Mammografian jälkeen kutsu lisätutkimuksiin, onko yleistä?
Onko varma että on kasvain kun pitää mennä uudelleen?
Vai voiko olla jotain vaaratonta? En kyllä itse mitään pattia tunne enkä muutakaan outoa.
Edellisillä kerroilla on mammografia riittänyt.
Kommentit (41)
On yleistä. Suurimmalla osalla ei löydy mitään vakavaa.
Ja vaikka jotain löytyisikin niin kyse on todennäköisesti alkuvaiheesta ja hyvin hoidettavissa.
En tiä siitä, mutta sattuiko mammografia?
En ole koskaan käynyt ja kohta pitäisi mennä. Hirvittää.
Mulla on pienet rinnat ja maitorauhaset tuntuu selvästi ryhelminä.
On todella yleistä, suurimmalla osalla ei kuitenkaan löydy mitään vakavaa.
T. Rtg hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan pelon takia jätä menemättä. Ei se mukavaa ole, tuottaa hiukan kipuakin mutta sen takia ei kannata jättää menemättä mammografiaan. Pienet rinnat ei haittaa, eikä ole mikään este. Miehillekin tehdään mammografiatutkimuksia. Taitava hoitaja osaa kaivaa sen rintakudoksen esiin kainaloa myöten.
Minä joudun lisätutkimuksiin eka mammografiasta. Löytyi pieni kystä ja otti koepalan lisätutkimuksissa. Ei paljoa sattunut. Ei sen kummempaa. Hyvälaatuinen.
Epämukavaa, mutta ei mitenkään kivuliasta.ap
Vierailija kirjoitti:
On todella yleistä, suurimmalla osalla ei kuitenkaan löydy mitään vakavaa.
T. Rtg hoitaja.
Kiitos tästä tiedosta . Mietin vielä että voiko olla kuva ollut huono ja sen takia lisätutkimukset. Toista rintaa aseteltiin pitkään ja mielestäni asento oli aivan erilainen. Tuntui että puristeettiin jo kylkeäkin mukaan. Ap
Minulla oli kysta. Lääkäri sanoi sen johtuvan laastaristani. Olen 56 v. Eka kerta, kun kutsuttiin ultraan.
Ohi kommenttina:
Onko muuten sen mammografian pakko olla niin helkkarin kivuliasta. Minulla puristettiin rintaa laitteessa niin kovasti ja väkisin runnoen että olin pyörtyä. Sitten paikalle juoksi toinen tyyppi henkilkökunnasta joka otti kuvat nopeasti. Se eka hätisteltiin pois.
Jouduin kans ja jännitti kyllä, tehtiin uusi kuvaus ja lääkäri katsoi vielä ultralla. Ei löytynyt mitään.
Kyllä niitä aina joskus tulee, varmistavat, ettei jää diagnosoimatta jokin epämääräinen möykky.
Ei syytä huoleen. Haluavat vain tarkistaa asian.
Vierailija kirjoitti:
Ei satu, laitteet on kyllä viime vuosina kehittyneet.
Ei juurikaan satu, enemmänkin tuntuu epämukavalta. Ei kestä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ohi kommenttina:
Onko muuten sen mammografian pakko olla niin helkkarin kivuliasta. Minulla puristettiin rintaa laitteessa niin kovasti ja väkisin runnoen että olin pyörtyä. Sitten paikalle juoksi toinen tyyppi henkilkökunnasta joka otti kuvat nopeasti. Se eka hätisteltiin pois.
Ei se helkkarin kivuliasta ole, mutta puristaa kyllä inhottavasti. Pitää kestää 2 minuuttia joka toinen vuosi. Mitä väliä, että puree hampaita joka toinen vuosi?
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka jotain löytyisikin niin kyse on todennäköisesti alkuvaiheesta ja hyvin hoidettavissa.
Ja vaikka löytyisikin jokin muu syöpä, kuten minulla, niin ultraäänessä eivät välitä siitä paskan vertaa. Edes lausunto ei liiku minnekään. Ihan muualle pitää itse hakeutua hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohi kommenttina:
Ei se helkkarin kivuliasta ole, mutta puristaa kyllä inhottavasti. Pitää kestää 2 minuuttia joka toinen vuosi. Mitä väliä, että puree hampaita joka toinen vuosi?
Minulta repivät rintaa niin että iho meni rikki.
Voi olla hyvänlaatuinen kasvainkin.