Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsan alla, "jalan taitteessa" reiden lähellä sininen patti. Pitäisikö näyttää lääkärille?

Vierailija
25.02.2025 |

Googlesta tulee vaikka ja mitä mitä voisi olla. On kipeä ja kosketusarka, noin 5cm kokoinen, lähellä taivekohtaa. 

Yksityiseen ei ole rahaa, julkiselle on pitkät jonot, siksi kyselen täältä asiaa.

Patti on sininen reunat kovat ja keskeltä (missä on sinistä) on pehmeämmän oloinen

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on normaalia anatomiaa. Kummassakin jalassa on niitä kaikilla. Ellei ole joku isompi tai asiaankuulumaton.

No ei ole mulla. Isoja ja sinisiä kipeitä patteja? Juu ei ole.

Vierailija
22/30 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on normaalia anatomiaa. Kummassakin jalassa on niitä kaikilla. Ellei ole joku isompi tai asiaankuulumaton.

No ei ole mulla. Isoja ja sinisiä kipeitä patteja? Juu ei ole.

Mulla ei oo tasan mitään patteja, pitäsköhä mun mennä sinne tkhon kyselee mikä vikana kerran niitä on "kaikilla"... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin oli sellainen. puhkaisin itse, oli jonkinlainen paise, sillä sieltä tuli mätämäistä eritettä sisältä. puhkaisu oli kuitenkin virhe sikäli, että siitä jäi hirveä reikä ja se parani todella hitaasti, lopulta tarvitsin siihen sitten antibioottikuurin. lääkäri totesi, että mitä todennäköisemmin diagnoosini oli ihan oikea, mutta kehotti etten enää toiste samanlaista puhkaise. Kuva vaan digiterveyskeskukseen ja sitten tulee antibioottikuuri. tuolla alueella kun on imusolmukkeitakn jonkin verran, niin siksi ei mitään omia puhkomisia.

Vierailija
24/30 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen jalassa polvitaipeen yläpuolella takana. Kuukausi sitten kävin tk:ssa ja lääkäri vilkaisi sekunnin ja päätteli olevan paise(tiesin kyllä itse ettei ole, mutten osannut vastustellakaan) ensin yritti piikillä puhkaista, muttei mitään vaikutusta. Sitten skalpellilla pieni viilto ja ja veren valumaan ei mätää. Nyt on kuukauden valunut verta ku onnistui vissiin laskimosuonen aukaisemaan ja haava ei tukkeudu.. Niin ja kävin uudestaan reilu viikko sitten kyselee mitä tehdä niin ottivat jonkun koepalan ja kehoittivat olemaan yhteyksissä jos ei tukkeudu/ kuulu mitään sieltäpäin

Vierailija
25/30 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vain ala puristelemaan tai puhkomaan tuota muodostumaa. Ei se kertomasi perusteella ole mikään talipatti. Se voi olla tyrä tai laskimokohju. Et kerro, onko se juuri ilmaantunut vai jo pidempiaikainen vaiva. Käy näyttämässä sairaanhoitajalle tai terveydenhoitajalle heti huomenna, jos lääkärinvastaanottoaikojen saaminen on ajanvarauksesta vaikeaa eli menevät pitkälle.

Vierailija
26/30 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloita ihan nettchatista

Vierailija
27/30 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuollainen lopulta hajosi ja sisältä tuli talia.

Tätä muuten veikkasin, toi tumman sininen väri vaan hämää

Vierailija
28/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut ketään puhelimella kiinni, niin otin chatissa yhteyttä. Kuten arvelinkin, vaikka on oudompi kun perus pattini, niin en saanut aikaa terveyskeskukseen. Mikäli patti alkaa märkiä ja minulle nousee kuume, silloin voin uudelleen olla yhteydessä.

Ap

Vierailija
29/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa suonikohjulta. Minulla tuollainen tulee aika ajoin, on lopulta kipeä. Helpottaa, kun kohju puhkeaa ja veri valuu pois. Hankala on laittaa sidos keräämään veri, mutta onnistuu nykyään.

Vierailija
30/30 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nivusessa 2 endometrioosipattia, mutta ei ne kyllä olleet sinisiä vaan ihonväriset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi