Poliisi: Lasten pyörittämä rikollisuus sai rinnalleen uuden väkivaltaisen ilmiön
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011058477.html?utm_medium=alsoreadth…
Nuoret|Osa lapsista ryhtyy poliisin mukaan rikoksiin hyvin itsenäisesti pääkaupunkiseudulla. Sen kylkeen kehittyi uusi väkivaltainen ilmiö.
Lue tiivistelmä
Komisario Hannu Väänänen Länsi-Uudenmaan poliisista kertoo nuorten tienaavan rikoksilla jopa 3 000 euroa viikonlopussa.
Kymmeniä nuoria kuuluu alakulttuuriin, jossa rikollinen elämä on päämäärä ja houkuttelee jo 11-vuotiaita.
Nuoret voivat ostaa väkivaltapalveluja toisiltaan, ja tekijöinä sekä ostajina on jopa 13-vuotiaita.
Helsingissä puolet kymmenestä eniten ryöstöjä vuonna 2024 tehneistä henkilöistä oli alle 15-vuotiaita.
MITÄ TÄSSÄ MAASSA TAPAHTUU. Tällainen käytös ei sovi Suomeen, ei todellakaan.
Kommentit (30)
Mitäs jos ei maksettaisi yritystukia jotka menevät osinkoihin ja maksettaisiin lapsille vaikka jääkiekko harrastus?
Mutku ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te halusitte sosiaaliturvaan leikkauksia ja Amerikan mallia.
noi samat lapset ryöstelisivät ja käyttäytyisivät väkivaltaisesti ihan takuuvarmasti, vaikka sosiaaliturvaan ei olisi tehty leikkauksia. Varmasti olisivat ihan yhtä rikollisia, vaikka sossusta saisi rahaa enemmänkin. Tuollainen häiriö- ja epäsosiaalinen käyttäytyminen ei aiheudu mistään riittämättömistä sosiaalituista, koska normaali lapsi tai ihminen ei toimi noin vaikka rahat olisivat vähän tiukilla. On isompi ongelma joka liittyy perheiden kykenemättömyyteen kasvattaa lapsensa.
Ja itse nostat itsellesi palkkaa ja käyt Espanjassa etkä tiedä oikeasta pienituloisuudesta mitään.
uli uli
Vierailija kirjoitti:
toistuvasti rikoksiin syyllistyvät lapset ja nuoret voisi sijoittaa lastenkotiin Lapin erämaahan. Voivat siellä sitten yrittää ryöstellä, kun ympärillä on vaan poroja. Voisi rikollinen elämäntapa alkaa vaikuttamaan vähemmän houkuttelevalta.
Ja ne yritystuet jotka menee sun purjeveneeseen voitaisiin jättää maksamatta verorahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toistuvasti rikoksiin syyllistyvät lapset ja nuoret voisi sijoittaa lastenkotiin Lapin erämaahan. Voivat siellä sitten yrittää ryöstellä, kun ympärillä on vaan poroja. Voisi rikollinen elämäntapa alkaa vaikuttamaan vähemmän houkuttelevalta.
Ja ne yritystuet jotka menee sun purjeveneeseen voitaisiin jättää maksamatta verorahoista.
Mitä sä rakentelet täällä olkinukkeja ja väännät joistain yritystuista, vaikka täällä ei todennäköisesti ole edes yhtään yritystukien saadaa kommentoimassa.
Jos pystyy organisoimaan rikollista toimintaa 12 vuotiaana niin silloin on myös jo kykenevä ymmärtämään mikä on oikein ja mikä väärin elikkä rikosikävastuun rajaa alemmas ja kunnolla.Velliperseilyn ja lässyttämisen ajat on ohi.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa 3 lapsen vanhemmalle, ei siitä nuorelle rahaa anneta.
Ja töihin ei kaikki vanhemmat pääse.
Olin nuorena rikollinen. Siitä on 35 vuotta aikaa. Minulla on helvetsti rahaa koko ajan ja naisia ja seksiä sain. Taskussa oli 50000 markkaa parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat ja ansiosidonnaiset.
Vanhemmat eivät pysty maksamaan lapsille harrastuksia jne.
Hallitus ei ole vastuussa siitä, että vanhemmat eivät osaa kasvattaa lapsiaan yhteiskuntakelpoisiksi. Onpas sinulla erikoinen kommentti, lapset ei pääse harrastuksiin, no lähdetään ryöstelemään sitten muiden rahoja. Ajatusmaailmasi on sairas. Elämässä kaikki ei ole mahdollista kaikille, se on fakta, eikä se siitä tule muuttumaan mihinkään. Ihmisillä ei ole mitään resilienssiä nykyään ollenkaan, vaan minä haluan minä haluan mulle kuuluu. Elämä ei mene niin, mitä nopeammin sen tajuaa, pärjää tässä elämässä.
Nainen 55-vuotta
Ai hallitus ei ole kansalaisten hyvinvoinnista vastuussa? Anna kun arvaan, olet kokkare tai persu. Kyllä päättäjät ovat vastuussa tekemistään päätöksistä ja niiden mahdollisista haittavaikutuksista. Tietenkään muiden tekemiin rikoksiin syyllisiä he eivät ole, mutta yhteiskunnan huonosta kehityksestä he ovat vastuussa.