apuaa pää hajoaa gradun muokkailun kanssa
Onko muita? Vertaistukea. Tuntuu ettei tämä tule ikinä valmiiksi ..
Ja olen siis reilusti yli 100 sivua kirjoittanut mutta tästä pitäisi saada yhtenäinen kokonaisuus ja lähdeviitteitä pitäisi jälkeenpäin laitella jne
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun gradu on kesken. Aloitin 1980 Jyväskylän Suomen kielen laitoksella sen tekemisen. No nyt olen eläkkeellä, sain vakiviran ilman graduakin. Nyt olis aikaa ja oikeasti voisin sen tehdäkin, kun ei ole pakko.
Tää oli siis lohdutukseksi tarkoitettu. Elämässä voi pärjätä, vaikka jokin jäisikin kesken.
Mutta se puolivalmis gradu ja puuttuva tutkinto on kaihertanut takaraivossa kaikki nämä vuodet, eikö vain.
Vähän kaiversi, koska olisin saanut sitten toisenkin tutkinnon, työhöni olin jo tarpeeksi pätevä. Ja Suomen kielen laitos oli tuohon aikaan kiva paikka Jyväskylässä, monia persoonallisia professoreja jäin ikävöimään. Mutta pakko oli muuttaa työn perässä kauas.
Hölynpölyä. Menkää uimaan ja saunaan.
miksi et laittanut lähteitä esim tekstin sekaan sitä tehdessä, nyt on hullun työ edessä?
gradunteko ohjeet
#
kopioimalla jonkun toisen gradun tietoja ja sisällysluetteloita ja kääntämällä englantilaisen wikipedian tietoja suomeksi ja laittamalla siitä samat lähdeviitteet kirjoiksi, ehkä muuttaen sivuja, koska ei niitä kukaan lopulta tarkista. itse tein historiaan gradun v 1998 ja tein sitä huolella koska aihe vaan kiinnosti muuten vaan ja olin himolukija. siinä meni kuukausia, tosi opiskelin muitakin opintoja loppuun. sain eximian

sitten 20 vuotta myöhemmin menin teologiseen ja pääsin aikaisempien opiskelujenn takia suoraan maisteriohjelmaan. luin huvikseen heprean kurssit, sekä vt että modernin ja 2 vuodessa valmistuin silti teol. maisteriksi. Graduni piti käsitellä katolisen kirkon eksorsismia mutta aineistoa oli vaikea saada kirkkohistoriaksi vaikka tosin kävinkin haastattelemassa katolisen kirkon ainoaa manaajaa Suomessa. hän kertoi että Maria on se joka lopulta vapauttaa demoneista! se oli jännä keskustelu. ja protestantit eivät pääse lopulta irti saatanasta koska eivät kuulu katoliseen kirkkoon! ja kaikki eksorsoitavat olivat silti yleensä protestantteja
no sitten lähdin Aasiaan kevääksi kun ei ollut enää kuin gradun teko, päätin ottaa lomaa 3 kk ja kun palasin tajusin että gradukurssia joutuu jatkamaan vielä vuoden jos gradu ei ole valmis. no ostin sitten korin olutta, kopsasin sen 1998 vuoden graduni paperisesta versiosta, koska sitä ei ollut Urkundissa. POistin siitä toki 40 sivua ja m uutin näkökulmaa ja otsikkoja ja hola, 2 päivässä tein pienessä bissen inspiraatiossa uuden graduni ja sehän meni läpi oliko cum laudella.

kas näin, tekstityksen saa alakulmasta, tein siitä tällaisen hassun videonkin

PS kirjoitin sitten opiskeluaikoina vielä toisen kaverin gradunkin, hän oli kirjoiittanut sen LYIJYKYNÄLLÄ paperille ja minun piti käytännössä kirjoittaa se puhtaaksi ihan kokonaan tietokoneella, kun kaverilla ei ollut edes TIETOKONETTA, ja tämä oli vuonna 2017. Kaikki piti kirjioittaa uusiksi kirjoitusvirheet ja muuten korjata koko rakenne. Nyt hän on pappina, minä en vaan työttömänä ruokajonon pummina.
. Veljenikin oli pappina 17 vuotta ja hän sai armosta aikoinaan gradun läpi approbaatturilla. ei sillä niin väliä mikä arvosana on, ei sitä kukaan enää papereiden jälkeen tutki. Ei työnhaussa ei missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdeviitteitä jälkeenpäin?
Ihme jos pää hajoaa. Terveisin 2 gradua kirjoittanut.
Nii, eikö ne kannattaisi laittaa samantien vai mistä voi muistaa mihin on milloinkin viitannut?
Ensiksi vuodatetaan ajatusten tonavaa paperille ja sitten katsotaan mitkä lähdemateriaalit sopisi joukkoon. :D
Ykköselläkin pääsee työelämään liikaa kannata hioa
Vierailija kirjoitti:
tämän takia naisia ei pitäisi päästää yliopistolle, eikä antaa ajokorttia eikä äänioikeutta heille
Kuka täällä on nainen?
Onko sinulla ollut aktiivinen ohjaaja? Me tavattiin omani kanssa viikoittain, ja jokaisen tutkimusosan jälkeen hän kävi kirjoittamani tuloskoosteen ja yhteenvedot läpi, ja antoi korjausehdotukset tekstin muokkaamiseen.
Kai työ on sitten pilvessä jos tietokone vaikka rikkoontuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun gradu on kesken. Aloitin 1980 Jyväskylän Suomen kielen laitoksella sen tekemisen. No nyt olen eläkkeellä, sain vakiviran ilman graduakin. Nyt olis aikaa ja oikeasti voisin sen tehdäkin, kun ei ole pakko.
Tää oli siis lohdutukseksi tarkoitettu. Elämässä voi pärjätä, vaikka jokin jäisikin kesken.
Mutta se puolivalmis gradu ja puuttuva tutkinto on kaihertanut takaraivossa kaikki nämä vuodet, eikö vain.
Vähän kaiversi, koska olisin saanut sitten toisenkin tutkinnon, työhöni olin jo tarpeeksi pätevä. Ja Suomen kielen laitos oli tuohon aikaan kiva paikka Jyväskylässä, monia persoonallisia professoreja jäin ikävöimään. Mutta pakko oli muuttaa työn perässä kauas.
Eli sulla oli jo tutkinto, etkä suinkaan saanut vakivirkaa vaikket ikinä valmistunut mistään , toisin kuin annoit ymmärtää että ei se tutkinnon puuttuminen haittaa.
Sun anti keskusteluun siis on, ettei tarvitse olla kahta tutkintoa saadakseen töitä, mutta aloittajalla on nolla tutkintoa.
Jos hakee arvosanaa 5, niin silloin kannattaa viilata gradua timantiksi. Jos ei, niin silloin gradun tekeminen on huomattavasti helpompi rasti. Vaikea tehdä gradua, joka ei menisi läpi kohtalaisin arvosanoin, jos on jotain oppinut vuosien varrella alastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kukaan lue kuitenkaan. Ehkä työn ohjaaja ja arvostelija selaavat läpi parissa minuutissa.
Nyt vaan teet sen paskan. Valmista viikon päästä.
Poista kaikki turha. Less is more.
Miten tuo prosessi menee? Eikös tarkastajalla ole kuukausi aikaa tarkastaa? Lähteet yms. Sitten vielä plagioinnin& tekoälyn tarkastus.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostatkin kyllä täysin kalkkeutuneelta eläkeläiseltä. Enää ei eletä 80-luvulla, jossa sai pilulla, iskän rahoilla tai serkkupoikapoliitikon lehmänkaupoilla viran, vaikkei ollut pätevä.
Laita ittelles päiväkohtaiset tavoitteet mitä teet.