Miten saan öisin meluavan nuoren naapurin kuriin?
Nyt jo useita kuukausia jatkunut omituinen öinen kolaus lähes joka pe, la ja su klo 24-01. Aluksi olin epävarma mistä tuo kuuluu mutta arvelin alakertaa joten laitoin sinne kohteliaan lapun. Ei vaikutusta. Sitten kerroin isännöitsijälle joka laittoi ensin järjestyssäännöt asukkaille ja soitti alakertalaiselle. Ei vaikutusta.
Viime yönä taas alkoi kolistelu ja menin yöpaita päällä katsomaan missä ikkunoissa palaa valo. Ainoa oli tämä kyseinen alakerran nuori asukas! Eli hän on syyllinen mutta kiistää koko ajan. Hän pelailee siellä ja varmaan jotain kokkaileekin ja kolistelee, on ilmeisesti opiskelija.
Mitä voin vielä tehdä? Uuutta viestiä vaan isännöitsijälle vai otanko yhteyttä vuokranantajaan joka on eläkevakuutusfirma. en poliisillekaan haluaisi soittaa.
Kommentit (106)
Kokeile arkisin keilaamista puukengät jalassa kello 3 yöllä, mieluiten polkan tahtiin.
eikai siellä vaan jyskytetä sänkyä klo 00-01!
Uutta viestiä vaan isännöitsijälle ja jos ei tehoa, hänen esimiehilleen. Tai suoraan sinne taloyhtiön hallitukseen vai mikä eläkevakuutustalo se olikaan. Kyllä ne siellä puuttuvat jos olet laittanut kellonajat ja päivämäärät ylös milloin tätä melua tulee.
Vessassa ja suihkussa käynti ja sekä esim pyykinpesukoneen käyttö ja imurointi katsotaan normaalin elämän ääniksi ja on sallittu myös hiljaisuuden ulkopuolella. Tästä on oikeuden päätös.
Todellakin saa elää normaalia elämää hiljaisuuden aikana. Isoja juhlia ei saa pitää.
"Suomen laki takaa ihmisille kotirauhan, mutta siihen se ei puutu saako kerrostalossa yöllä esimerkiksi imuroida tai pestä pyykkiä. Talon omissa järjestyssäännöissä voi olla maininta, että nämä asiat ovat yöaikaan kiellettyjä, mutta tosiasiassa niitä ei voida kieltää kuin poikkeustapauksissa, sanoo Kiinteistöliiton apulaispäälakimies Kristel Pynnönen."
Pelaan itse lähes kaikki yöt ja IKINÄ s3 ei ole naapureita häirinnyt. Taitaa vika olla rakenteellinen tai hermostolllinen?
Seuraavana yönä kun tiedät kolinaa kuuluvan mene hänen ovensa taakse valmiiksi. Tallenna postiluukun kautta äänet.
Seuraavana yönä sama ja äänitteet isännöitsijälle tai vastaavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis yksi kolaus kuuluu puolelta öin ja sinä olet nyt karmean häiriintynyt ja olet painostamassa isännöitsijää?! Mietihän nyt itse tuota hommaasi?
Missä sanoin että yksi kolaus? Sanoin että voimakasta kolinaa joka kestää yhteen putkeen tunninkin ja tulee korvatulppien läpi. On aivan kohtuutonta sunnuntaiöisinkin kuunnella tuota kun maanantaina on työpäivä. Ei yksi opiskelija voi meluta taloyhtiössä.
Hae lääkäristä unilääkkeitä. Muillakin on tuo ongelma. Tuo sinun rajoittuu vaan yhteen tuntiin ei koko yöhön. Pääset siinä mielessä helpommalla ja tiedät kellon ajan. Voi suunnitella päiväunet ja arjen sen mukaan. Vielä kerkeää hakemaan melatoniinia kaupasta, otat sitä illalla.
Kello 24 ja 01 ei ole normaaliaika siivota! Hiljaisuusaika alkaa klo 22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolistelu on eri asia kuin yksittäinen kolaus. Kumpi siis kyseessä?
Kolistelusta on kyse. Ja joskus kuuluu jotain ihme raahaamisääniäkin, tuleeko hänen pelituolistaan vai mistä. Tätä joka ikinen viikonloppu, pahimpia ovat sunnuntaiyöt. Nytkin olen aivan väsynyt ollut tämän takia koko päivän.
Jonkun sängyn pääty on samaa seinää vasten kuin lämpöpatteri. Lämpöpatterit johtavat sängynpäädyn ääntä koko talon läpi. Kerran yhdellä naapurilla oli sängynpääty tuolla tavalla ja hän nukkui sikeästi. Ihmetteli sitä kun ihmiset hakkaavat hulluina lämpöpattereita henkarilla ja harjanvarrella. Hän oli herännyt muutamana yönä hakkauskonserttiin. Kerrostalossa ei vaadita äänettömyyttä ja jonkun sängynpäädyn ja nukkujan aiheuttama ääni kuuluu normaaleihin asumisääniin. Ei ole mikään syy pieksää pattereita.
Vierailija kirjoitti:
Vessassa ja suihkussa käynti ja sekä esim pyykinpesukoneen käyttö ja imurointi katsotaan normaalin elämän ääniksi ja on sallittu myös hiljaisuuden ulkopuolella. Tästä on oikeuden päätös.
Höpö höpö. Pyykinpesu ja imurointi ei ole sallittua hiljaisuuden aikana. Ei ainakaan tässä taloyhtiössä. Melko äkkiä puututtaisiin. Päivällä/illalla ne hommat pitää tehdä, eikä silloin kun nukutaan. Oudoksi on mennyt ihmisten touhut.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavana yönä kun tiedät kolinaa kuuluvan mene hänen ovensa taakse valmiiksi. Tallenna postiluukun kautta äänet.
Hyvä vinkki! Tai sitten otan kuvan talosta jossa vain hänen ikkunassaa palaa valo ja laitan kellonajat isännöitsijälle. Kyllä tämä pitää saada loppumaan ja isännöitsijä on kanssani samaa mieltä siitä, että tähän pitää puuttua. Hän on jo soittanut kerran tälle paukuttelijalle.
Kyse ei ole siis mistään suihkusta tai vessan vedosta vaan jatkuvast KOLISTELUSTA ÖISIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis yksi kolaus kuuluu puolelta öin ja sinä olet nyt karmean häiriintynyt ja olet painostamassa isännöitsijää?! Mietihän nyt itse tuota hommaasi?
Missä sanoin että yksi kolaus? Sanoin että voimakasta kolinaa joka kestää yhteen putkeen tunninkin ja tulee korvatulppien läpi. On aivan kohtuutonta sunnuntaiöisinkin kuunnella tuota kun maanantaina on työpäivä. Ei yksi opiskelija voi meluta taloyhtiössä.
Hae lääkäristä unilääkkeitä. Muillakin on tuo ongelma. Tuo sinun rajoittuu vaan yhteen tuntiin ei koko yöhön. Pääset siinä mielessä helpommalla ja tiedät kellon ajan. Voi suunnitella päiväunet ja arjen sen mukaan. Vielä kerkeää hakemaan melatoniinia kaupasta, otat sitä illalla.
No en kai mä nyt jonkun opiskelijan takia a
Kun menet sanomaan tuosta jollekin niin sinua pidetään outona. Kuulet ääniä joista muut eivät ole ilmoittaneet. Kohta isännöitsijä alkaa pitämään sinua hulluna. Sitten sinut halutaan ulos. Sanot lääkärille, että naapurin äänet häiritsee sitten sinua pidetään hulluna.
Kokeile jotain näistä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae lääkäristä unilääkkeitä. Muillakin on tuo ongelma. Tuo sinun rajoittuu vaan yhteen tuntiin ei koko yöhön. Pääset siinä mielessä helpommalla ja tiedät kellon ajan. Voi suunnitella päiväunet ja arjen sen mukaan. Vielä kerkeää hakemaan melatoni
Kyllä on, siivota saa ihan milloin haluaa vaikka keskellä yötä.
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin foorumilla kerran joku itki sitä, että naapuri teki illalla smoothien klo 22 ja blenderin ääni kuului hänen asuntoonsa. Ei pidä asua kerrostalossa jos ei kestä toisten asukkaiden ääniä. Itse en edes reagoinut naapureiden normaaleihin elämisen ääniin kerrostalossa asuessani. Minulla ei ollut mitään tarvetta kytätä muita ihmisiä.
Onko kyseessä Kalliolainen arvorakennus?
Taloyhtiön säännöt ei ohita lakia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sitten itkeä kun saa itse syytteen kotirauhan rikkomisesta.
Ei muuten saa! Aika huonosti tunnette järjestyssääntöjä. Ei saa imuroida eikä aiheuttaaa tarpeetonta melua öisin. Johan tähän on isännöitsijäkin puuttunut!