Paras gps paikannin lapseen?
Mikä olisi paras gps paikannin lapsen reppuun / takkiin jotta tietää aina missä lapsi menee. Kyseessä siis 7-vuotias joka myös itse haluaa tällaisen gps paikantimen. Pitäisi olla tarkka signaali, hyvä akunkesto ja pieni koko. Onko kellään kokemuksia tai suosituksia?
Kommentit (85)
Otsikon oikeinkirjoitusvirheissä on riittävästi inhokkeja.
Kylläpäs on paljon eksytystä tässä ketjussa!
Meillä sijaintia jaetaan ihan turvallisuussyistä. Lapsi liikkuu paljon julkisilla yksin. Esim. treeneihin toiseen kaupunkiin. Nuoren tytön elämä ei aina ole kauhean turvallista, joten sijainti on päällä ja meillä on turvaemoji, jonka lähettää hädässä. Ei olla koskaan vielä tarvittu, mutta hyvä on silti olla.
Minulla on myös sijainti päällä. Juoksen pitkiä lenkkejä. Jos kuukahdan jonnekin kesken lenkin pystyen lähettämään vain sen turvaemojin, niin mies ja lapsi näkee missä olen. Mies taas harvemmin pitää sijaintia päällä, kun ei tee niin paljon asioita, jossa meidän olisi hyvä nähdä se. Mutta silloin esim. piti, kun oli yksin vaeltamassa.
Ihmeellistä kommentointia. Meillä on vuosittain pyörinyt lähialueilla noita ped0pakuja. Ehdottomasti lapsella ollut aina puhelimen paikannin päällä.
Itse ap:n kysymykseen en osaa vastata, mutta ei se lapsen sijainnin seuraaminen mitenkään ihmeellistä ole.
Meillä on 13 v. lapsella aina puhelimessa gps päällä ja sijainnin jako vanhemmille. Lapselle tämä on ok ja tietää ettei kytätä turhaan. Paikannus on ollut siitä lähtien kun alkoi kulkemaan eskariin itsenäisesti koulutaksilla ja sai siksi puhelimen.
Toistaiseksi paikannusta on käytetty vain jonnekkin unohtuneen puhelimen paikannukseen.
Ap:lle sopisi asuinpaikaksi Utsjoki.
Nimettömänä ja ilman nimimerkkiä kun on " hyvä huudella" .
Meillä on kaikilla lapsilla puhelimessa paikannus päällä. Jopa täysi ikäisellä. Jos haluavat niin itse saavat sen laitettua puhelimesta kiinni, mutta itse kokevat sen tuovan turvaa jos jotain sattuu. Vanhinkin on pitänyt sen päällä tiiviisti sen jälkeen kun hänet ryöstettiin väkivaltaa käyttäen. Oli helppo tilata ambulanssi kun osattiin kertoa tarkkasijsinti. Onneksi puhelinta ei viety vaan pelkät vaatteet ja kengät.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä kommentointia. Meillä on vuosittain pyörinyt lähialueilla noita ped0pakuja. Ehdottomasti lapsella ollut aina puhelimen paikannin päällä.
Ped0paku = jokainen paku joka ajaa koulun ohi
Tosielämässä noita ei ole nähty sitten Jammun päivien, mutta äitien on hyvä pitää hysteriaa yllä.
Mulla on 7- ja 9-vuotiaat lapset. Vanhempi on aina ollut luotettava, ja tulee suoraan kotiin koulusta jos muuta ei ole sovittu. Nuorempi on varsinainen huithapeli joka menee missä sattuu ja unohtaa aina sovitut asiat. Molemmilla on kellopuhelin, josta saadaan kiinni tarvittaessa puolin ja toisin. Käytän paikannusta varsinkin nuoremman kohdalla useinkin, kun katson missä menee, jos esimerkiksi kotimatka kaverilta tuntuu venyvän pitkäksi. Kyllähän se sieltä tulee kotiin ilman paikannuksiakin, mutta itsellä kivempi olo kun näen, että oikeaan suuntaan on tulossa.
Olen itse kasarin lapsi ja olin tunnollinen kuten esikoiseni, mutta muistan ainakin yhden kerran kun olin lähtenyt nuorisotalolle ilmoittamatta koulun jälkeen ja äiti oli sitten hädissään soittanut ja juossut läpi kaikki kaverit ja muut paikat missä voisin olla. Se että ennen pärjättiin ilman teknologiaa, ei tarkoita että tarvitsisi niin tehdä. Vai eikö kukaan enää kritisoi aina tavoitettavissa olemista, eli matkapuhelimia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimesta GPS jako päälle
Kaikilla ei ole älypuhelinta
Eihän lailla tartte ollakaan riittää että lapsella on, jos ei ole ni tagi helpoin ja halvin ratkaisu
Vierailija kirjoitti:
Kellopuhelin
Moniko lapsi suostuu pitämään sellaista järkyttävää mötikkää kädessään.
YLE Areena tv sarja uusi siinä rosvot käyttää seuranta laitetta koiran.