Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi: Lasten pyörittämä rikollisuus sai rinnalleen uuden väkivaltaisen ilmiön

Vierailija
26.02.2025 |

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011058477.html?utm_medium=alsoreadth…

Nuoret|Osa lapsista ryhtyy poliisin mukaan rikoksiin hyvin itsenäisesti pääkaupunkiseudulla. Sen kylkeen kehittyi uusi väkivaltainen ilmiö.

Lue tiivistelmä

Komisario Hannu Väänänen Länsi-Uudenmaan poliisista kertoo nuorten tienaavan rikoksilla jopa 3 000 euroa viikonlopussa.

Kymmeniä nuoria kuuluu alakulttuuriin, jossa rikollinen elämä on päämäärä ja houkuttelee jo 11-vuotiaita.

Nuoret voivat ostaa väkivaltapalveluja toisiltaan, ja tekijöinä sekä ostajina on jopa 13-vuotiaita.

Helsingissä puolet kymmenestä eniten ryöstöjä vuonna 2024 tehneistä henkilöistä oli alle 15-vuotiaita.

MITÄ TÄSSÄ MAASSA TAPAHTUU. Tällainen käytös ei sovi Suomeen, ei todellakaan. 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat ja ansiosidonnaiset. 

Vanhemmat eivät pysty maksamaan lapsille harrastuksia jne. 

Vierailija
2/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viinan myyntiähän aiotaan vapauttaa entisestään, lisää vaan päihdeongelmia koteihin niin onpa kumma kun lapset viihtyy kaduilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ei ole vastuussa siitä, että vanhemmat eivät osaa kasvattaa lapsiaan yhteiskuntakelpoisiksi. Onpas sinulla erikoinen kommentti, lapset ei pääse harrastuksiin, no lähdetään ryöstelemään sitten muiden rahoja. Ajatusmaailmasi on sairas. Elämässä kaikki ei ole mahdollista kaikille, se on fakta, eikä se siitä tule muuttumaan mihinkään. Ihmisillä ei ole mitään resilienssiä nykyään ollenkaan, vaan minä haluan minä haluan mulle kuuluu. Elämä ei mene niin, mitä nopeammin sen tajuaa, pärjää tässä elämässä. 

Nainen 55-vuotta

Vierailija
4/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tällä ole mitään  leikkausten kanssa tekemistä. Lapset on selvästi kasvatettu täysin vinoon, jos ovat tuossa iässä rikollisella polulla. Jos nyt jotain suomessa tarvitaan, niin se on lisää työtä eikä tukia.

Vierailija
5/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ei ole vastuussa siitä, että vanhemmat eivät osaa kasvattaa lapsiaan yhteiskuntakelpoisiksi. Onpas sinulla erikoinen kommentti, lapset ei pääse harrastuksiin, no lähdetään ryöstelemään sitten muiden rahoja. Ajatusmaailmasi on sairas. Elämässä kaikki ei ole mahdollista kaikille, se on fakta, eikä se siitä tule muuttumaan mihinkään. Ihmisillä ei ole mitään resilienssiä nykyään ollenkaan, vaan minä haluan minä haluan mulle kuuluu. Elämä ei mene niin, mitä nopeammin sen tajuaa, pärjää tässä elämässä. 

Nainen 55-vuotta

Ja sun perheelle maksetaan yritystukia jotka nostatte osinkoina. 

Kasvata ne lapsesi pois yhteiskunnan rahoista ja pistä se kauppaan töihin tai siivoamaan ja tienaamaan itse jääkiekon peluu rahansa.

Vierailija
6/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa räppäreistä esim. ruotsissa ihannoi rikollista elämäntapaa ja osa artisteista on jengitaustaisia tai jengeissä ainakin naapurivaltiossa, joten varmaan idean ovat saaneet viihteestä. Kakarathan nykyään ovat netissä ilman valvontaa kännyköillään.

Vierailija
7/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat iphonen yrityksen nimiin ja annat sen lapsen käyttöön. Miksei työttömät voi tehdä sama ja hakea myös verovähennystä?

Vierailija
8/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 55-vuotta

Ja sun perheelle maksetaan yritystukia jotka nostatte

Aika paksua olettaa, että sun kommenttisi kommentoija nostaisi yritystukia. Suomessa on vuosikymmeniä KASVATETTU lapset lainkuuliaisiksi. Elämä on Suomessa ollut pitkään materiaalisesti hyvinkin köyhää, mutta ihmiset eivät lähteneet ryöstelemään ja lapsetkin olivat hyvin lainkuuliaisia. Tästä voi syyttää vain ja ainoastaan vanhempia. Ihan käsittämätöntä ajatuskulku, että on ihan ymmärrettävää et lapsesta muka tulee rikollinen jos vanhemmilla ei rahat riitä lätkävarusteisiin. Ajatusmaailmasi on vääristynyt ja epänormaali.

Vierailija
9/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 55-vuottAika paksua olettaa, että sun kommenttisi kommentoija nostaisi yritystukia. Suomessa on vuosikymmeniä KASVATETTU lapset lainkuuliaisiksi. Elämä on Suomessa ollut pitkään materiaalisesti hyvinkin köyhää, mutta ihmiset eivät lähteneet ryöstelemään ja lapsetkin olivat hyvin lainkuuliaisia. Tästä voi syyttää vain ja ainoastaan vanhempia. Ihan käsittämätöntä ajatuskulku, että on ihan ymmärrettävää et lapsesta muka tulee rikollinen jos vanhemmilla ei rahat riitä lätkävarusteisiin. Ajatusmaailmasi on vääristynyt ja epänormaali.

Tiedäthän ettei kasvatus ole samanlaista kaikissa kulttuureissa?

J

Vierailija
10/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille maksetaan isoa palkkaa verorahoista ja lääkärin lapsi pelaa jääkiekkoa, pääsee Espanjaan ja saa iphonet ja muut.

Hallitus leikkasi työmarkkinatusta lapsikorotukset ja työtön vanhempi saa työmarkkinatukea 595 netto. 

Ihan täysin yhteiskunnan vika, että lapset oireilevat. 

Ja sitä äitiä ei voi ottaa vaikka töihin osastonsihteeriksi, kun on varaa vaan lääkärin isoon palkkaan. 

Vierailija
11/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiekkiksien jälkeläisiä

Vierailija
12/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärille maksetaan isoa palkkaa verorahoista ja lääkärin lapsi pelaa jääkiekkoa, pääsee Espanjaan ja saa iphonet ja muut.

Hallitus leikkasi työmarkkinatusta lapsikorotukset ja työtön vanhempi saa työmarkkinatukea 595 netto. 

Ihan täysin yhteiskunnan vika, että lapset oireilevat. 

Ja sitä äitiä ei voi ottaa vaikka töihin osastonsihteeriksi, kun on varaa vaan lääkärin isoon palkkaan. 

Ja sitten itketään, kun joka puolella tapahtuu sitä ja tätä.

Yhteiskunnan vika. 

Vierailija
13/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te halusitte sosiaaliturvaan leikkauksia ja Amerikan mallia. 

Vierailija
14/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittömästi lisää kovapalkkaisia sosiaalitanttoja jotka ottavat nämä nuoret syliin ja hymisevät. Ja sen jälkeen antavat rahaa taskuun ja päästävät vapaaksi.

Vierailija
15/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alentakaa rikosvastuun ikäraja ja korottakaa vähimmäistuomiot. Ei tuo muuten lopu.

Vierailija
16/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan nokikanat!

Vierailija
17/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 55-vuotta

Nykylapset kasvattaa laadukas varhaiskasvatus! Lapsia "kasvatetaan" pikku idiooteiksi, jotka huutavat, möykkäävät ja kirkuvat kuin apinalauma. Ylpeillään miten lapset saavat uida kuralätäköissä säällä kuin säällä, riehua kuin viimeistä päivää. Mutta totella ei tarvitse. Auktoriteettia ei ole, aikuiset kyykkäävät lasten eteen kuin kuninkaallisten. Ketä tahansa kutsutaan nimeltä, kaikki ovat kavereita niin imeliä ja maireita että diabetes uhkaa. Mistään kasvatuksesta ei ole tietoakaan, saati laadusta!

Vierailija
18/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noi samat lapset ryöstelisivät ja käyttäytyisivät väkivaltaisesti ihan takuuvarmasti, vaikka sosiaaliturvaan ei olisi tehty leikkauksia. Varmasti olisivat ihan yhtä rikollisia, vaikka sossusta saisi rahaa enemmänkin. Tuollainen häiriö- ja epäsosiaalinen käyttäytyminen ei aiheudu mistään riittämättömistä sosiaalituista, koska normaali lapsi tai ihminen ei toimi noin vaikka rahat olisivat vähän tiukilla. On isompi ongelma joka liittyy perheiden kykenemättömyyteen  kasvattaa lapsensa.

Vierailija
19/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

noi samat lapset ryöstelisivät ja käyttäytyisivät väkivaltaisesti ihan takuuvarmasti, vaikka sosiaaliturvaan ei olisi tehty leikkauksia. Varmasti olisivat ihan yhtä rikollisia, vaikka sossusta saisi rahaa enemmänkin. Tuollainen häiriö- ja epäsosiaalinen käyttäytyminen ei aiheudu mistään riittämättömistä sosiaalituista, koska normaali lapsi tai ihminen ei toimi noin vaikka rahat olisivat vähän tiukilla. On isompi ongelma joka liittyy perheiden kykenemättömyyteen  kasvattaa lapsensa.

Ja itse nostat itsellesi palkkaa ja käyt Espanjassa etkä tiedä oikeasta pienituloisuudesta mitään. 

Vierailija
20/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välittömästi lisää kovapalkkaisia sosiaalitanttoja jotka ottavat nämä nuoret syliin ja hymisevät. Ja sen jälkeen antavat rahaa taskuun ja päästävät vapaaksi.

Tanttaseura penää isompaa palkkaa, koska sinne lakaistaan kaikki pienetkin ongelmat joita kukaan ei osaa korjata. Eikä osaa tanttakaan, he laittavat lapset laitokseen, josta nämä hatkaavat viikossa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme