Minne rantalomalle heinä/elokuun vaihteessa?
Lasten kanssa suunnitellaan ( 4v ja 11v) viikon reissua jonnekin, minne pääsisi maks. 4h lennolla. Hyvä ranta ja ei mitään tuppukylää, vaan saisi olla palveluita/ elämää. Ollaan reissattu aina talvisin ja nyt kiinnostaa kokeilla tuota ajankohtaa.
Kommentit (21)
Laittakaa maa ja kohde mitä siellä suosittelette.
Missä teidän mielestä parhaimmat rannat?
-ap
Kuinka kuumaa siedätte, tuo aika on Välimerenmaissa kuumaa, ei mitään pientä hellettä.
Asun välimerellä itse ja yritän olla poissa täältä aina tuona ajankohtana, koska on liian kuuma. Voisit kokeilla paljon eksoottisempia rantaloma kohteita, kuten loistavista rannoistaan tunnettu Hollanti tai Tanskan länsirannikko. Toinen vaihtoehto olisi pohjois Portugali, jossa lämpötilat eivät ole ihan mielettömät, mutta merivesi voi toki olla yllättävän viileää. Itämeri on aina hieman vaikea, mutta myös Latvia ja Liettua omaavat upeita rantoja. Jos välimerelle on pakko kuitenkin päästä, niin Korsika tai Sardinia ovat upeita ja eivät ihan yhtä turistiloukkuja kuin Espanjan, Turkin ja Kreikan kohteet ovat ja ruoka molemmissa on usein parempaa kuin muissa kohteissa.
Krimillä on hyvä biitsi - olen oikeasti käynyt ennen -14 tapahtumia. Rauhakin on jo tuolloin. Vähän toki matkustus vaikeuksia, mutta hyvä mesta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kuumaa siedätte, tuo aika on Välimerenmaissa kuumaa, ei mitään pientä hellettä.
Saa olla kuuma. Aasia on tuttu kohde ja siellä lukemat pyörii myös korkeina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako ylittää +40C ?
Vierailija kirjoitti:
Asun välimerellä itse ja yritän olla poissa täältä aina tuona ajankohtana, koska on liian kuuma. Voisit kokeilla paljon eksoottisempia rantaloma kohteita, kuten loistavista rannoistaan tunnettu Hollanti tai Tanskan länsirannikko. Toinen vaihtoehto olisi pohjois Portugali, jossa lämpötilat eivät ole ihan mielettömät, mutta merivesi voi toki olla yllättävän viileää. Itämeri on aina hieman vaikea, mutta myös Latvia ja Liettua omaavat upeita rantoja. Jos välimerelle on pakko kuitenkin päästä, niin Korsika tai Sardinia ovat upeita ja eivät ihan yhtä turistiloukkuja kuin Espanjan, Turkin ja Kreikan kohteet ovat ja ruoka molemmissa on usein parempaa kuin muissa kohteissa.
Välimeri vetää nyt puoleensa ja lämmin semmoinen, pitää tsekata tuo Korsika ja Sardinia 👍
Vierailija kirjoitti:
Tämä, jos ette ole ihan hellehakuisia niin jättäisin just kuumimman ajankohdan väliin.
Mutta kaikki Kreikan kohteet menee tuohon noin neljään tuntiin, siellä yleensä itse käyn, en tosin lapsiperheenä. Tarkoittaako rantaloma vain rannalla/altaalla makoilua, haluatteko allinclusiven vai haluatteko jotain aitoa? Vaihtoehtoja on pelkästää Kreikassa miljuuna, siihen Kroatiat sun muut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako ylittää +40C ?
Kyllä saa.
Pripyat. Puhtaita luonnonkauniita rantoja ja ilotulituksia kaupan päälle!
Vierailija kirjoitti
Tämä, jos ette ole ihan hellehakuisia niin jättäisin just kuumimman ajankohdan väliin.
Mutta kaikki Kreikan kohteet menee tuohon noin neljään tuntiin, siellä yleensä itse käyn, en tosin lapsiperheenä. Tarkoittaako rantaloma vain rannalla/altaalla makoilua, haluatteko allinclusiven vai haluatteko jotain aitoa? Vaihtoehtoja on pelkästää Kreikassa miljuuna, siihen Kroatiat sun muut päälle.
Lähinnä halutaan olla vaan rannalla/ altaalla ja kierrellä kauppoja. Ainakin aamupala otetaan, mutta ehkäpä syödään muut ruoat ravintoloissa. Tosiaan olen lähdössä lasten kanssa kolmistaan reissuun kun mies jää kotia, niin halutaan helppoa ja vaivatonta.
Vierailija kirjoitti:
Saako ylittää +40C ?
Kyllä saa kun meidän suunnitelmissa on tosiaan vaan rentoutua uiden ja kauppoja kierrellen.
Lähtisin Liettuaan tai Pärnuun. Lämpö siellän on sentään siedettävää. Täyttä hulluutta lähteä läkähtymään jonnekin Etelä-Eurooppaan ja vielä lasten kanssa.
Kerran olimme lasten kanssa elokuun alussa Kreikassa, never again. Kaikki halusivat olla ilmastoiduissa sisätiloissa ekan päivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Lähinnä halutaan olla vaan rannalla/ altaalla ja kierrellä kauppoja. Ainakin aamupala otetaan, mutta ehkäpä syödään muut ruoat ravintoloissa. Tosiaan olen lähdössä lasten kanssa kolmistaan reissuun kun mies jää kotia, niin halutaan helppoa ja vaivatonta.
Rodoksella ja Kreetalla eniten valinnanvaraa. Tsekkaa eri matkanjärjestäjiä, sieltä voi varmaan valikosta etsiä "lasten kanssa" ym. spekseillä sopivaa.
Ollaan oltu kerran aiemmin Kreetan Plataniaksella ja mieluusti ei mennä uudelleen samaan paikkaan, vaikka kiva paikka olikin. Tykätään mennä aina ihan uuteen paikkaan.
Viikon verran tässä on tutkittu jo matkanjärjestäjien matkoja ja myös pelkkiä lentojakin. Se paikka nyt vaan puuttuu kun ei osaa päättää, mikä olisi paras.
-ap
Etelä-Euroopasta löytyy lukemattomia sopivia kohteita noilla spekseillä.