Helsinki heittää 1500 vammaista kadulle!
Helsingin kaupunki korottaa kertaheitolla lähes 1 500 tukiasunnon vuokraa Helsingissä.
Yli viiden prosentin korotustaso ylittyy vajaassa 900 asunnossa. Yli 15 prosentin korotus on edessä reilulla 300:lla.
- Suurin yksittäinen vuokrankorotustarve on noin 400 euroa kuukaudessa,
Y-Säätiön asunnot on tarkoitettu esimerkiksi asunnottomille tai asunnottomuusuhan alla oleville kehitysvammaisille, mielenterveys- ja päihdekuntoutujille, erityistä tukea tarvitseville nuorille, vapautuville vangeille tai ylivelkaantuneille henkilöille.
Asukkaille on annettu noin kuukausi aikaa hyväksyä uuden vuokrasopimuksen ehdot tai edessä on irtisanominen.
Niin sitä pitää.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Taantuvilla paikkakunnilla on tyhjiä kerrostaloja, sinne vain kaikki kuntoutumaan. Työssähän nuo eivät käy, joten sijainnilla ei ole väliä.
Tervetuloa tänne Karkkilaan. Minun vuokraläävätalossani on 17 tyhjää asuntoa. Tässä rapussa asun vain minä, kahdessa muussa rapussa yhteensä kolme asuntoa on asutettu. Ei ole häävi asumus, mutta vesi tulee hanasta, viemäröinti toimii, lämpöä piisaa ja oven saa lukkoon. Ja on halpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taantuvilla paikkakunnilla on tyhjiä kerrostaloja, sinne vain kaikki kuntoutumaan. Työssähän nuo eivät käy, joten sijainnilla ei ole väliä.
Tervetuloa tänne Karkkilaan. Minun vuokraläävätalossani on 17 tyhjää asuntoa. Tässä rapussa asun vain minä, kahdessa muussa rapussa yhteensä kolme asuntoa on asutettu. Ei ole häävi asumus, mutta vesi tulee hanasta, viemäröinti toimii, lämpöä piisaa ja oven saa lukkoon. Ja on halpa.
👍🏻Ihan sama missä töllöä vaihtaa, puhelinta selaa ja barbeilla leikkii.
Vierailija kirjoitti:
Tätä tässä on varmaan ajateltu, mutta pienet kunnat eivät tosiaankaan halua noita aiheuttamaan lisää kuluja.
Ei heitetä. Taas tätä vassari valehtelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pärjätköön omillaan,ilman mitään tukia..
Tästä on hyvä lähteä ja jos tulee turpaan älä soita poliisille sillä jokainenhan pärjää omillaan.
Pistoolit vapaasti ostettavaksi silloin käy kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vähennetään tukipakettien lähetyksiä ulkomaille niin ei tarvi leikkailla suomalaisilta
Ei KÄY T. TYTTI JA Sanna Suomi on rikas maa kyllä meillä on velvollisuutemme.
Tästä tuli huvittava mielikuva kun kuvitteli tuon kirjaimellisesti. Anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia-pillerit vaan poskeen ja kokka kohti uusia haasteita.
Sulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karkkilassa asuu vain namusedät...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pärjätköön omillaan,ilman mitään tukia..
Tästä on hyvä lähteä ja jos tulee turpaan älä soita poliisille sillä jokainenhan pärjää omillaan.
hohhoijaa. poliisin palvelu ei ole mikään tuki, joka kilahtaa tilille
Ja taivaastako se poliisi tupsahtaa paikalle😁 Jos jokainen tulkoot toimeen omillaan, miksi MINUN pitää maksaa SINUN poliisi/lääkäritarpeistasi? Eikö tuonkin kulun voisi laittaa vakuutuksen piiriin tai jotain.
Vai onko sittenkin niin, että tuet kelpaa itselle, muttei muille?
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki paikkaa nousun
Eli veroeuroja ryöstetään ihan laillisesti jälleen kerran.
monessa kunnassa puttuu esteettömät asunnot esim.pyörätuoli ym vammaisille. niitä pitäisi rakentaa enemmän. myös vanhukset tarvii esteettömiä asuntoja että ei tarvi laitokses asua. päihde tyypit voi muuttaa asuntoa, mutta vammaisen vaikeampi ,ahdistava uutinen.
Lisää seulontoja neuvolaan ja raskauden keskeytys. Turhia menoeriä.
Miksi Helsingissä pitää ylipäänsä olla tukiasuntoja?
Ukrainaan rintamalle. Tai näin ainakin putin tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Nämä voisi laittaa kaikki johonkin laitokseen. Ei tarvii asua kalliisti.
Mikä saa sut kuvittelemaan, että laitoksessa asuminen olisi jotenkin halvempaa? Laitos tarkoittaa, että siellä on henkilökuntaa, tietyt palvelut ym, jotka kaikki maksavat.
Ihan hyvä pistää vuokrat oikealle tasolle, koska sossuhan nuo maksaa. Jos noihin on jäänyt homehtumaan joku alihintaiseen asuntoon ilman todellista tarvetta enää tuetulle asumiselle, parempi vaan että se kämppä vapautuu jollekin sitä tarvitsevalle.
Perskokkareet,ruotsalaiset ja kristityt tekevät politiikka ideologia edellä.Vammaiset metsään asumaan.
Vähennetään tukipakettien lähetyksiä ulkomaille niin ei tarvi leikkailla suomalaisilta