Työtön mitä ajattelet siitä että duunaria verotetaan ankarasti?
Se pienipalkkainen duunari maksaa ensin ansiotuloveroa, sitten se maksaa asumisesta vera, sitten se maksaa aina alvit, sitten se duunari maksaa autoilusta kalliita veroja.. Pienipalkkainen duunari on köyhä koska verotus on liian kovaa.
Tukia pitää leikata,yleltä pitää leikata ja valtion pitää leikata kunnolla menoja jotta verotus kevenisi tulevaisuudessa. Työtön sinä saat rahaa yhteiskunnalta.
Kommentit (42)
"Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa."
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Duunari joka luulee, ettei koskaan tule kokemaan työttömyyttä tai työkyvyttömyyttä, on täys idiootti.
Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2023 vain 1,9 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot/
Mutta ansiosidonnaisesta leikattiin lapsikorotukset pois ja se porrastettiin.
Pienituloiset eli alle 21200 e/vuosi ansaitsevat eivät maksa valtion tuloveroa. Toisekseen kaikki duunarit voivat tulevaisuudessa olla työttömiä. Ylimielisyys on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta muiden elämä, elän omaa elämää.
Työtön 15 vuotta
Miksi olet ollut työtön 15 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Työtön 15 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Työtön 15 vuotta
Työttömyys on järjestelmän ominaisuus. "Työnantajat" täystyöllisyyttä halua, eli tilannetta jossa he joutuisvat kilpailemaan työntekijöistä paremmilla työehdoilla, palkalla yms. He haluavat että AP "neuvottelee palkkansa itse", eli että palkka on surkea, ja jos ei kiinnosta sen jälkeen tehdä töitä he ottavat tekijät kuritetusta työttömien reservistä.
Duunarikin voi jonain päivänä huomata olevansa työtön. Minulle kävi niin. Hain toki heti muutosverokortin, mutta ei tuloveroprosentti juuri laskenut, vaikka ansiosidonnainen työttömyyskorvaus on aika paljon pienempi kuin palkka. Yllätti, kuinka paljon korvauksista menee veroja.
Vierailija kirjoitti:
Työtön 15 vuotta
Näinhän se on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön 15 vuotta
Koska kukaan työnantaja ei halua palkata minua?
Jäin työttömäksi duunarihommasta, jossa veroprosenttini oli 15. Nyt saan ansiosidonnaista, josta jää verojen (25 %) jälkeen käteen 980 euroa. Joka päivä toivon, että pääsisin takaisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei veroteta. 1990-luvulla verotettiin vielä ankarammin.
Niin markka aikana.
Elä hullujas puhu 😂 Mulla menee nyt lomautettuna 10% enemmän veroa kuin töissä käydessäni.
Eri valuuttasysteemi ei tekisi tätä. Se on ihan luotu vastakkainasettelu ja kaikki vahtivat kaikkia kuin stasina. Siitä pitäisi vapautua.
Hyvä että maksavat, jotta meillä työttömillä on millä rällätä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyystuesta menee vero 20 %, samansuuruisesta ansiotulosta menisi alle 3%
Et sinä sitä veroa maksa, se on valtion kikkailua.
Saat sen nettosumman tukena veronmaksajilta, et maksa senttiäkään vaan saat sen puhtaana käteen.
Älä nyt hyvä ihminen luule olevasi veronmaksaja.
Olen viime vuosina tehnyt pimeitä töitä aika paljon. Verot on turhia.
Sinäkin saat kun potkut ehkä tulee.