Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Äiti myöntää huijauksen Anteeksi Pekka -kampanjassa

Vierailija
27.02.2025 |

Äidin sähköpostista lähetettiin tunnustusviesti avustusyhdistyksen puheenjohtajalle.

Sosiaalisessa mediassa levinnyt Anteeksi Pekka -kampanja on saanut uuden käänteen. Nyt äiti on myöntänyt huijauksen tunnustusviestissä, jonka avustusyhdistyksen puheenjohtaja Heidi Jaari on välittänyt Helsingin Sanomille.

Mä pyydän anteeksi. Mä pyydän syvästi anteeksi. Mä olen valehdellut. Mä pyydän, jättäkää mun perhe rauhaan. Kannan vastuun kyllä, mutta älkää kiusatko mun perhettä. Nää ihmiset kenen tiliä oon käyttänyt on syyttömiä, äiti kirjoitti HS:n mukaan.

Henkilö sanoi myös maksavansa kaikki rahat takaisin.

Hyväntekeväisyysjärjestö Apuna ry:n suljetussa Facebook-päivityksessä oli julkaistu aiemmin päivitys, jonka mukaan alaikäisen Pekan perhe tarvitsee rahaa. Sosiaalisessa mediassa julkaistujen viestien mukaan Pekka olisi sittemmin tehnyt itsemurhan koulukiusaamisen takia.

IS selvitti, että ketään Pekan ikäistä ja nimistä henkilöä ei Suomessa ollut.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011063089.html

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas se keski-iän ylittänyt mies "vanha-pekka" sitten oli joille näitä avustuksia maksettu?

Vierailija
22/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan yksi ja oikea Pekka. Pekka Siitoin. 

Heil Pekka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apuna ry:n oma toimintakin on aika epämääräistä. 

apuna ry toinen työntekijähän sanoi että olisi tavanut tämän pekan ja perheen.... eli...

Vierailija
24/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen sankariteko taas. Nyt sitten jos joku rehellinen meinaa pistää keräyksen pystyyn, niin kukaan ei lahjoita mitään, koska sitäkin epäillään huijaukseksi tämän kuprun jälkeen. Muutenkaan kun enää ei sellaista päivää näe, etteikö luettaisi milloin mistäkin huijauksesta. Pelkkiä huonoja uutisia kuuluu nykyään.

Vierailija
25/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta haiskahti kusetukselta koko homma, kun ne Pekan viestit ei vaikuttaneet yhtään 15-vuotiaan pojan kirjoittamilta. Lisäksi Apuna ry oli jo syyteharkinnassa ennen tätä keissiä - eikä heillä ole edelleenkään rahankeräyslupaa. Epäilen vahvasti, että "äiti" on edes olemassa. 

Vierailija
26/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävä yritys, mitään 15-vuotiasta Pekkaa tai sen äitiä ei ole olemassakaan.

Pekka oli -71 syntynyt rattijuoppo!

Vierailija
27/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tälllaisesta kusettamisesta tule jo käräjäreissu?

Vierailija
28/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muistelisin, että Enkeli-Elisan sepittänyt henkilö jopa palkittiin? Samalla logiikalla tämäkin pitäisi kai palkita? 

Sen muistan, että hänet paljastaneet journalistit palkittiin, mutta ei kai häntä sentään?

Surullisinta näissä on, että vaikka ne tuovat näkyvyyttä ongelmalle, ne myös peittävät alleen ja vievät uskottavuuden niiltä oikeilta tapauksilta.

Vierailija
29/32 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helsingin Sanomat kertoi torstaina, että Pekan äiti olisi lähettänyt järjestön kautta HS:lle viestin, jossa hän myöntää valehdelleensa. Viestin kirjoittanut ihminen ei kerro tarkemmin, mitkä asiat ovat olleet valhetta, mutta hän kertoo aikovansa palauttaa saamansa rahat takaisin järjestön tilille" 

Mitä helvettiä? Miksi järjestön tilille? Ne lahjoituksethan tehtiin mobilepayllä, eli tää huijari pystyis maksaan sitä kautta suoraan takas ne rahat! En kyllä yhtään yllättyis jos paljastuis että tämän järjestön porukka on koko huijauksen takana.

Ja jos olisin ite tehny lahjotuksen, niin vaatisin kyllä korkojen kans takasin. Minä en lainaa rahojani tuntemattomalle ihmiselle ilman korkoa. 

Vierailija
30/32 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noita lahjoituksia jaellaan ilman mitään selvityksiä?

Kuinka tuommoinen henkilö voi pyrkiä kunnanvaltuustoon, luottamus miinuksella.

Vierailija
31/32 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka toi huijari kehtaa? Niin törkeää käyttää ihmisten hyväntahtoisuutta hyväkseen. Ja kuinka toi vaikuttaa siihen että monet tarvitsevat jäävät ilman apua

Tuossa Hesarin artikkelissa näkyy kuvakaappaus siitä "anteeksipyyntö" viestistä. Huvittaa kyllä tuo loppukohta: "En todellakaan halunnut että tästä tulee tällaista enkä miettinyt yhtään pidemmälle asiaa". Nii varmaan joo... Kommenteissa ollut että sama "perhe" pyytänyt rahaa paljon aiemminkin

Kymmenen kertaa vain.

Vierailija
32/32 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä koko keissi tuntui ihan kusetukselta ensi kerran jo, kun näin sen...