Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Mitä teen 4-v riiviön kanssa?

Vierailija
08.03.2007 |

Meillä on ihan mahdoton tilanne 4-v pojan kanssa. Ennen niin mukava ja tottelevainen (toki välillä uhmakaskin) poika on vauvan tulon myötä muuttunut ihan mahdottomaksi. Meillä on siis nyt 2,5 kk vanha vauva ja poika on kotona meidän kanssa. Oli ennen vauvan syntymää hoidossa, mutta se oli yksityinen hoitopaikka ja siellä ei voitu tehdä osittaista hoitosopimusta, joten pojan hoitoonjättämistä ei siis tarvinnut edes harkita.

Mutta tilanne siis nyt. Vauvaa kohtaan poika on ihan kiltti, siinä ei ole ongelmia. Mutta erityisesti äitiä kohtaan on mahdoton. Yksikään tilanne päivällä ei mene ilman tappelua, ulos lähtö, sisälle tulo, ruokailut, nukkumaanmenot, pesut yms., kaikki hoidetaan raivostumisen kautta. Minä yritän pysyä rauhallisena, mutta kun mitään ei tapahdu ennen kuin äiti suuttuu ja huutaa. Pukemiset/riisumiset on tehtävä väkisin kun ei muuten päästäisi ulos ollenkaan.

Ruokailut on ihan mahdottomia kun ei poika pysy pöydässä. Tänäänkin lounaalla hän pomppi koko ajan pois pöydästä ja nauroi vain mennessään. Itse yritin siinä samalla imettää vauvaa ja kiskoa poikaa takaisin pöytään.

Pahimpana asiana on tullut kuvioihin äidin lyöminen ja potkiminen. Poika siis ihan nyrkeillä hakkaa äitiä. Itse en ole koskaan lasta lyönyt tai muutenkaan ruumiillisesti kurittanut. En ymmärrä miten tuosta pääsee eroon, tänäänkin poika oikein nautti kuin sai äidin viimein itkemään.

Tilanne on ihan mahdoton ja en tiedä miten häntä pitäisi kasvattaa. Jäähytuolit, lelujen jäähylle laittamiset yms. on ollut käytössä ja ovat kyllä edelleen, mutta ne on hyödyttömiä. Jäähytuolista poika tulee pois sata kertaa ja nauraa vain mennessään. Myös positiivista suhtautumista olen yrittänyt, siis aina vauvan unien aikana leikin pojan kanssa ja yritän saada häntä mukaan kotihommiin jne., mutta ei silläkään mitään pitkän tähtäimen vaikutusta ole ollut.

Olen niin hemmetin väsynyt tähän ja kertakaikkisen epäonnistunut äitinä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona hän saa tehdä mitä lystää. Tuosta ei hyvä tule!

Vierailija
2/3 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyömisestä yms. edelleen neljän minuutin jäähy. Pitkää pinnaa. Harkitsisin myös osapäivähoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kysyy sulta, että rakastatko sä vielä, oonko sulle vielä tärkeä?

tee kaikkesi, että hän saa vastauksen juuri siihen mitä hän oikeasti kysyy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän