Mikä syy teillä on lähteä lenkille? Oma terveys, kaupassa käynti, ystävän tapaaminen lenkkiseurana vai joku muu syy?
Kommentit (25)
Kävelen metsässä, se rentouttaa ihanasti. Pääkoppa pysyy järjestyksessä ja stressi häipyy, se on mun motiivi. Toki myös muuten kokonaisvaltaisen terveyden vuoksi.
Syy siihen, että lähden lenkille on ekana oma halu, sitten nivelrikko polvissa ja korkean verenpaineen hoito.
Mun lenkit on reipasta kävelyä, enhän polvien takia edes halua juosta, juokseminen on myrkkyä rikkinäisille nivelille.
No ihan puhtaasti se endorfiiniryöppy, joka juoksemisesta ja ulkoilmasta tulee.
Menen aina kävellen kauppaan. Siinä saa happea ja kuntoa. Ei oo ihan lyhyt matka ja sitten kassien kanssa sama takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Katkaistakseni työpäivän.
Se on just se hetki kun ei tarvitse puhua mitään, eikä kuunnella ketään eli jotain omaa työn ja perheen välissä.
Koirahan se.
Reissuilla tulee käveltyä ihan helkkaristi muutenkin ympäristöä tutkien mutta ei täällä kotikulmilla niinkään.
Tuntuisi todella typerältä olla käymättä. Kunto, luonto, elämykset, ihmisarvoinen elämä...
Ihan vaan hyvä olo, joka ulkona tulee. Tykkään myös katsella maisemia. Harvoin haluan ketään lenkille kaveriksi. Lenkit ovat parhaimpia, kun saa olla omien ajatusten kanssa.
Lenkkeilin nuorena vuosien ajan ulkonäön takia. Eräänä päivänä tajusin, ettei pakkolenkkeilystäni ollut mitään hyötyä tai iloa, vaan se oli vain yksinäistä ja kurjaa.
Muistan elävästi hetken, kun päätin lopettaa sen. Pari lihasvammaa jaloissani paranivat.
Koira, terveys, henkinen hyvinvointi, ja se, että on kymmeniä vuosia liikkunut, kävellyt tai juossut paljon.
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeilin nuorena vuosien ajan ulkonäön takia. Eräänä päivänä tajusin, ettei pakkolenkkeilystäni ollut mitään hyötyä tai iloa, vaan se oli vain yksinäistä ja kurjaa.
Muistan elävästi hetken, kun päätin lopettaa sen. Pari lihasvammaa jaloissani paranivat.
Sama hommeli!
Oma terveys, koirat ja ihan vain se, että nautin luonnossa liikkumisesta. Nytkin, kun keli on aika kauhea muualla, metsässä on hyvä ja helppo kulkea. On puhdasta, eikä lunta ole enää kuin paikoin.
Etupäässä mielenterveys, kropan terveys ja ulkonäkö on täysin sivuseikka.
Tulee mietittyä asioita ja hiljennettyä, vaikka olis rankempikin lenkki niin se rauhoittaa. (Tosin mä oon vähän väliä jostain kohtaa kipeä :D)
Tykkään lenkkeilyä luonnossa ja ihana seurata kun luonto muuttuu vuodenaikojen vaihteessa. Joskus oon lenkkeillyt vielä aamupimeässä kun täysikuu valaisee lumihangen, ihan mahtavaa!
Kaupassa käynti. Sen tosin teen polkupyörällä, mutta matkaa tulee edestakaisin 18 kilometriä. Nyt olen eläkkeellä, mutta töissä ollessa jaoin postia. Silloin sai tarpeeksi liikuntaa työn ohessa, kun joutui kulkemaan päivittäin noin 30 kerrostalonrappua.
Mielenterveys.
Lenkit fiiliksestä riippuen rauhallista kävelyä, reipasta hölkkää tai jotain siltä väliltä.
Mielenterveys, fyysinen terveys, juoksumeditaatio, ulkonäkö, kesän puolimaratonille treenaaminen. Kauppareissuja ym. en pidä lenkkeinä vaan jokapäiväisenä ja välttämättömänä (en käytä autoa tai julkisia) arkiliikuntana.
Oma terveys, lenkkikaverin kanssa juttelu ja raitis ilma.