Kuinka tärkeää sinulle on työsi sisältö? Tykäätkö työtäsi oikeasti vai teetkö sitä vain palkan takia?
Olen ohjelmistosuunnittelija. Olen mukana erilaisissa ohjelmitoprojekteissa ja työ sisältää koodaamista. Tykkään todella paljon. Koko ajan sopivasti haastetta, oppii uutta ja sen kädenjäljenkin näkee, Voin tehdä töitä kotona villasukat jalassa ja pari päivää viikossa toimistolla näen työkabereita, jotka on mulle lähes ystäviä, koska ollaan olut samassa työpaikassa jo 15 vuotta. Palkkakin on ihan hyvä, sitä en kiellä, mutta kyllä mielekäs sisältö on tärkeämpää.
Kommentit (41)
Istun vartijakopissa, painan nappia jos joku tulee portin taakse ja tämä tapahtuu keskimäärin 2 kertaa työpäivän aikana.
Kai se maailma räjähtää jos en tässä istu ja selaa vauva-palstaa, että tärkeää työtä!
Vierailija kirjoitti:
Istun vartijakopissa, painan nappia jos joku tulee portin taakse ja tämä tapahtuu keskimäärin 2 kertaa työpäivän aikana.
Kai se maailma räjähtää jos en tässä istu ja selaa vauva-palstaa, että tärkeää työtä!
Niin munkin. Mulla on keuhkokuume nyt, joten lepään. Kohta lähden kuitenkin töihin tekemään jotain ei niin tärkeää. Saan sisältöä elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muusikko. Työni sisältö on todellakin kaikki kaikessa. Koko ajan saa kehittyä paremmaksi ja löytää uusia ilmaisukeinoja.
Sama täällä ja päivääkään en ole saanut tehdä työtä musiikin parissa, että ihan muita turhia pee hommia jotuu tekemään aamusta iltaan ja harmittaa kun ei voi kehittyä paremmaksi muusikoksi.
Tätä on ehkö turha sanoa. Mutta elämä on valintoja. Jotkut muuttaa ihan syrjäseudulle, jotta voivat elää halvalla ja tehdä mitä tykkäävät.
Ammatinvaihtajana osaa todellakin arvostaa uutta hiljaista/rauhallista työympäristöä vakan jälkeen. Toki kaikki työ tympii välillä, mutta kyllä tämä nykyinen on hyvin balanssissa työn vaativuuden ja palkkauksen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muusikko. Työni sisältö on todellakin kaikki kaikessa. Koko ajan saa kehittyä paremmaksi ja löytää uusia ilmaisukeinoja.
Sama täällä ja päivääkään en ole saanut tehdä työtä musiikin parissa, että ihan muita turhia pee hommia jotuu tekemään aamusta iltaan ja harmittaa kun ei voi kehittyä paremmaksi muusikoksi.
Tätä on ehkö turha sanoa. Mutta elämä on valintoja. Jotkut muuttaa ihan syrjäseudulle, jotta voivat elää halvalla ja tehdä mitä tykkäävät.
Toiset myös kuluttavat aikansa seurusteluun ja parisuhteeseen. Minulla ei ollut parisuhdetta koskaan. Ikää 45 vuotta. Mikä ajansäästö!
Kun olin töissä, tärkeintä olivat saavutukset (meriitit), palkka, sekä työpaikan nuoret kaunottaret.
Minä teen työtä vain rahan takia. Minulle työllä ei ole muuta merkitystä. Jos saisin saman rahan tekemättä, minulla ei ole vähäisiäkään vapaa-ajan ongelmia. Ihmisen täytyy olla uskomaton luuseri jos tarvitsee palkkatyön saadakseen ajan kulumaan.
Teen töitä vain rahan takia. Jos voittaisin lotosta tarpeeksi en edes ajattelisi töitä.
Tykkään työstäni ja palkka toki myös tärkeää. En osaa kuvitella tekeväni työtäni vain palkan takia eikä kiinnostaisi. Tein kerran kesätyönä umpitylsää toimistotyötä mutten edes hyvän liksan takia ikinä haluaisi sellaista päätyönä.
Vierailija kirjoitti:
Jos työstä nauttii niin ei se enää ole työtä vaan harrastus mistä saat rahaa. Päässä pitää olla vikaa jos haluaa vapaaehtoisesti tehdä työtä. Siksi siitä saa rahaa koska se on korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Vapaa-ajasta milloin tekisi mieluummin jotain muuta.
Minulla harrastuksesta tuli työ. Miksi harrastamaan ilmaiseksi, kun joku tuosta maksaa rahaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet tuntemistani muusikoista ovat lopettaneet. Pitää olla todella sitkeä ja avara-katseinen, sekä kurottaa Suomen ulkopuolelle, jos mahdollista. Ei se helppoa ole, mutten ole katunut.
Työtä... HYI ! Rahvaan vaivoina. Kunnon kokoomusporvari elää koroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet tuntemistani muusikoista ovat lopettaneet. Pitää olla todella sitkeä ja avara-katseinen, sekä kurottaa Suomen ulkopuolelle, jos mahdollista. Ei se helppoa ole, mutten ole katunut.
Sitkeys korvaa lahjakkuuden, hyvinkin. Minulla on ollut lahjakkuutta, epäonninen elämä, joka on ajanut valmistamaan taidetta ja puskuria taloudellisesti.
Vaihtoehtoja on monia. Nykyään jopa nautin töistäni. Ei se ole niin vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikeaa kyllä. Teetkö mitään muuta taiteenlajia? Aina sanotaan, että pitäisi tehdä musiikkia, kuvaa ja sen lisäksi vaikkapa tanssia. Pysyy balanssissa asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se
Olen kuvantekijä ja aloittanut soittoharrastuksen monen vuosikymmenen jälkeen. Se on ikäänkuin avannut jotain uusia ovia.
Olen yläkoulun äikänope, enkä tosiaan työpäivän aikana mieti, että rahaa tässä ollaan tekemässä. Opettaminen ja oppilaat ovat elämäntyöni. Monesti olen ajatellut, miten masentavaa mahtaa olla, jos työllä ei ole muita merkityksiä kuin raha. Töissä joutuu kuitenkin olemaan niin suuren osan elämästään, että on suuri lahja saada siellä kokea olevansa oikeasti hyödyksi ja tekevänsä jotain, millä on merkitystä muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivot vinoutuvat, jos tekee vain yhtä asiaa. Ei löydä siitä asiasta enää uutta. Tai sitten pitää olla todella lahjakas. Mutta jos osaa yhdistää kaksi asiaa, on ovia paljon enemmän.
Olen kokemassa tätä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen yläkoulun äikänope, enkä tosiaan työpäivän aikana mieti, että rahaa tässä ollaan tekemässä. Opettaminen ja oppilaat ovat elämäntyöni. Monesti olen ajatellut, miten masentavaa mahtaa olla, jos työllä ei ole muita merkityksiä kuin raha. Töissä joutuu kuitenkin olemaan niin suuren osan elämästään, että on suuri lahja saada siellä kokea olevansa oikeasti hyödyksi ja tekevänsä jotain, millä on merkitystä muille.
"Monesti olen ajatellut, miten masentavaa mahtaa olla, jos työllä ei ole muita merkityksiä kuin raha. "
No voi kyynel. Suurin osa maailman ihmisistä tekee työtä rahan takia. Elätkö kenties omassa kuplassasi? Ajatteletko, että pikaruokalatyöntekijät, roskakuskit, siivoojat, lähihoitajat, teurastajat, viemärikuvaajat, poliisit yms. jotenkin erityisesti nauttivat työstään?
En välitä työstäni yhtään, ei motivoi ja tylsää. Pysyn hommassa ainoastaan ison palkan takia, jos tulee joskus kenkää niin vaihdan hommiin josta oikeasti pidän. Alojen palkkaero 3000€ luokkaa joten selittää tilanteeni.
Ajatteletko noin myös ihmisistä joilla on jo paljon rahaa ja pärjäisivät muutenkin, mutta silti jatkavat työtään? Esim moni artisti lopettaisi sitten jo ekan hitin jälkeen