Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vasta nyt löysin mahtavan sarjan Monk (2009->) henkirikoksia tutkiva pikkutarkka, pöpökammoinen poliiseja auttava etsivä

Vierailija
26.02.2025 |

Aivan mahtava sarja.

Katson ekaa kautta Netfixissä. Eka kausi tehty siis 2009.

Muistan, että tämmöinen sarja kuin Monk tuli aikoinaan ihan Suomen telkkarista, mutta jo nimi oli niin typerä, etteipä ikinä tullu tätä katottua.

Nyt harmittaa, sillä tämä sarja poistuu Netflixistä 3 viikon kuluttua, eli kiire tulee, jos haluaa ahmia kaikki kaudet! Ja tää on mahtava. Ihanan pikkutarkkaa tutkimista ja oivaltavia juttuja.

Vähän niinkuin yhdistetty Hercule Poirot ja sitten se toinen etsivä, nyt en saa päähän nimeä.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen kausi on btw 2002 eikä 2009. Mutta joo mahtava sarja! Viimeinen kausi vielä katsomatta itsellä. Viime vuonna aloitin katsomaan kun tuli netflixiin.

No mä katsoinkin, että miten tämä 2009 näyttää niin vanhanaikaiselta :D

Tosiaan Netflixissä lukee yläkulmassa sarjan kohdalla 2009, oisko se sit vikan tuotantokauden vuosi?

Juu toi on aika hämmentävää Netflixissä kun näyttää sen vuoden viimeisen tuotantokauden mukaan

Vierailija
22/67 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monk on autisti.

Missään virallisessa tekstissä Monkin ei kerrota olevan autisti. Monk DVD:n kannessa sen sijaan lukee "Obsessive-Compulsive Detective".

Eli OCD. Eikö ne viljele aika kepeästi tuota sanaa Jenkeissä kuvailemaan sellaista järjestelmällistä ihmistä, jolla on kaikki ojennuksessa ja on pikkutarkka ja siisti muutenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen kausi on btw 2002 eikä 2009. Mutta joo mahtava sarja! Viimeinen kausi vielä katsomatta itsellä. Viime vuonna aloitin katsomaan kun tuli netflixiin.

No mä katsoinkin, että miten tämä 2009 näyttää niin vanhanaikaiselta :D

Tosiaan Netflixissä lukee yläkulmassa sarjan kohdalla 2009, oisko se sit vikan tuotantokauden vuosi?

Juu toi on aika hämmentävää Netflixissä kun näyttää sen vuoden viimeisen tuotantokauden mukaan

Mun mielestä toi on väärin. Eikö siihen otsikon viereen saa tuotantokausivuodet tyyliin 2002-2009? Silloin katsojakin saa jo avaamatta käsityksen, että minä aikana sarjaa tehtiin ja kuinka monta kautta mahtaa sisältää jne.

Vierailija
24/67 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
25/67 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
26/67 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se toinen etsivä, mitä tarkoitin oli se hompsuisesti pukeutuva, tumma tukka sekaisin ja beige pitkä takki. Karsastava silmä.

Sarjaa tehtiin Jenkeissä 60-luvulta aina 80-luvulle ainakin.

Mikä se sarja nyt oli? Suomessa ollut todella suosittu.

Peter Falkin esittämä Columbo. Hänellä oli toisena silmänä lasisilmä ja koira, jonka nimi oli koira.

Columbolla oli vaimokin, ketä ei koskaan näytetty, eikä nimeä kerrottu. Silti usein mainitsi hänet. 

Yhteistä edellämainituille kolmelle, eivät käyttäneet asetta.

Eikä käytyänyt Miss Marplekaan. Salapoliisimummu- sarjat leppoisia. 

Vierailija
27/67 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
28/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se toinen etsivä, mitä tarkoitin oli se hompsuisesti pukeutuva, tumma tukka sekaisin ja beige pitkä takki. Karsastava silmä.

Peter Falkin esittämä Columbo. Hänellä oli toisena silmänä lasisilmä ja koira, jonka nimi oli koira.

Columbolla oli vaimokin, ketä ei koskaan näytetty, eikä nimeä kerrottu. Silti usein mainitsi hänet. 

Eikä käyttänyt Murhasta tuli totta sarjan etsivä / kirjailija Jessica.

Vierailija
29/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monkin hygieenisyys ei vaikuta niin oudolta, kun on elänyt nyt koronapandemian.

Monk siis pyyhkii kätensä desinfiointikosteuspyyhkeellä esim. käteltyään tai kosketeltuaan jotain "saastaista". Ei koskettele julkisissa kulkuvälineissä kaikkea.

Kättely on muutenkin ihan turhaa, se on pöpöjen levittelyä. Monet lääkärithän eivät enää kättele potilasta ja hyvä niin

Vierailija
30/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän Columbon vaimoa ei ikinä näytetty? Siksikö, että jokainen sai kuvitella hänet mieleisekseen?

Vierailija
31/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
32/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kattonu. Harmitti vaan, että se Sharona piti vaihtaa siihen beigeen muijaan. Sharona oli kiinnostava sivuhahmo, uusi taas tylsä.

Vierailija
33/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monk on nero.

Yhtä pikkutarkka kuin Hercule Poirot. Just tämmösistä sarjoista tykkään, yksityiskohdissa nysväämistä ja murhamysteerien selvittämistä niiden avulla

80-luvulla oli myös hyvä sarja "Murhasta tuli totta", jossa oli just tämmöistä pienten, mitättömiltä tuntuvien yksityiskohtien avulla selvitettyjä murhia. Murhia tutki aina tämä Jessica Lange, kirjailija. Tosi kiva sarja oli.

Jessica Fletcher oli tämä kuvitteellinen kirjailija. Jessica Lange on kuuluisa amerikkalainen näyttelijä.

Vierailija
34/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama näyttelijä esiintyi myös mainiossa komediasarjassa Kreisi kynäniekka (Stark Raving Mad). Se olis hauska nähdä uudestaan.

Vierailija
35/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin flixistä suurin piirtein siihen saakka, kun Sharonan näyttelijä sai potkut. Harmitti, kun tämä suosikkihahmoni poistui. Uudesta avustajasta en tykännyt. Samoihin aikoihin kerta kaikkiaan kyllästyin Monkin roolihahmoon. Niiiiiiin itsekäs pakkomielteidensä varjolla. Myös itse Monk-näyttelijän pärstä alkoi tympiä. Samoin kuin sen tylsän nuorehkon tolvanapoliisin. Viiksivallu poliisi oli ok.

Vierailija
36/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sarja. Minä olin kovastikin ihastunut poliisipäällikkö Leland Stottlemeyeriin. Sittemmin sain selville, että hän esitti myös "Buffalo Bill" Gumbia elokuvassa Uhrilampaat. Monipuolinen tyyppi.

Vierailija
37/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monk on nero.

Yhtä pikkutarkka kuin Hercule Poirot. Just tämmösistä sarjoista tykkään, yksityiskohdissa nysväämistä ja murhamysteerien selvittämistä niiden avulla

80-luvulla oli myös hyvä sarja "Murhasta tuli totta", jossa oli just tämmöistä pienten, mitättömiltä tuntuvien yksityiskohtien avulla selvitettyjä murhia. Murhia tutki aina tämä Jessica Lange, kirjailija. Tosi kiva sarja oli.

Se kirjailija oli J.B. Fletcher ja häntä esitti Angela Lansbury. Näyttelijä Jessica Langella ei ole tuon sarjan kanssa mitään tekemistä. Mutta hyvä sarja, katsoin kaikki jaksot silloin kasarilla ja ysärillä, kun tuli telkkarista.

Vierailija
38/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoin flixistä suurin piirtein siihen saakka, kun Sharonan näyttelijä sai potkut. Harmitti, kun tämä suosikkihahmoni poistui. Uudesta avustajasta en tykännyt. Samoihin aikoihin kerta kaikkiaan kyllästyin Monkin roolihahmoon. Niiiiiiin itsekäs pakkomielteidensä varjolla. Myös itse Monk-näyttelijän pärstä alkoi tympiä. Samoin kuin sen tylsän nuorehkon tolvanapoliisin. Viiksivallu poliisi oli ok.

Jep. Itse katsoin pidemmälle sarjaa toivoen, että hahmon kehityksessä tapahtuisi jonkinlaista edistystä, mutta ei, sama pöpökammo joka kaudella.

Vierailija
39/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva sarja. Minä olin kovastikin ihastunut poliisipäällikkö Leland Stottlemeyeriin. Sittemmin sain selville, että hän esitti myös "Buffalo Bill" Gumbia elokuvassa Uhrilampaat. Monipuolinen tyyppi.

Stottlemeyer oli kyllä lempparini

Vierailija
40/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttä paskaa vetää vertoja nykypäivän nais vetoisille poliisi sarjoille toivottavasti mtvn uusi omistaja karsii nämä hömpät pois.