80-luvun lapset, muistatteko kun sunnuntaisin iltapäivällä tuli vanhoja Tarzan elokuvia?
Mustavalkoisia. Johnny Weissmuller ja Maureen O'Sullivan. Kerran Tarzanina oli joku toinen ja se oli mun mielestä komeampi kuin J.W.
Kommentit (70)
Minulle on noista elokuvista jäänyt parhaiten mieleen upat pitkät sukelluskohtaukset joissa Weissmyllerin uimataidot pääsivät oikeuksiinsa.
70 luvulla juuri uusittiin tiheään ja Jane oli ensimmäisessä roolissaan vielä hyvin uskaliaasti puettu ennen sensuuria mikä sitten tuli.Nykyään kyllä erittäin tehokkaasti vaiettu jo lähes unohduksiin kun Tartzanin esittäjän vielä tunsi lähes jokainen aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina myös joutuivat jonkin heimon vangeiksi ja kiduttamiksi. Jäänyt mieleen se missä repivät porukkaa kahtia kahden taivutetun palmun välissä, taisin nähdä jopa painajaisia tuosta...
Minäkin muistan Tarzan elokuvista nimenomaan tämän hirveyden!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tuli 70-luvulla nuo leffat.Se oli odottamisen riemua,kun Tarzan alkoi.
Kyllä niitä tuli vielä 80 luvulla. Uusintana. Muistan elävästi kesäpäiviä kun makaan tylsistyneenä sohvalla ja TV:stä tulee Tarzan.
Ja 90-luvulla. Uusintoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiellettiinkö nuo leffat sittemmin woke-sensuurin toimesta??
Kyllähän niitä dvd:nä löytyy. Mutta tv-yhtiöt taitaa rinnastaa ne p ornoon, ei voi enää näyttää.
Alkaa olla jo niin vanhaa tekniikka niissä, ettei juuri kukaan niistä ole enää kiinnostunut. Ja ne, jotka nuo leffat ovat uutena (tai kun Suomeen asti ehtivät) ovat nähneet, alkavat olla eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiellettiinkö nuo leffat sittemmin woke-sensuurin toimesta??
Kyllähän niitä dvd:nä löytyy. Mutta tv-yhtiöt taitaa rinnastaa ne p ornoon, ei voi enää näyttää.
Alkaa olla jo niin vanhaa tekniikka niissä, ettei juuri kukaan niistä ole enää kiinnostunut. Ja ne, jotka nuo leffat ovat uutena (tai kun Suomeen asti ehtivät) ovat nähneet, alkavat olla eläkkeellä.
Taitaa melko moni olla jo kuollut noista, jotka ovat Tarzan-elokuvia tuoreeltaan nähneet. Johnny Weissmullerin tähdittämät Tarzanit tehtiin 1935-46 välillä.
Muistanko väärin, että Tarzan kävi norsujen "hautuumaalla" jossakin valtavassa luolassa täynnä norsun luuta, johon norsut tulivat vanhoilla päivillään kuolemaan.
Joo. Ja lännen elokuvia vai mitä lie. Charles Chaplinin mykkäfilmejä.
Tarzania esitti Johnny Weissmuller eli Sonni Vesimylly, entinen uimari.
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan hämärästi pettymyksen kun sunnuntai-iltapäivänä 13.12.1981 ei tullutkaan tarzan-elokuvaa iltapäivällä. Sen sijaan alkoi tulla uutislähetyksiä Puolaan julistetusta sotatilasta.
Että sitä ihminen on vanha.
On ollut raju pettymys, kun vieläkin muistat.🤣🤣🤣 Nyt kannattaisi viimeinkin mennä terapiaan purkamaan nuo traumat pois mielestä. Kyllähän Tarzanit mukavia oli, mut en ihan noin vakavasti niitä ottanut.🤣
Joo ja vaikka oli kiva katsoa näitä ohjelmia niin samalla hirveästi ahdisti seuraava päivä kun taas alkoi kouluviikko.
Vierailija kirjoitti:
Tarzan paini 6metrisen krokotiilin kanssa ja voitti aina!
Aaaaiiiiiioioioioiiiiiioioiooooooo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan! Kauan sitten kuollut isäni tiesi erinäisiä asioita siitä Tarzanin esittäjästä, en enää muista mitä ne oli, harmi.
Oli olevinaan huippuleffoja silloin!
Weismyller oli olympiatason uimari mutta rupesi remmi luistamaan. Hyppäsi mielisairaalan katolta ja kuoli.
Weismuller oli dementoitunut ja hoitajien mukaan huuteli sitä Tarzan-huutoa siellä hoivakodissaan.
Oi muistan!
Ehkä yksi Tarzan leffa tuli katsottua telkkarista, olin ihan innoissani kun olin sellaisen leffan nähnyt! Mikä olikin mielestäni erikoista että vanhempani antoivat minun katsoa niin hurjan leffan.
Selasin Hesaria ja yritin selvittää milloin tulee taas Tarzan telkkarista, jotenkin olin saanut selville että niitä tulee joka viikko.
Sitten kaveri kertoi että heillä on KAIKKI Tarzan-leffat VHS:llä!!!! Ihan mieletöntä! Niitä sitten yhdessä katsottiin koulun jälkeen.
Ja kyllä, toi kahtia halkaisu-kohtaus on jäänyt mieleen. Olen miettinyt että olenko keksinyt koko jutun mutta näköjään se on tosiaan näytetty telkkarista.
Luin myös kaikki Tarzan kirjat mitkä kirjastosta löysin, samoin saman kirjailijan muutkin kirjasarjat joka ikisen
Kantajia tippui rotkoon. Se oli paha, kun mies sidottiin raajoistaan kahteen puuhun, jotka oli maahan päin vedetty rungostaan ja sitten päästettiin takaisin ylös.
Oliko joku mustavalkoinen elokuva myös missä Tarzan jostain syystä seikkaili jossain kaupungissa? Tämmöinen hatara muistikuva on itellä.
Vierailija kirjoitti:
Tarzania esitti Johnny Weissmuller eli Sonni Vesimylly, entinen uimari.
5 kertainen uinnin olympiavoittaja eikä mikään uimari! Vähän kunnioitusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tuli 70-luvulla nuo leffat.Se oli odottamisen riemua,kun Tarzan alkoi.
Kyllä niitä tuli vielä 80 luvulla. Uusintana. Muistan elävästi kesäpäiviä kun makaan tylsistyneenä sohvalla ja TV:stä tulee Tarzan.
Leffan jälkeen kiipeiltiin pihan puissa. Broidi kiipesi mihin vaan, mutta asuntoyhtiön pihalla oli kaksi puuta, joihin pääsi helpolla ja oli sopivat oksat joissa roikkua ja heilua. Ja sitten hypätä maahan. Kaikki kiipeili ja loikki. Kaikki pojat halusivat olla Tarzan, loput joutuivat olemaan Cheetah.
Kannatti lukea ne kirjat. Valinnan varaa olisi ollut enemmän.
Olin su wakki jo silloin ja halusin olla leikeissä se musta kantaja joka syöksyi surman suuhun korkealta kallion reunalta...
kuoli keuhkoödeemaaan juntti
died of a pulmonary edema