Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö ilmaisissa seulonnoissa?

Vierailija
28.02.2025 |

Papa ja mammo. 

Kommentit (184)

Vierailija
21/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan vie sukuelimiäni lääketeollisuuden sörkittäväksi vaikka maksettaisiin. Valoja päälle nyt.

Mitä tekemistä syöpäseulalla on lääketeollisuuden kanssa? Papa-näytteen ottaa terveyskeskuksen hoitaja ja näytteesetä tutkitaan solumuutoksia. Jos muutoksia löytyy, tehdään lisätutkimuksia. Seulassa etsitään kohdunkaulan syöpää, joka pitkälle ehtiessään on tappava. Ajoissa löydettynä solumuutokset voidaan hoitaa, jolloin henkesi säästyy. 

Vierailija
22/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joutuvat itse maksamaan hoitonsa, jotka eivät ole käyneet seulonnoissa ja sairastuvat. Jos siis sairaus olisi ollut löydettävissä aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiselle tulee mammografiaan kutsu?

Vierailija
24/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyn, mammografiassa itse asiassa tällä viikolla ensimmäistä kertaa.

Vierailija
25/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa Ilta-Sanomista juttu "Nina, 39, heitti tärkeät kirjeet roskiin", en osaa valitettavasti linkata. Niihin seulontoihin kannattaa todellakin mennä, eikä syöpäseulonnalla ole mitään tekemistä sen kanssa harrastaako seksiä vai ei! Itse menossa papaan tänään, eihän se mukavaa ole, mutta en halua olla seuraava Nina. Ja on ilmaista "hupia" kaiken lisäksi.

Vierailija
26/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en kävisi? Ilmainen, nopea toimenpide, joka mahdollisesti nopeuttaa syövän ja muiden muutosten löytymisen ennen kuin ehtivät tekemään pahempaa jälkeä.

Vierailija
27/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tietenkin. Neljä vuotta sitten leikattiin syöpä, joka näissä seulannoissa löytyi. Olen erittäin kiitollinen!

Vierailija
28/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joutuvat itse maksamaan hoitonsa, jotka eivät ole käyneet seulonnoissa ja sairastuvat. Jos siis sairaus olisi ollut löydettävissä aikaisemmin.

Miksi kävisin kun en harrasta seksiä? Papakoetta ei edes ota ammattilainen eli gynekologi vaan joku typerä hoitsu. 

Vierailija
29/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kävin ja 40-vuotiaana minulta löytyikin kohdunkaulan syövän esiaste. Nyt kaikki seulonnat on jo ikäni puolesta päättyneet.

Vierailija
30/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy.

Vierailija
31/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina käynyt paitsi viimeiset 2kertaa jäänyt väliin. Eikä taida enää kutsua tulla kun ikääkin 65v.

Vierailija
32/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papassa olisin käynyt, kun kutsu tuli, mutta terveyskeskuksessa ei ollut yhtään vapaata aikaa seuraavalle kahdelle kuukaudelle. Sen pidemmälle kalenteri ei näkynyt. 

Kuulostaa taas vähän kummalliselta. Näihin vastaanottoihinhan varataan ihan omat henkilöt, ajat ja tilat käsittääkseni, ja eikös jo kutsussa ole joku oletusaika jonka voi itse muuttaa jos ei sovi. Vai onko tämäkin kuntakohtaista? Itsellä ainakin näin toiminut sekä Helsingissä että nykyisellä asuinpaikkakunnalla, pikkukaupunki kyseessä. 

Vierailija
33/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinakin jätti käymättä seulonnoissa ja on nyt 39 -vuotiaana pienten lasten äitinä kuolemassa kohdunkaulan syöpään, ei pysty edes kävelemään enää

https://www.is.fi/terveys/art-2000011044745.html

Vierailija
34/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiselle tulee mammografiaan kutsu?

50 v.

Vierailija
35/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun kutsu käy.

Vierailija
36/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy. En pysty käymään edes hammashoitajalla selkävammani aiheuttaman kivun vuoksi, joten värkkien levitteleminen tutkimuspöydällä ja erilaisiin kuvausasentoihin vääntäytyminen on mahdotonta.

Onneksi mahdottomuus on vain omassa päässäsi. Näin meidän muiden vammaisten helpotukseksi, jotka käyttävät palveluita pienin erityisjärjestelyin. Koskaan en ole levitellyt värkkejäni tai vääntäytynyt akrobaattisiin suorituksiin. 

Vierailija
37/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan vie sukuelimiäni lääketeollisuuden sörkittäväksi vaikka maksettaisiin. Valoja päälle nyt.

Muista valintasi siinä tilanteessa, jos sieltä joskus löytyy pitkälle edennyt syöpä. Älä silloinkaan anna sörkkiä ja hoitaa yhteiskunnan piikkiin.

Vierailija
38/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kävisin kun en harrasta seksiä? Papakoetta ei edes ota ammattilainen eli gynekologi vaan joku typerä hoitsu. 

Hoitsuthan niitä enemmän ottaa eli heillä on parempi kokemus. Mistä tiedät sitä paitsi kun et niissä käy? Ja syöpäkö ei voi tulla jos ei harrasta seksiä? 

Vierailija
39/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti käyn ja suosittelen sitä kaikille. Seulonnan ansiosta olen tänä päivänä elossa

Vierailija
40/184 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte syövän yksistään e-pillereiden käytöstä, nussimisesta ja miesten jatkuvasta vaihtamisesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi