Lehti: Yhdysvallat uhkaa estää ruotsalaisten hävittäjien kaupat Kolumbiaan - haluaa myydä omia F16 hävittäjiään Kolumbialle
Lehden mukaan Kolumbia oli aikeissa ostaa kymmenen Gripeniä noin 1,9 miljardilla eurolla.
Yhdysvallat ilmeisesti haluaa, että Kolumbia ostaisi Gripenien sijaan yhdysvaltalaisia F-16-hävittäjiä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Uutinen sai Gripenin valmistajan Saabin osakkeen kurssin laskusuuntaan pörssissä." 😂
Sori vaan Saab. Gripeniä ei myyty Suomeen eikä myydä Kolumbiaankaan.
Niin Suomi osti f-35 hävittäjät joiden käyttö vaatii Trumpin hyväksynnän joka kerta. Sota Venäjää vastaan? Trump kieltäytyy.
Tyhmä kauppa. Missä suomen omat hävittäjät?
Nyt on Pietarissa hapokkaat jutut. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ruotsalaiset valmista itse gripenin moottoreita.
Tai miksei suomalaiset itse valmista maailman parhaita hävittäjiä tai ohjuksia, luulisi että se onnistuisi täälläkin.
Miksi venäläiset tai kiinalaiset ei valmista? Pelkkää sutta ja sekundaa valmistavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Uutinen sai Gripenin valmistajan Saabin osakkeen kurssin laskusuuntaan pörssissä." 😂
Sori vaan Saab. Gripeniä ei myyty Suomeen eikä myydä Kolumbiaankaan.
Niin Suomi osti f-35 hävittäjät joiden käyttö vaatii Trumpin hyväksynnän joka kerta. Sota Venäjää vastaan? Trump kieltäytyy.
Tyhmä kauppa. Missä suomen omat hävittäjät?
Onko todellakin niin, että Suomi ei saisikaan käyttää noita yhdysvaltalaisia hävittäjiä aseineen Venäjän hyökkäystä vastaan jos USA sen kieltäisi?
Kumpaakohan Trump tavoittelee, aseostojen päättymistä USA:sta, vaiko koko kapitalismin päättymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huonosti on svedut hoitaneet asiansa. Tää on kuolinisku Gripenille, kun ei voi myydä koneita minnekään.
Trumppin aikana sinne minne Donaltti haluaa, vajaa 4 vuotta ja maailma on parempi.
Kummasti nyt tällaiset uutiset kiinnostaa kun Trump on valkoisessa talossa. Ei kiinnostaneet viime vuosina Bidenin kaudella se, että Yhdysvallat esti mm. hollantilaisia, japanilaisia ja eteläkorealaisia firmoja myymästä tavaraa Kiinaan. Sama oli syy silloinkin, tuotteissa oli amerikkalaista teknologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ruotsalaiset valmista itse gripenin moottoreita.
Tai miksei suomalaiset itse valmista maailman parhaita hävittäjiä tai ohjuksia, luulisi että se onnistuisi täälläkin.
kaikki rahat menee monikulttuuriin ja tunnin junaan
Kyllä Ruotsissa osataan tehdä myös laadukkaita pultteja.