Kuuluuko aikuisille lapsille antaa rahaa?
Tuhansia euroja muutaman vuoden välein jos on varaa? Kiiinnostaa kuulla mielipiteitä. Olettekoitse saaneet ja oletteko itse antaneet?
Kommentit (8)
Ei se mikään velvollisuus ole, mutta jos haluaa niin saa toki antaa. Itse olen kiitollinen vanhemmille siitä, että auttoivat hyvin elämän alkuun tukemalla opintoaikana ja aikuiselämän alussa. En esim. joutunut käymään töissä opiskeluaikana, koska vanhempien tuki auttoi elämään ilmankin, keskittyen opintoihin. Vanhemmat myös maksoi ajokortin, lahjoittivat ensimmäisen auton (heidän käytössä ollut useamman vuoden vanha auto), ja asuin opiskeluajan vanhempien omistamassa sijoitusasunnossa. Takasivat ensimmäisen asuntolainan jne. Olihan se mukavaa että auttoivat, kun heillä kerran rahaa oli auttaa.
Itsellä ei ole lapsia, mutta varmasti olisin auttanut jos olisi.
Osa ei tarvitse, koska on onnekas ura. Osa tarvitsee, jos ei ole ura ja on vaivoja. Lahjan osa voi antaa toisen toiveen mukaan.
Ei kuulu, mutta saa antaa. Itse autan sairasta poikaani, koska minulla on siihen varaa, voin ja haluan.
Kyllä kuuluu ja saa antaa. T: aikuinen lapsi
joo, olen "köyhä" mutta säästin sijoitusrahastoja, ja niistä jakelen lain sallimia määriä tilileille, saa maksaa opintolainojaan pois..
Sitteon ostelen ruokaa ja konserttilippuja sun muuta, sukkia ja kalsareita jne, leivon leipää ja ostan pullaa.
Hän matkustelee, hoidan kotiaan silloin jne.
Kun ei mulla ole antaa suuria perintöjä, niin tälleen jaan "omaisuuttani"
Joo ja hän on hyvässä ammatissa ja tienaa, mutta kyse ei ole siitä ollenkaan.
Minä annan lapsilleni ja lapsenlapsille koska käärinliinoissa ei ole taskuja
oikein nätille tytölle voi herutuksesta aina jotain taskurahaa antaa
Ei tietenkään kuulu. Vanhemmilla ei ole elatusvelvollisuutta kuin lapsiin ja toisen asteen koulutuksessa oleviin nuoriin.
Halutessaan saa tietysti syytää rahaa niin paljon kuin huvittaa tai maksaa elantomenoja kuten vuokra, vastike, opintolainan lyhennys, sähkö-, vakuutus-, netti-, mobiililiittymä, terveydenhuollon laskut niin ei mene lahjaveroa.