Onko muita ketkä lopettaa hyväntekeväisyyden nyt?
Ei kiinnosta enää avustaa huijareita. Tienaan 10.000€/kk ja minulta varastetaan jo veroja ja eläkemaksuja tarpeeksi.
Kommentit (35)
Aloittaja ei ole koskaan avustanut ketään ja nyt elvistelee täällä olemattomilla tuloillaan. Kyllä saa nauraa
Vierailija kirjoitti:
Parempi avustaa ruokakassilla kuin rahalla. Niin no voihan ne ruuatkin jälleenmyydä, mutta harvemminpa kuitenkaan niin varmaankaan käy.
No minä köyhänä tykkäisin asioista, joihin köyhällä ei ole yleensä varaa. Esim. Kun haluaa vaihtaa kuulokkeet huonoista parempiin, uudet kengät, uusi kamera, sanomalehtitilaus jne. On paljon asioita, joiden hankkiminen on köyhille vaikeaa ja köyhät on tyytyväisiä, jos saa niitä asioita. Ruokakassikin riittää monille, mutta itseasiassa, paljon vähempikin. Kahvipaketilla voi ilahduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kun ei anna mihinkään. Paljon on juttuja Unicefista, Punaisesta Rististä etc.
Höpön löpön löpsis. Isoilla järjestöillä raha menee tehokkaimmin käyttöön.
Kuinka vi t un id ioo tti voi taas joku sa a tanan palstamamma olla!? Etkö v i ttu lue uutisia tai ota asioista koskaan mitään selvää?? Esim. Spr:n johtaja nostaa 150 tuhatta vuodessa palkkaa siihen päälle johtoryhmän palkat ja työntekijöiden ja muut hallinto kulut niin mitäpä veikkaat kuinka paljon sinun vi tu n eurosta menee oikeasti apuun?? Unisef on vielä pahempi! Avaa vi t tu silmiäsi.
Lopetin jo 2021. Kun yhteiskunta kertoi minulle, että minua ei tarvita mihinkään, niin otin ohjeesta vaarin ja lopetin hyväntekeväisyyden ja vapaaehtoistyöt. Omistaudun omalle perheelle ja muille läheisille sitten.
Minä en lopeta. Valitsen moninaiset kohteet tarkasti.
Mutta vaikka menisikin hukkaan, niin en koskaan anna niin isoa summaa että harmittaisi.
Annan luonnonperintösäätiölle. Heillä täysin avoin tieto lahjoitusten käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kun ei anna mihinkään. Paljon on juttuja Unicefista, Punaisesta Rististä etc.
Höpön löpön löpsis. Isoilla järjestöillä raha menee tehokkaimmin käyttöön.
Kuinka vi t un id ioo tti voi taas joku sa a tanan palstamamma olla!? Etkö v i ttu lue uutisia tai ota asioista koskaan mitään selvää?? Esim. Spr:n johtaja nostaa 150 tuhatta vuodessa palkkaa siihen päälle johtoryhmän palkat ja työntekijöiden ja muut hallinto kulut niin mitäpä veikkaat kuinka paljon sinun vi tu n eurosta menee oikeasti apuun?? Unisef on vielä pahempi! Avaa vi t tu silmiäsi.
Työstä maksetaan yleensä palkkaa ja tuon kokoisen organisaation palkaksi ihan sopiva taso. Ei spr mikään hyväntekeväisyysjärjestö ole, vaan ainoa lakisääteinen järjestö Suomessa. Sen tarkoitus on ihan joku muu, kun jakaa rahaa jollekin rahansa tuhlanneelle.
Ne "lopettavat" nyt hyväntekeväisyyden, jotka eivät ole sitä koskaan harjoittaneetkaan. Siis käyttävät tätä jatkossa syynä, kun tähän asti on ollut joku muu syy. Se on ikävää, että joku ehkä oikeastikin lopettaa auttamisen ainakin hetkellisesti. Toivottavasti usko ihmisiin kuitenkin palautuu jossain vaiheessa.
No kuka nyt laittaa jollekin random nyyhkytarinan perusteella rahaa kenellekään. Järjestöt parempia tai sitten ihan tutut keitä avustaa.
Ei hyväntekeväisyyttä tarvitse lopettaa vain siksi, että uskoo kaiken, mitä netissä sanotaan eikä tutki järjestön taustoja ennen lahjoittamista. Kaikki ei ole huijareita, vaikka niitäkin matkaan mahtuu.
Rahoitin Pelastakaa Lapset -järjestöä. Loppuvuodesta huomasin, että sinne on palkattu johotehtäviin vihreiden entinen puoluesihteeri Liikanen. Se riitti. Sanoin kuukausilahjoituksen irti. Minä en maksa noiden palkkoja.
En ole edes aloittanut ja olen viisikymppinen.
Ihan tarpeekseni sain koulun taksvärkkipäivistä.
Vierailija kirjoitti:
Ne "lopettavat" nyt hyväntekeväisyyden, jotka eivät ole sitä koskaan harjoittaneetkaan. Siis käyttävät tätä jatkossa syynä, kun tähän asti on ollut joku muu syy. Se on ikävää, että joku ehkä oikeastikin lopettaa auttamisen ainakin hetkellisesti. Toivottavasti usko ihmisiin kuitenkin palautuu jossain vaiheessa.
No itse olen ollut tukijäsenenä järjestöissä, töissä yhdellä järjestöllä ja lisäksi noin muuten nähnyt touhuja "sisältä päin." En lahjottaisi mitään mihinkään eli hoksasin lopettaa jo
silloin sinisilmäisenä parikymppisenä. ;) Jos haluan auttaa ihmistä tai ihmisiä, autan suoraan jollakin tavalla. Mihinkään järjestöihin en luota yhtään. Ne on vaikuttajia ja niillä
on yleensä jokin oma agenda, mitä ne haluaa edistää. Niillä on itsekäs lähtökohta, johon ne "hyväksikäyttää" autettavia. Harvemmin niiden autettavien tilanne paranee.
Ap:lla iski kateus, kun keski-ikäinen Pekka sai rahaa.
Ap:lla muka 10 000 tulot. Ihan oikeasti narkkasit taas rahas ja samaan aikaan luit lehdestä, kun joku Pekka sai rahaa
eikä edes ole sua kurjempi ihminen. Niiiin.