Voxra ja kevään tulo, huomaan itsessäni maanisia piirteitä
Voxran annosta nostettiin. Kevään myötä normaalistikin piristyn mutta nyt olen sekä pirteä, sekaisin ja ahdistunut.
Olen valmis tyyliin mihin vain, vaikka lähtemään autoon asumaan ja jättäisin kaiken taakseni. Päässä pyörii vauhdikkaasti kela ja suuruuden hulluja ajatuksia. Nauran itsekseni ääneen omia ajatuksia ja kuvitelmia, on oikeasti hauskaa itsensä kanssa.
Kuitenkin tiedostan tämän. Rationaalinen puoli rauhoittelee ja sanoo, että nyt stop, hengitä, älä tee mitään äkkinäisiä päätöksiä. Olen myös väsynyt ja ahdistunut samaan aikaan.
Olen vähän sekaisin mihin suuntaan menen ja samaan aikaan tuo lääke vaikuttaa jotenkin niin, että olen olevinaan pirteä ja nauravainen sekä välinpitämätön mutta onneksi minussa on myös toinen puoli, joku järjen ääni laskemassa kierroksia.
Kommentit (16)
Vähennä puoleen se voxra. Siinähän on vain kaksi vaihtoehtoa, 150mg ja 300mg. Mulle ainakin riittää 150mg ihan hyvin.
Millainen persoona olet muuten? Mikä on johtanut tähän tilanteeseen, millasta elämäsi on ollut viime aikoina?
Miten olet elänyt ja toiminut?
Tiedät enemmän kuin kerrot.
Haluaisitko aloittaja kertoa lisää fiiliksistäsi? Mitkä asiat sinua vaivaavat?
Selkeästi hieman ristiriitaisia tunnelmia sinulla.
Onko elämässäsi kaikki asiat hyvin?
Onko sinulla hinkua johonkin suuntaan mutta jokin estää?
Kerro jotakin, kiinnostaa tilanteesi.
Parasta on tietysti että järki ja tolkku pysyisi ettei tulisi hätiköidysti tehtyä asioita jotka kaduttavat jälkikäteen. En väitä että se katumus aina tarkoittaisi sitä että on toiminut väärinkään.
No, odotellaan keskustelua lisää!
Onko sinulla ollut haaveita? Onko tähän liityyen asioita jotka sinua vain naurattavat? Kaikki tuo on täysin ok.
Elämä on ylämäkeä, alamäkeä ja kaikkia mahdollisia tunteita ihan sekaisinkin.
Onko sinulla tarvetta tulla kuulluksi ja nähdyksi tai tarvetta esimerkiksi vain saada puhua vai pärjäätkö vain itseksesi asioiden kanssa?
Voi hlvetti. Minullekin sitä tyrkytettiin.
Minulle tuo 300 mg on aivan liian vahva annos, aiheutti levottomuutta, vartalokipua, vapinaa. 150mg riittää ja on sopiva.
Ap, ota yhteyttä lääkäriin .
Juuri näin. Tässä tilanteessa lääkäriin, ei vauva-palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tässä tilanteessa lääkäriin, ei vauva-palstalle.
Jaa niin miksi? Helvetin lääkäri-Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo 300 mg on aivan liian vahva annos, aiheutti levottomuutta, vartalokipua, vapinaa. 150mg riittää ja on sopiva.
150 mg taas ei auttanut tarpeeksi mutta nyt tuntuu jo ihan hyvältä. Ei ole ainakaan niin itsetuhoisia ajatuksia ja epätoivoa koko aikaa ja jaksaa vähän enemmän. Voi olla että tämä johtuu siitäkin, että elämässä on muutenkin aivan kaikki sekaisin, ettei tiedä miten päin olisi ja mitä pitäisi tehdä. Ap
Joo oikeestaan mene vain lääkäriin suorilta kuormittamaan systeemiä niin saadaan taas lisää valituksia kaikilta kun eivät itse sitten pääse ja hinnat nousevat ja mitähän kaikkea vielä. Ei me täällä osata auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi hlvetti. Minullekin sitä tyrkytettiin.
Muuten paljon parempi vaihtoehto kun ssri lääkkeet, jotka lamaannuttavat, lihottavat, vievät seksihalut y.m.
Voxra ei toki käy aivan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150 mg taas ei auttanut tarpeeksi mutta nyt tuntuu jo ihan hyvältä. Ei ole ainakaan niin itsetuhoisia ajatuksia ja epätoivoa koko aikaa ja jaksaa vähän enemmän. Voi olla että tämä johtuu siitäkin, että elämässä on muutenkin aivan kaikki sekaisin, ettei tiedä miten päin olisi ja mitä pitäisi tehdä. Ap
Voimia sinulle! Ota kuiteinkin yhteyttä lääkäriin matalalla kynnyksellä jos maniaoireita ilmaantuu kunnolla. Ei ole leikin asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimia sinulle! Ota kuiteinkin yhteyttä lääkäriin matalalla kynnyksellä jos maniaoireita ilmaantuu kunnolla. Ei ole leikin asia.
Kiitos, pitää katsoa jos menee ihan laukalle niin sitten lääkäriin. Voi olla tosiaan, että on vain jotain kriisiä kun elämä on ns taitekohdassa nyt ja olen aika hermona vaikka yritän rauhoitella itseäni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä elämässä on vialla? Millaisia ovat nämä sinun itsetuhoiset ajatukset? Monilla vain tulee sellainen fiilis ettei jaksa tätä elämää, kaikki tuntuu merkityksettömältä yms.. Voi olla pettymystä elämään, ihmisiin, asioihin, ihan mihin vain.
Kun sinulla on parempi olo ja pystyt sekä kykenet niin tee kaikkesi itsesi eteen, itse tiedät mihin pystyt.
Ja aina on olemassa se lääkäri jos et pärjää, ei ole apuja lähellä tai se ei auta ja haluat lääkäriin jostakin syystä. Useasti pärjää kotona mutta jos tulee turvaton olo tai liian sekava olo niin sinne lääkäriin heti. Eikä tarvitse hävetä. On myös vaarallista kulkea sekavassa tilassa joten 112 on myös mahdollinen apuväylä. Tsemppiä!
Up