Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi haistan vanhan imelän maidon koko ajan?

Vierailija
24.02.2025 |

En tiedä mistä haju tulee. Lomaviikon jälkeen kotiin palatessa heitin päälle collegepaidan nojatuolin reunalta. Jo silloin haistoin jotain outoa. Aamulla laitoin pyykkiä pesuun ja kävin itsekin suihkussa ja sama kolme viikkoa sitten paidalle kaadettu maito löyhkää edelleen!! Vaatteet ovat puhtaat suoraan pyykkinarulta. 

Liittyykö vaihdevuosien? Voiko silloin haistaa kaikkea kummallista. Juuri nyt en pysty keneltäkään kysymään onko haju todellista vai vain omassa nenässä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelotulehdus?

Vierailija
2/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ollut vastikään? 

Vierailija
4/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammas?

Vierailija
5/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista että sinulla on harvinainen geenimutaatio joka parantaa hajuaistia äärimmäisen tarkaksi tavalliseen hajuaistiin verrattuna. 

Tämä muutos aiheuttaa sen että voit haistaa omasta virtsasta kaiken mitä olet syönyt/juonut sekä hiki haisee myös sille mitä olet syönyt.

Vierailija
6/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä haisi vaatteet ja huonekalut jne vanhassa asunnossa, johtui lattian liimasta. En itse edes tajunnut ennen kuin muutettiin pois 

Vierailija
7/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista että sinulla on harvinainen geenimutaatio joka parantaa hajuaistia äärimmäisen tarkaksi tavalliseen hajuaistiin verrattuna. 

Tämä muutos aiheuttaa sen että voit haistaa omasta virtsasta kaiken mitä olet syönyt/juonut sekä hiki haisee myös sille mitä olet syönyt.

Minäkin olen lukenut tuon Aku Ankan.

Vierailija
8/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen lukenut tuon Aku Ankan.

Hyperosmia. Mene sinä Aku Ankkojesi kanssa kaatopaikalle. 

Vierailija
9/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kurkku myös hieman kipeä? Voi olla kyse propuista. https://yle.fi/a/3-8063014

Vierailija
10/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät maitotuotteita, se voi tulla mahalaukusta.

Ulkomaalaiset joskus puhuu siitä, että suomalaisista haistaa tämän maidonjuonnin. Se tulee läpi hengityksestä. Vähän sama haju kuin puklaavalla vauvalla.

Vierailija
11/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti, onkohan tää totta :D Jos on niin selittäisi kyllä paljon omasta hajuaistista. Tosin olen luullut että tuo eriteasia on kaikilla sama, että tottakai haistat pissasta ja hiestä ruoka/juomavalion

-eri

Vierailija
12/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä haisee se sinun pyykkietikkasi kuivuneena.

Vierailija
13/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti, onkohan tää totta :D Jos on niin selittäisi kyllä paljon omasta hajuaistista. Tosin olen luullut että tuo eriteasia on kaikilla sama, että tottakai haistat pissasta ja hiestä ruoka/juomavalion

-eri

Hyperosmia on sen nimi. Itselläni sama, ollut jo 8 vuotta. Hajuaisti on parempi muisti kuin ihmisen oma muisti tai muistat hajut paremmin.

Vierailija
14/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Ei ole. Virtsasta ei normaali hajuaistinen haista mitä on syönyt, tonnikalaa syömällä virtsa haisee tonnikalalle. Kinkkua syömällä kinkulle jne. 

Sama pätee hikeen. Toki ne kaikki haisevat mutta tavallinen ihminen ei voi erottaa yksityiskohtaisesti mikä siinä haisee. Koirat haistavat myös tarkasti ja siksi voivat löytää syövän. Osan syövistä voi haistaa

Vierailija
15/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sairastin flunssan, jonka kuluessa yhtäkkiä alkoi tuntua nenässä voimakas ällöttävä maalin raaka-aineen haju (samanlainen haju joskus aikanaan maalitehtaan ohi kävellessä ennen kuin puuttuivat päästöihinsä). Haju ei tunnu muutoin kuin voimakkaan nenän kautta hengityksen yhteydessä. Jos hengitti hitaammin niin hajuaisti toimi suunnilleen normaalisti.

Tätä jatkunut useamman päivää ja oire alkaa nyt hiljakseen mennä ohi.

Vierailija
16/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Hyperosmia on sen nimi. Itselläni sama, ollut jo 8 vuotta. Hajuaisti on parempi muisti kuin ihmisen oma muisti tai muistat hajut paremmin.

Mielenkiintoista, googlettelemaan ->

Vierailija
17/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hiljattain poikinut?

Vierailija
18/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut ruokia pussiin, mutta jääkaappipakastin päättää silti haista oksennukselle. Olen yrittänyt vaikka mitä niksiä ja se jatkuu. Kanoihin valmistaja laittaa jotain valkosipulia ja muuta maustetta, vaikka etsin ilman pahempia mausteita. Tulos on tässä. Jääkaapissa kosteudenpoisto ottaa hajut itseensä kaiketi myös.

Vierailija
19/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut ruokia pussiin, mutta jääkaappipakastin päättää silti haista oksennukselle. Olen yrittänyt vaikka mitä niksiä ja se jatkuu. Kanoihin valmistaja laittaa jotain valkosipulia ja muuta maustetta, vaikka etsin ilman pahempia mausteita. Tulos on tässä. Jääkaapissa kosteudenpoisto ottaa hajut itseensä kaiketi myös.

Olet pakastanut jotakin ruokaa, jossa on mausteena liiallinen määrä jeeraa.

Vierailija
20/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö kaikki haista näin? Olen kyllä tiennyt hajuaistini olevan tarkka, jopa ällöttävyyteen asti. Vältän tiettyjä ruoka-aineita sen vuoksi, että ne saavat hengityksen, hien tai virtsan haisemaan epämiellyttävältä. Pystyn myös haistamaan esim. toisten korkean verensokerin ja tulehdustilan julkisessa vessassa.

Asun tällä hetkellä kosteusvaurioisessa talossa. Vuokranantaja ja hänen sukulaisensa eivät haista mitään. Minä ja isäni, joka myös on ilmeisesti superhaistaja, olemme kumpikin bonganneet talosta samat ongelmakohdat. Pitäisiköhän alkaa homekoiraksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan