöpä. Näytteenotto sattuu ja irvaillaan päälle, joten en ole menemässä. Mitään yksityisyyttä saati asiallista kohtelua ei saa kaveri kävi kerta pari eikä enää mene. Oma eka kutsu tipahti postiluukusta enkä halua mennä edellä mainituista syistä. 

Eli olet lukenut pelkkiä kauhukertomuksia ja niiden pohjalta olet päättänyt olla menemättä. Jos on osaava hoitaja niin asia hoituu ennen kuin ehdit kissaa sanoa.

Vierailija
57/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käyn, mammografiassa itse asiassa tällä viikolla ensimmäistä kertaa.

Asiallisena kysymyksenä kysyn, että vieläkö liiskaavat rinnat muoviselle alustalle? 

Vierailija
58/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei syöpäsoluja kiinnosta onko siellä pökitty vai ei. Ne mutatoituu jos ovat mutatoituakseen, oli ulkoista vaikutetta tai ei.

Lopettakaa turha jauhaminen ja olkaa hyvät ja menkää kokeisiin kun kutsu käy. Terveyden vuoksi niitä tehdään. 

Vierailija
59/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aina. Viimeksi kävin välillä papassa oireiden vuoksi. Ei onneksi koskaan ole löytynyt mitään. Mies on ikänsä puolesta käynyt suolistosyöpäseulannoissa. Ei myöskään ole löytynyt mitään. 

Vierailija
60/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, meille ei järjestetä seulontoja.

Osalla miehistäkin on jo mahdollisuus osallistua ainakin paksuolen syövän seulontaan ja ymmärtääkseni seulontaa ollaan jo laajentamassa yhä useampiin ikäryhmiin. Kaikki eivät jostain syystä seulontoihin osallistu ja se on valitettava asia, sillä monella on jo seulonnassa tehty löydöksiä jotka hoitamattomina voivat johtaa syövän puhkeamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme