Ostaako kukaan vanhaa ompelukonetta?
Tiedän että keräiilijät ostavat kaikkea vanhaa, mutta maksaako vaivaa alkaa ottamaan kuvat ja ilmoittamaan torissa tai facessa? Kone on omalla pöydällä ja omalla valurauta-jalalla, poljinosat ym kaikki tallessa. Siis singer 1950-luvulta, sarjanumero näkyy. Ei näkyviä kolhuja, ompelukone toimiva. Saako tuosta edes kahta kymppiä?
Kommentit (8)
Eikö 50-luvun koneet ole jo sähköisiä eikä näitä poljettavia?
Kyllä ne menee kaupaksi, riippuu vähän mallista ja merkistä. Vanhat poljettavat suutarinkoneet varsinkin on lähes ikuisia ja esim hevosvarasteita korjaavat käyttävät edelleen.
muoviset 80-luvun halpiakoneet alkaa olla arvottomia kun muoviosat ei kestä
Vanhat ompelukoneet menevät erittäin hyvin kaupaksi!! Älä heitä pois. Myy se ompelukoneliikkeeseen.
T. ompelija
Varmaan ostaa koska myin äitini vanhan ompelukoneen 70 eurolla yhdelle naiselle. Vanhat koneet on hyviä ja kestäviä.
Mikä malli Singeriä? Koneen oikealla puolella edessä on laatta jossa on kirjain+numeroyhdistelmä. Jos heität sen sarjan tähän niin saan kyllä selville mikä kyseessä.
Mulla on kaksi konetta, toinen 30-luvulta ja toinen 50- luvulta. Singerin 201 malli on sellainen että sille on eniten kysyntää. Suomessa on aika pienet markkinat ylipäätään vanhoille koneille. 30-luvun poljettavaan koneeseen vaihdoin itse sähkömoottorin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö 50-luvun koneet ole jo sähköisiä eikä näitä poljettavia?
Singer teki 50-luvulle asti poljettavia koneita.
Ostaisin, lähinnä ne jalat kiinnostaa. Tulisi pöydäksi.
Kaatopaikalle vain. Minä ostin aikoinani yhden käytävän pöydäksi, mutta lapset kontatessaan teloivat itsensä tuohon levään polkimeen pyörivään kehään. Vietiin ulos ja romuihin sitten keväällä.