Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ Enskattaret Torstaina ~~~

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kommentointia eilisiin...

JUSKA oli käynyt 4D:ssä ja pikkuherranen se siellä köllötteli! :) Muistan ihan saman, että se kuvalaatu oli about 100 kertaa parempi kuin julkisen puolen ultrassa. Hyvät neuvolakuulumisetkin sulla oli!

MERIHEPPA, juuri laskimoihin kohdistuva paino nähtävästi aiheuttaa tuon pyörrtyksen. Lie kuitenkin aika yksiöllistä, sillä mä pystyin nukkumaan selälläni vielä n. 33 rv saakka mutta istuminen pitkään, etenkin kovalla penkillä saa huimauksen aikaan. Kiva että vakuutuskuviot onnistui! =) Ihan sama mekin tehtiin, eli otettiin syntymättömän lapsen vakuutus (kuten varmaan aika moni on tehnyt) ja sama ihmettely hinnan suhteen...

COLTSFOOT siellä koisii pitkiä unia! :) Antaisitko mulle pikkupalan noista unenlahjoista... musta tuntuu että päinvastoin on ollut kun äippälomalle on jäänyt, huonommin oon nukkunut. Sullahan oli reipas päivä! =) Nam rahkis kuulosti hyvältä! Itsekin aattelin et jossakin välissä pitäis taas koittaa leipoa jotakin hyväskää...

NINCA - kiva että pääset painoultra-arvioon! =) Suru oli sulla ollut puserossa :/ Voi tuota tutkimatonta raskauden mielentilaa... se heittelee ja tulee paha fiilis ihan hassuista asioista. Tsempityksiä suppareihin ja otahan levon kannalta!

VIIVI - sä kirjoitit tuosta valepissahädästä. Enkö mä ookkaan ainut!? :) Ihan sama vaiva, ja tihenevään tahtiin nykyään. Mulla se iskee eritoten päivisin kun oon liikkeellä. Tulee ihan hirvee pissahätä mutta sitten kun pääsee pöntölle tulee just ja just puristamalla yks tippa...

HERMIONE - kiitos synnytyskertouksesta =) Kiva kuulla että ei jäänyt suurempia traumoja vaikka kivut olikin kovia. Onnea vielä pikkupoitsusta! =)

KESIS, se kasvohoito teki kyllä ihan huippugutaa, joten suosittelen senkin uhalla että joutuis välillä vähän vetää happea. Kyl ne aika auliaasti nostaa penkin pystyasentoon kun pyytää. MAMMIKSELLA meni muutenkin tuo käynti aika paljon paremmin kuin mulla =) Mä en muuten enää edes yritä lakata itse varpaankynsiä, pitää palkata mies tekeen se jobi! Hih! Aika huvittava ajatus jo lähtiessä.... :)

VIIPULILLA hyvät neuvolakuulumiset sai taas jatkoa! Oon muuten sun kanssa melkein samoilla sf-mitoilla (sentin päässä) ja meillä on 3 viikkoa eroa LA:ssa :) No, toisaalta, eipä tuo välttämättä loppuraskaudessa enää niin sitten kasvakaan kun vauva laskeutuu.

BIANCO, hieno juttu että sait varmistuksen itsellesi raskaudesta =)

(.) Kättärin keskustelu ja nla lääkäri oli eilen. En tiedä minkalaisen kuvan se kätilö sai musta kun totesin sille että suhtaudun tulevaan synnytykseen vähän niinkuin extreme urheilusuoritukseen... mikä on ihan totta mut jäin miettimään että nyt ne varmaan luulee mua joksikin urheaksi sissiksi joka punkaa vaikka viiskiloisen pojan luomuna pihalle. Ilmoitin myös että jakkaralta haluaisin ponnistaa jos se vain on ok ja jalat kantaa mutta mitäs tuostakaan varmaksi sanomaan. Voihan olla että jalat on kuin jellyä... Ja ammetoiveen kerroin myöskin. Kaikenkaikkiaan keskustelu oli kiva, mutta vähän tietty hassua se on kun voi olla että kaikki menee just päinvastoin kun on yhtään ajatellut. No, senhän näkee sitten, ja jos oikein huono tsäkä käy, koko paikka on fully booked ja meidät komennetaan jonnekkin huitsin nevadaan puskeemaan juniori maailmaan. Ikuinen optimisti... =)

Nla lääkärikin ok, tulehdus on onneksi laantunut. Poitsu on kuulemma aika alhaalla ja tosi epätodennäköistä että enää kääntyis pois rt:sta. Muuten arvot ok (painokin jopa tippunut 500g.! JES =) mutta hemppa edelleen alhalla, minkä omasta olotilastani tiesinkin että se ei ole parantunut. Hain sitten niitä Obsidaneja (vai mitä olikaan) apteekista joten se kuuri on nyt päällä. Toivottavasti auttaa sillä tässä on ero kuin yö ja päivä siihen omaan totuttuun energiatasoon.

Noh mutta, nyt taidan keitellä aamukaffit. Ei siis taas ole nukuttanut neljän jälkeen aamulla, mutta tähänkin alkaa jo tottua... Oottekos kuulleet sitä (rivoa) vertausta että kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon per***ssä kun se ehtii sulaa sitä ennen.... ;D HEHE. Eikös ollutkin hyvä juttu! Höh sorry nyt kauheesti tällaiset härskit jutut heti aamusta!! Mitäköhän tästäkin päivästä tulee...

Leenis & jr 35+3

Vierailija
2/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Ihana oli käydä eilen leffassa.. Dreamgirls oli ihan hyvä leffa, paljon hyvää musaa ja upeita (TODELLA UPEITA) laulajia! Välillä meinasi vähän pitkästyttää se istuminen, mutta selvisin kunnialla. Käytiin vielä ystäväpariskunnan kanssa läheisessä baarissa ¿ joka oli ihanasti täysin savuton ¿ istumassa että miehet saivat juoda pari olutta. Kovasti saatiin nimiehdotuksia mukaamme ja niille vielä kotimatkallakin hihiteltiin.. :) Nukkumaan mentiinkin vasta 2.30 juuri kömysin ylös kun heräsin naistenpäiväviestiin.. Mies saakoon kuorsata niin pitkään kuin haluaa, sillä on nääs tänään vapaapäivä. Iltapäivällä sitten käydään käsiksi taas Tiitiäisen huoneeseen, josko sitä saisi taas vähän paremmalle mallille ¿ eli viimeisetkin muuttolaatikot sieltä pois. ;)

BIANCOlle onnittelut raskauden varmistumisesta ja ultrakuulumisisista! Nyt vain nautit olotilastasi, pahoinvointikin voi olla ¿ihanaa¿ kun tietää mistä se johtuu.. ;)

IIDA-LINNEA & mies harkitsevat uuden menopelin hankkimista.. Saakos udella millaisen? Mehän hankittiin sellanen Skoda Octavia ¿ farmari ¿ ja ollaan kyllä oltu TOSI tyytyväisiä. Siihen mahtuu sitten kaiken maailman tavarat.. Toisena toimii loistavasti sitten mun vanha kaupunkikirppu ¿ Opel Corsa. :)

LEENIS ¿ ihan sama fiilis, taidan ¿palkata¿ miehen sitten lakkailemaan mun varpaankynnet kun nämä eilen laitetut lakat alkaa karkaamaan.. Koomista se voi olla, mutta eihän nyt esim synnyttämään voi lähteä ilman lakattuja varpaankynsiä! ;) Vaikka ne oiskin kaiken turvotuksen alla piilossa.. LOL Kättärin keskustelussakin kävit! Kyllähän ne on varmasti tottuneet siihen että ensin aatellaan mennä suht luomuna ja sitten kuitenkin halutaan niitä kivunlievityksiä.. Mäkin sanoin että amme ja pystyssä pysytteleminen ois ajatuksena/toivomuksena ja sitten sitä epiduraalia kun ei enää kestä.. Mua kun on ¿lohdutettu¿ veikkauksella että mun synnytys tulee kestämään tosi pitkään, kuulemma kovasti urheilevilla (ja sellaisilla joilla on lihaksisto erityisen timmissä kunnossa) kestää ja kestää ja kestää.. Uaah..

Jep jep, nyt vois ottaa vähän relaa soffalla ja sitten alkaa touhuamaan jotain vähän ¿hiljaisempaa¿ niin saa miekkonen nukkua.. Palataanpa taas myöhemmin!

Mammis + Tiitiäinen 35+6 (SIIS IIK APUVA!!! miksi nuo viikot vaan lisääntyy ja lisääntyy..)[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mikäs on PiKin tilanne? Onko kuulunut mitään?!

Kesis oli käynyt kyselemässä treffiasiasta - mun tekis kauheesti mieli tulla, mut luulen että jätämme vielä väliin kun tuo Nakki on niin kovin pikkuruinen. Vähän niinku fifty/sixty tilanne, ei osaa päättää...

Synnytyskertomusta oon kirjoittanut, mutta siitä tuli niiiiiiin pitkä purkaus että pitää referoida tänne joku toinen versio. Koitan aktivoitua asiassa! Nauratti muuten tuo LEENIKSEN jelly-kuvaus (jakkaralla ponnistamisessa) :)) Mulle kävi ihan just niin! Olin ajatellut, että jakkara olis nk. mun juttu - tykkään olla kyykyssä ja aattelin että siinä olis hyvä olla. Ja PAH - mun jalat tärräs ihan sikana ja veti kramppiin ja olo oli kuin maratonin jälkeen... Nöyränä tyttönä, vapisevin jelly-jaloin, siirryin siis takas sängylle puhisemaan :) MUTTA en halua lannistaa, oon edelleen sitä mieltä et mikäli voimia on ja kätilö neuvoo kunnolla, jakkara on varmasti tosi hyvä juttu. Mä vaan ehdin ennen jakkaralle siirtymistä jo ponnistella ja kulutella voimiani (ponnistusvaihe kesti aikast pitkään...), eikä kätilökään musta oikein jeesannut oikean asennon löytymisessä.

Vauva-arki sujuu täällä erittäin leppoisasti ja rauhaisasti - PikkuNakki nukkuu yöt ja päivät pitkiä pätkiä (3-5h) ja välissä vähän inahtaa että tarttis saada sapuskaa. Kunnon parkua tulee erittäin harvoin. Äidillä on silti vähän sopeutumista tähän äitiyteen, varsinkin nyt kun ollaan vielä jouduttu kököttelemään lähinnä sisätiloissa...vaan eiköhän tämä tästä kun päästään tuonne baanalle :)

Nautiskelkaa muhkeista muodoistanne ja ihanista liikkeistä masujenne uumenissa!

Makkara ja PrinsessaNakki 2vko1pvä

Vierailija
4/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumankekka, tuli kaverilta juuri sähköpostia, että siellä mennään raskausviikolla 17. Hieman osasin moista aavistaa, mutta aikalailla tuli tieto kuitenkin yllättäen :D Eli nyt sitten on omaan kaveripiiriin tulossa se ensimmäinen vauva :D Vitsi kun sitä osaakin olla täpinöissään toisen puolesta!

Siskonpoika tuli tänne hoitoon. Sikamaisesti laitoin sille tuohon jääkiekkopelit pyörimään ja ite norkoan netissä. Koira käytiin kyllä jo yhdessä ulkoittamassa, tuo jäppiskä on kyllä kun mikäkin papupata. Mietti lenkin ajan meidän mukelolle nimeä ihan omatoimisesti kaamealla äänellä.

Vitsi eilen olin kyllä ihan varman, että mulla joku kylkiluu katkeaa. Tätä on nyt aiemminkin tullut selvitettyä täällä, mutta ei selvästikään mun kylkiluut ja mukelon kestohengailu tuolla oikealla puolella sovi yhteen! Nyt kyllä taas kestää istua, mutta eilen illalla piti vaan seisoskella. Mutta josko tuo maha tässä jossain vaiheessa rupeaisi laskeutumaan ja homma helpottuisi.

[color=purple] Ninca [/color] pääsee sinne painoarvioon työpaikkaetuna :D Hyvä, että se järjestyy, kieltämättä varmaan todella turhauttavaa, ettei asioita saa hoidettua omassa neuvolassa.

[color=purple] Viivillä [/color] on eräpäivä jo huomenna! Jännää :D

[color=purple] Hermionekin [/color] oli jaksanut tulla tänne rustaamaan synnytyskertomuksen. Hienoa, ettei synnytyksestä jäänyt kammoa! Eikä varmaan kukaan omaansa vielä mahassa pitävä myöskään :D

[color=purple] Viipuli [/color] oli käynyt neuvolassa. Niinhän se on, ettei tuo masuasukki pahemmin kuuntele äidin toiveita syntymäajankohdastaan. Hirmu monilla enskoilla on kyllä mennyt lasketun ajan yli tuon mukelon tulon kanssa, nyt varmaan olisi aiheellista, että muutama enskavauva tulisi jo ennen la:ta, jotta tilastot pysyisivät sievinä... Vaikka eihän se homma niin toimi...

[color=purple] Mammiksella [/color] oli hoidot menneet hyvin ja loppuiltakin oli oikein mukavat kuuloista :)

[color=purple] Bianco [/color] siellä oli nähnyt pikkumukelon mahassa. Ihanaa, että kaikki on hyvin, meilläkin on vielä mukelon varhaisultrakuvat (8+0) tuolla jääkaapin ovessa. Melkoinen möykky se silloin vasta oli, mutta niin rakas :D

[color=purple] Iida-Linnea [/color] oli saanut äitiyspakkauksen! Aika myöhään siellä meni, meillä taisi tulla jo ihan vuoden alussa. Mutta ihania pieniä vaatteita sieltä kyllä löytyi.

[color=purple] Leenis [/color] oli siellä saanut jo pinonalun aikaiseksi. Ja lomailu on sulla saanut aikaan huonot yöunet, mulla nuo unenlahjat sen kun paranee. Viimeyö meni vain yhdellä pissatauolla. Ja sinäkin olit käynyt tuolla ¿synnytyskeskustelussa¿, meilläpäin ei moista kyllä taida olla, harmi sinällänsä. Tosin toistaiseksi en kyllä osaisikaan kertoa mitään omista toiveistani. Pariin otteeseen olen nyt koittanut prosessoida tuota synnytystä päässä, mutta aina ajatukset kääntyy jonnekin toisaalle...

[color=purple] Makkarakin [/color] oli Pikku-Nakin (ihana nimi!) hoidoilta ehtinyt pistäytymään!

Ja ajatus katkesi tätä kirjoittaessa ehkä vain noin tuhat kertaa. Pitää nyt ottaa pari matsia tuon hölösuun kanssa!

Colsfoot ja Elsa 35+4 (torstaikohan se tänään on...?)

Vierailija
5/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076] Voi ei, mieheltä tuli just ihana videonpätkä mun puhelimeen =) Se oli tosi söpönä jossain isossa työkoneessa työasu päällä (on semmoinen seksikäs perusduunari) ja toivotteli hyvää Naistenpäivää! Hih, että minä tykkään tuosta ukostani!! <3

Nyt mulla onkin komia puhelin, eilen olin niiiin masentunut, että kävelin liikkeeseen ja ostin varmaan hienoimman puhelimen mitä niillä oli myydä.. Kummasti piristi ;) (no ihan perusluuri kait se on, mutta mulle hieno, kun yleensä suosin vanhoja perusmallisia puhelimia, joissa ei paljon herkkuja ole).

Hermionelle kiitos synnytyskertomuksesta!

Ja Biancolle onnea mahtavista ultrakuulumisista =) Nyt ei muuta kuin täysillä nauttimaan raskaudesta (pahoinvointeineen..)

Leenis on taas kukkunut aamuyöstä asti. Hyvää harjoittelua niukemmille yöunille ;) Kiva että keskustelut ja lääkärit oli ok. (meikäläinen täällä tyrskii sun jääpuikko byllerössä-jutulle... :D)

Mammis oli päässyt leffaan ja kapakkiinkin :) Onhan se ihanaa käydä välistä vähän rentoutumassa! Teilläkin on vielä muuttolaatikoita Tiitiäisen kammarissa -meilläkin tuo tuleva lastenhuone on kuin pommin jäljiltä.. (Mulla onkin visio, että kun minä oon laitoksella pikku-nyytin kans, niin isi itkun kans siivoaa huonetta hirveällä paniikilla...)

Makkara ja PikkuNakki -ihana kuulla teidän kuulumisia :) Ja mahtavaa, että vauva-arki on pyörähtänyt sujuvasti käyntiin! Perässä tullaan...

Coltsfootin kaverikin lisääntyy :) Suurinpiirtein samanikäisen kaverin saa Elsa sitten. Täälläkin mukelo pitää melkoista möyrintää -edelleen tuolla oikealla puolella- ja välillä kyllä tuntuu, että asetuppas nyt, pikkuinen..

Tulispas se Pi-Ki nyt kertomaan mitä on tapahtunut! (synnytys ilmeisesti, mutta siis tarkemmin...)

( . ) masentaa... tai eilen oli taas sellainen masis-päivä, etten jaksa tätä raskautta enää HETKEÄKÄÄN! Joka paikkaa kolottaa ja sängystä ylösnousu on yhtä tuskaa. Vessassa on vaikea pyyhkiä omaa per***ä ja pukeminen ja riisuminen ja liikkuminen on yhtä tuskaa.. Huussissa saakin ravata yhtenään ja vauvan pää on niin alhaalla, että joka askeleella/liikkeellä vihlaisee tuonne alakerran luihin niin että kyyneleet tulee silmiin. Vähän aikaa käppäilin kaupungilla, ja loppupäivän sitten supistikin niin, että huh huh..

Onko teillä muilla vastaavia tuntemuksia, että haluatte raskauden päättyvän HETI?? Mulle on välillä ihan sama vaikka synnyttäisin luomuna 25 tuntia 7-kiloista vauvaa, kunhan se vain älyäis tulla kohtapuoliin jo ulos.. Huoh.

Ostin sitten tuon lohtu-puhelimen ja ruikutin kyyneleet valuen miehelle koko illan, ja nyt onkin jo vähän parempi olo :) Eiköhön tämä tästä!

Nyt vois suunnitella jotain vastaviestiä miehelle, pitäisiköhän piristää sen työpäivää jollain pikkutuhmalla kuvalla... ;) Kjäh kjäh..!

Sere 35+6

Vierailija
6/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DA70D6] Hyvää naistenpäivää kaikille ihanille Enskattarille! ♥ ♥ ♥ [/color]

[color=4169E1] Nyt on taas ihan pirtsakka olo:) Yön nukuin hyvin (en joutunut nousemaan kertaakaan pisulle) ja heräilin tuossa vasta joskus yhdentoista aikoihin! Ruuankin olen jo kerinnyt vetämään nassuun ja nyt odottelen Seiskan saapumista postilaatikkoon! Ostin eilen iiiiisosta irtokarkkikaupasta jättisäkin karkkia ja säästin ison osan niistä tälle päivälle, Seiskan lukuhetkeä varten:)! Rentoudun usein jonkun hömppälehden ja karkkipussin kera!

Juskalla ja Biancolla oli tosi kivoja ultrakuulumisia! Onnea niistä! Se on kyllä jännä juttu, miten siellä ultrassa käynti voikin olla (yleensä) niin iloinen ja liikuttava hetki:)! Ihanaa nähdä edes pieni vilaus omasta lapsestaan!

Meriheppa oli hommannut vauvelille vakuutuksen! Kiva, että selvisitte suhteellisen halvalla siitä:)! Meillä syntymättömän lapsen vakuutus (Pohjantähti) oli mielestäni kalliimpi kuin sellainen, jonka olisi voinut ottaa lapselle syntymän jälkeen. Muistaakseni vakuutus oli vuodessa yli 200euroa! Summa tosin pienenee lapsen kasvun mukana:)

Viivillä (hassua kirjoittaa " oma" nimi jollekin toiselle...oikea nimeni on siis sama kuin sinun nimimerkkisi;)) on laskettu aika ihan ovella! Suppareita lähettelen sinne kovasti!!!

Hermionelle kiitos synnytyskertomuksesta!

Leenis oli käynyt Kättärin keskustelussa. Meillä ei tuollaisia keskustelujuttuja ollenkaan ole tarjolla:( Eipä kyllä oikeastaan mitään muitakaan synnytykseen ja vanhemmuuteen liittyviä palveluita! Kiva, että tulehdus on laantunut ja muutenkin neuvolakuulumiset hyviä! Toivotaan vielä, että tuo hemppa lähtisi hurjaan nousuun!

Mammis: Siellähän ollaan valvottu pitkään viime yönä mukavan illan päätteeksi:)! Tsemppiä Tiitiäisen huoneen kunnostukseen ja muuttolaatikoiden kanssa painiskeluun!

Mukavia vauvakuulumisia Makkaralla! Teidänkin pikkuinen on jo yli 2 viikkoa vanha:)!!!!

Coltsfoot: Nuo " kylkiluukivut" on kyllä ikäviä (mulla kanssa kylkiluut ihan hellinä!). Toivottavasti pikkuinen tosiaan alkaisi laskeutumaan piakkoin, niin vaiva ehkä vähän edes helpottaisi! Mukavaa päivää toivottelen sinulle ja siskonpojalle!

Sere: Hih, ihanan viestin sait mieheltä;)!! Ja uusi puhelinkin vielä! Mäkin haluun! Oon lopenkyllästynyt tuohon " vanhaan" luuriin, vaikkei se mikään superhuono olekaan, vaan sellainen pieni ja sievä... Mutta silti! Uusi on aina uusi;)!!! Hih, tuo miettimäsi pikkutuhma kuva voisi olla kyllä olla miehen mieleen;)! Tsempitystä kovasti lähettelen loppuraskauteen!!! Sullahan on jo niin isot viikotkin meneillään, että kohta pääset jo sinne synnyttämään!

Sere kyseli tuosta raskaanaolemisesta... Itse olen nauttinut raskaanaolosta, hienoa aikaa (mm. iso masu, pikkupotkut, ultrakäynnit, Piksun kanssa " jutustelu" masun välityksellä jne. ovat kyllä asioita, joita ei voi rahalla ostaa) :) Nyt tosin viime metreillä tämä olo on alkanut muuttua enempikin tukalaksi ja ei-niin-kivaksi (vaikkakaan ei nyt mitenkään ylivoimaisen hankalaksi). Olisi mukava saada pikkuinen jo tänne maailmaan! Nämä viimeiset viikot ovat kyllä jollain tapaa henkisesti vaikeita... Pelottaa kovasti, jos jotain pahaa tapahtuisi Piksulle tuolla masussa tai sitten esim. synnytyksessä. Inhottavia pelkoja!

Eilen käytiin miehen kanssa keskustassa kaupoilla ja oli kyllä oma olo sen jälkeen ihan hyytelö! Enpä taida enää shoppailua harrastaa ennen Piksun syntymää, on se sen verran raskasta puuhaa!!! Ja TAAS sorruin ostamaan pikkuruisia vaatteita H&M:ltä! Voi vitsit, mun pitäisi jättää rahapussi kotiin aina kun eksyn kauppaan! Me kohta hukutaan noihin vauvanvaatteisiin!

Noh, nyt täytyypi mennä katsomaan, josko Postimies-Pate olisi piipahtanut tuolla laatikoilla kera Seiskan!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 38+3 ~ ♥ ~

Vierailija
7/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas takana erittäin hyvin nukuttu yö. Kummallista että sitä voikin nukkua noin sikeästi. En tosin niin hirveesti ole kärsinytkään yöllisistä heräilyistä, mutta kuitenkin. Unet ei vain olleet niin mukavia.. =(

Yhdessä kohdassa multa lähti pari hammasta (oon aiemminkin nähnyt näitä hampaiden irtoamis unia ja ne ei jostain syystä oo kivoja, varsinkin jos siinä unessa on kipu mukana.. nyt ei kyllä ollut) ja toisessa suunnittelin meneväni näytille äitipolille, kun oli tullut verta tuolta alapäästä jonkin verran.. tarkistuttamaan tilannetta, että miten vauva voi.

Hmmh... varmaan jotain pelkoja pikkuisen puolesta nyt sitten unissani taidan työstää.

Sen verran aamuyöstä heräsin, että vauvalla oli meneillään kunnon pippalot, kun hytkyi ja heilui edes takaisin. =) Harvemmin se yöllä ihan kohtuuttoman paljon liikkuu.

Aamulla pistin myöskin merkille, että tuntuu kuin masu olisi kadonnut jonnekin. On entisestään vaan tipahtanut ja muuttanut jotenkin muotoaan. Joskohan sieltä kohta oltais tuloillaan. =D

Leenis, mullakin on vähän samansuuntaisia toiveita tuon synnytyksen suhteen eli toivoisin pääseväni alkuun ammeeseen ja jos vain suinkin mahdollista niin koittaisin olla jaloillani mahdollisimman pitkään. Minäkin olen harkinnut tuota synnytysjakkaraa, mutta katsotaan nyt sitten kuinka tuossa tosi tilanteessa sitten käy.

Meillä ei ole ollut minkäänmoista synnytyskeskustelua, mutta Jorviin kun mentiin tutustumaan, niin sanoivat että sinne mennessä sitten kätilö tiedustelee toiveita.. hmmh.. liekö muistaa enää siinä vaiheessa itekkään mitä haluaa. =D

Biancolle onnittelut hyvistä ultranäkymistä. On se vain huojentavaa nähdä se pienen sydämen syke siellä monitorilla ja että kaikki on kunnossa. Nyt vain sitten masua kasvattelemaan.

Viipulille tuosta mun nimimerkistä, niin paljastettakoon nyt sitten että tuo tulee meidän koiralta. =D

Heh... edellisessä työpaikassani oli myös työkaverini nimi Viivi ja kyllähän se vähän hassulta tuntui häntä sillä nimellä kutsua, kun kotona se on tuo meidän karvakorva. =)

En silloin 7 ja puol vuotta sitten edes tiennyt, että se on oikeesti ihmisen nimi (vaikka vanha nimihän se on), mutta siitä meni parisen vuotta, niin johan rupesi noita Viivejä tupsahtelemaan. Noh, eipä se kait niin vakavaa oo.

Mammiksen eilis ilta kuulostaa tosi kivalta.

Ois kiva kyllä mennä vielä leffaan, mutta enpä taida enää näillä viikoilla viittiä lähtee. Ei se istuminenkaan tosin varmaan enää kovinkaan mukavaa olis. Niin ne viikot vaan menee, pian se on teidänkin nyytti täällä maailmassa. Itestä ainakin tuntuu, että tuo viimeinen kolmannes on mennyt todella vauhdilla.

Coltfootin kaverikin saa vauvan. =)

Tosi kiva.

Sitten kun vauvat ovat syntyneet, niin on joku jonka kanssa vaihtaa kokemuksia ja ajatuksia ihan lähipiirissäkin ja pääsee sitten yhdessä vaunuttelemaan.

Serelle tsemppiä raskausvaivojen kanssa. Toivotaan että teidän pikkuinen ei ainakaan hirveästi yliajalle menisi, niin ei tarvitsisi noista liitoskivuista sun muista kärsiä ihan tolkuttoman kauaa enää. Ei varmasti ole mukava olotila.

Hermionelle kiitokset synnytyskertomuksesta. Ihana aina lukea miten muiden synnytykset ovat menneet ja varsinkin siitä, että suurimmalle osalle koko asiasta on jäänyt kuitenkin suhteellisen hyvä mieli.

Juuh..

Möttönen erääntyy huomenna, mutta parasta ennen taitaa olla vasta kahden viikon päästä.

Tällä viikolla tuntuu aika menneen jo hieman hitaammin kun mieskin on ollut koko viikon iltavuorossa, niin tulee vasta puol seittemän aikoihin kotiin. Eilen oli vähän pidempi päivä ja tuli vasta tuossa kahdeksan tienoilla. Ehdinpä sitten eilen imuroida ja siivota vessat, viikata pyykit ja vähän siistiä paikkoja. =)

Ei tartte sitten enää tällä viikolla huolehtia siivoomisestakaan.

Anoppikin soitteli illalla vointeja, kun mies oli tosiaan niin myöhään töissä. Mukavaa kun hänkin huolehtii. Oottavat myöskin kovasti poikansa esikoista ja ovat valmiudessa, että tulevat sitten hakemaan meiän koiruutta hoitoon, kun lähtö tulee. =)

Musta on jotenkin niin sulosta, että joku haluaa noin kovasti pitää huolta myös meistä. Sama juttu oli miehen siskon odottaessa kuopustaan tuossa viime kesänä, joten tasapuolisuuden nimissä sitten ilmeisesti myös. Heh..

No juu..

Nyt tarttee lopetella, jotta muillekin jää tilaa.

Vois varmaan tänään keitellä ihan päiväkahvit ja syödä pari palasta tiikerikakkua, kun jäi viikonlopulta tuonne kaappiin. =)

-viivi ja onnimöttönen rv39+6

Vierailija
8/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en jaksanut kirjoitella, kun olin ollut pitkään kaupungilla (siis ainakin 5 tuntia ja siitäkin suurimman osan kahvilla...)

Juska ja Bianco olivat käyneet ultrassa. Hienoa, että kaikki on hyvin. On se pienten ihmistenalkujen näkeminen mukavaa :)

Hoyt: Mä olin tosiaan eilen siellä hammaslääkärissä ja kyllä voidaan puuduttaa, kun on raskaana. Mulla ainakin puudutettiin oikein kunnolla. Oli lääkäristä lähtiessä melkein puoli päätä turtana. Ei meinannut hammas millään puutua. Reikä oli iiiiisompi kuin ensin ajattelivatkaan. Istuin siellä tuolissa 45 min. Onneksi lääkäri ei laskenut sitä ihan makuuasentoon ja nosti minut istuma-asentoon aina kun pystyi. Silti kyllä huimasi paikkauksen jälkeen. Onneksi meni kuitenkin ohi. Seuraavan kerran hammaslääkäriin joutuu vasta vuoden päästä¿

Hermionelle kiitos synnytyskertomuksesta.

Kesis taisi kysellä onko meidän kaksoset identtiset. Näillä on (ilmeisesti) yhteinen istukka ja yhteinen suonikalvo, mutta onneksi omat vesikalvot. Nämä ovat melko todennäköisesti identtiset. Varmasti se selviää vasta, kun ovat masun ulkopuolella. Ja koska näillä on onneksi tuo vesikalvo erottamassa niiden omia ¿huoneita¿, niin en eivät voi olla käsikädessä. On sellaisiakin, joilla ei ole tuota kalvoa erottamassa niitä ja niillä on sitten enemmän riskejä kuin näillä meidän pienillä otuksilla¿ Yksi lääkäri sanoi, että meidän vauvoilla on ¿soluhuoneet yhteisellä keittiöllä¿¿ Olen ravannut ultrassakin kahden viikon välein, kun on seurattu, että vauvat kasvavat samaa tahtia eikä toinen ryöstä ravintoa toiselta. Onneksi kaikki on ollut hyvin. Onhan siellä ultrassa kiva ollut käydä, mutta aina on ollut pelko siitä, että jokin on huonosti.

Meriheppakin on hankkinut syntymättömän lapsen vakuutuksen. Mekin otettiin sellaiset. Ensin epäilin, että eivät kaksosille sellaista anna, mutta mun raskaus on mennyt sen verran hyvin, että saatiin :)

Viivi ja Leenaliinu: Mullakin on tuota valepissahätää. Ikävää varsinkin jos se iskee kun ei ole vessan lähellä¿

Viimeyönä tuli taas heräiltyä. Melkein joka yö joudun käymään ainakin kerran vessassa, mutta saan unta sen jälkeen. Viime yönä taas valvoin yli tunnin joskus kolmen neljän aikoihin. Ei kovin kivaa, mutta onneksi näin lomailijana saa nukkua sitten päivällä¿ Mäkin voisin lainata niitä Coltsfootin unen lahjoja :)

Omaan napaan ei kuulu muuta ihmeempää. Tiuhti ja Viuhti möyrivät masussa iloisesti ja muutenkin olo on hyvä. Aamuisin on ruvennut olemaan vähän turvotusta sormissa, mutta ei se vielä häiritse...

Mukavaa naistenpäivää kaikille!

Kaneli ja Tiuhti&Viuhti rv 34+2

Vierailija
9/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Missä PI-KI on? Siis varmastikin on synnytys jo takana, mutta täällä sitä vain odotellaan innolla uutisia.. J

Mä en ole tehnyt tänään yhtään mitään! Mies heräili 11 aikaan ja taikoi meille munakkaat & vastapuristettua appelsiinimehua, nam. Sitten se otti ja lähti omiin harrastuksiin. Sanoin että aion ottaa rennosti näin päivällä, ehkä käydä pikku kävelylenkin pellon laidassa ja sitten kun hän kotiutuu niin aletaan riehumaan Tiitiäisen huoneessa.. Ja Idolsit tulee tänään!!! :) JEE!

Kiva kun MAKKARA kävi taas piipahtamassa.. pikku-Nakki kuulostaa niin suloiselle! :)))

COLTSFOOTin Elsa saa sit kaveripiiriin about samanikäisen leikkikaverinkin.. Sekös mukavaa! Mulla ei ole oikein ketään kamua joka tässä lähiaikana ois jakautumassa.. Paitsi miehen ystäviä on nyt muutama, mutta he kun ei ole niin erityisen läheisiä mulle..

SEREllä on uusi puhelin ja heti sait kivaa videonpätkää mieheltä!!! Wow. Niin sitä pitää! Täytyyhän sitä jotain piristystä hankkia.. Ja ymmärrän täysin sun ¿väsyneisyyden¿ tähän raskauteen.. Kyllähän se välillä käy mullakin mielessä että voi kun Tiitiäinen tulisi jo. Varsinkin silloin kun on turvotukset pahimmillaan ja muutenkin alkaa olla jo niin pullea olo.. ähistään sit MA porukassa kun mennään päiväkaffeille.. :)

VIIPULI se taisi kirjoitella että vähän pelottaa se että Piksulle tapahtuisi jotain masussa tai sit synnytyksessä. Samma här. Välillä oikeesti tirahtaa kyynel silmään kun mielessä pyörii kaiken maailman kauhukuvat mitä oikeasti voisi mennä vikaan.. Yritän kyllä parhaani mukaan olla positiivinen ja välttää moisia ajatuksia, mutta ei kai niille mitään voi..

VIIVI ¿ mitäs jos se Onnimöttönen on alkanut laskeutumaan lähtökuoppiin kun ihmettelit että masu on vähän niin kuin ¿kadonnut¿!? ;) Kiva kun anoppi huolehtii ja ovat sitten koiravahteina heti kun tarve tulee.. Mun vanhemmat lähtevät LA viikoksi etelään lomalle ja nyt jo äiti mietti että mitä jos he sittenkin peruisivat matkan, jos vauva sattuu tulemaan etuajassa.. ;) Herttaista! Totesin vain että menkäähän nyt ihmeessä rentoutumaan, Tiitiäinen tulee kuitenkin mun tuurilla vasta pari viikkoa lasketun ajan jälkeen.. Jaksavatpahan lomailtuaan sitten tulla auttelemaan meitä jos tarvii.. :)

KANELI oli käynyt hampilääkärissä.. Hattua kyllä nostan että kestit ison masun kanssa moisen.. Mun mielestä oli ihanasti lääkäri sulle ilmaissut sen että teidän vauvoilla on ¿soluhuoneet yhteisellä keittiöllä¿! :)))

No niin, jospa jättäisin palstatilaa muillekin.. tänään taitaa olla tällanen ¿surffailupäivä¿. ;)

Mammis[/color]

Vierailija
10/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi tuo nettiyhteyden pito nollaan viime viikon tiistaista lähtien muistaakseni. Eli keskiviikkona kävin ensin viimeistä kertaa vantaalla neuvolassa ja suuntasin sieltä kättärille tutustumiskäynnille. Vitsinä heitin neuvolassa etten varmaan ennätä vauvaneuvolassa käydäkään Keravan puolella.Mitään outoa ei olossa kuitenkaan ollut.

Ilta meni normaalisti kotosalla ja sitten aivan yllättäin ennen yhtä yöllä tunsin kuinka lapsivesi hulvahti liikkeelle. Soitto Kättärille ja pakkaamaan kassia.

Sairaalalle tulin 1.3. klo.02.30 ja säännölliset supistukset alkoi noin neljältä. Aamulla mut siirrettiin synnytysosastolle kun vauvan sydänkäyrässä oli monttuja,kuten kätilö asian ilmaisi.

Iltapäivällä olo oli jo aika tukala mut kohtu ei lähtenyt kuitenkaan aukeamaan. Sain suppareita vahvistavaa lääkettä tippana ja niidenseurauksena koin elämäni illan supistellen 2-3 minuutin välein,supparin kesto 1-2 minuuttia. Ilokaasu teki pahoinvointia ja kipuun ei alkuun saanut muuta. Klo.20 sain kipu lääkettä koska paikat jumittivat yhä tiiviisti kiinni. Lääkäri lupasi että jos tilanne 22.00 yhä sama niin sitten leikataan. Kipu helpotti hetken,mutta palasi takaisin tunnin kuluttua vahvempana kuin aiemmin,niin että supistusten välillä menetin tajuni kuudesti.

Kello 22,lääkäri tutki,tilanne tasan sama kuin aiemminkin ja heidän päätös että odotetaan vielä 3-6 tuntia ennen leikkausta. Sain totaalisen raivarin ja vaadin selitystä lupauksen pettämiselle. Mies ja kätilö puolsivat minua.Vetosin etä tämä on turhaa kidutusta ja että en enää jaksa hetkeäkään,saatika sitten ponnistaa vielä tuntien edessä olevan tuskan jälkeen. Pitkän RIITELYN jälkeen sain epiduraalin lopulta ja pian myös tidon että yllättäin vauvan tila on romahtanut voimakkaasti,että leikataan ja kiireesti.

Leikkaus siten meni nopeasti,joskin ei ilman ongelmia. Vauva oli pahasti jumissa eli hetkenkin pitkitys olisi ollut kohtalokas.

Niinpä 2.3.2007 klo.00.27 meille syntyi siis pieni poika. Pituus 45cm ja painoa huikeat 2098g,päällä mittaa 32cm. Hän on terve ja virkeä,aikamoinen suursyömäri... Syy pieneen kokoon on istukan pienessä koossa,eli siksi se mun raskauskin on ollut niin erikoinen.

Eilen kotiuduimme sairaalasta ja nyt sylissä uinuu maailman ihanin lahja.

Ennustaja veikkasi poikaa syntyväksi 3.3.2007...lääkäri arvioi jouluna tytöksi.No,häm on tyttömäisen kaunis siroudessaan.

:) Masumamma ja " Mini" ensi yönä yksi viikko

Vierailija
11/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Just pläräsin vanhoja pinoja läpi ja aloin miettiä että missäs sä oot.. ONNEKSI OLKOON VIELÄ KERRAN! :) Ihanaa että piditte puolenne ja kaikki meni loppujen lopuksi hyvin. Nyt teillä on sitten jo oma rakas nyytti kotona ja saatte ihmetellä sitä vauva-arkea.. Ihan tuli tippa linssiin! ONNEA ONNEA ONNEA!

Mammis[/color]

Vierailija
12/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva syntyi siis viikoilla 37+5 ja la olisi ollut 18.3. Nyt sitten jumitetaan kotona siihen kunnes poika painaa minimissään 2,5kg...sitä ennen ei saa ulkoilla.

Vierailija
13/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihania uutisia sinulla, oikein paljon onnea koko perheelle!!

S

Vierailija
14/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Oon vieläkin ihan vauvauutisten lumoissa.. mutta - missäs ootte: LiVe, Sadeye, Greetas? Jolanda ¿ käynnistysaika kai kans meni jo, käypäs kertomassa uutisia jos tämän viestin bongaat..

Mammis[/color]

Vierailija
15/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu-mammalle Onnea pojan syntymän johdosta! Aikas hurjalta koettelemukselta kuullosti, mutta nyt siis kaikki hyvin. Ihana pikkuruinen poika!

Kaneli ja muutkin puudutusasiaan vastanneet, kiitos tiedoista. Juuri tuota itsekin pelkään, että pienen reiän alta paljastuukin hirmu reikä ja sitten paikataan ilman puudutusta, joten siis puudutuksen ehdottomasti haluan oli reikä pieni tahi iso. Ensin nyt pitäisi saada nuo hammaskivet rapattua pois ja sitten vasta paikkaamaan. Hammashoitaja poistaa tuon kiven ja sai minut kyllä tuntemaan ihan ekaluokkalaiseksi itseni jälleen, kun en ole käyttänyt säännöllisesti hammaslankaa ja vertakin tullut ikenistä jne.! Melkoisen paasauksen muisti pitää viime kerralla!

Iisa: Olen siis töissä tk:n vuodeosastolla, joten meillä yleensä yövuorot ovat helpompia kuin muut vuorot. Mummot ja papat nukkuvat aikas sikeästi ja harvaa täytyy vessaan viedä yöllä. Osastonhoitaja on jo useampaan otteeseen kysellyt lopetanko jo " yököttämisen" , mutta itse koen ne kuitenkin helpompina, vaikka raskaita tietysti on valvoa. Mutta kyllä sitä aina pienet torkahdukset ehtii aina jossain välissä ottaa! ;) Meillä tahtoo nyt olla niin rankkoja aamu-ja iltavuorot, että supistellut jo on. Ja kolmivuorotyötä on ainoa mahdollinen tuolla osastolla tehdä, joten päivä kerrallaan siis menen ja pakkohan sitä pois on jäädä aikaisemmin, jos kroppa ei enää kestä. Kylläpä tahtoo tällä alalla olla, että harvat loppuun asti jaksaa.

Selälleen nukkumisesta tuli mieleen, että meillä vauva riehaantuu aivan täysin, jos yritän selällään nukkua. Heti alkaa kauhea potkuttelu, joten melkeenpä kyljillään voin vaan olla, jotta saan unirauhan. Taitaa sille tulla niin ahdasta ettei selällään saa olla. Ainakin, jos liikkeiden vähyys alkaa ihmetyttään niin menen selälleen vaan niin johan tuntuu!

Hyvää naistenpäivää!

Hoyt rv22+6

Vierailija
16/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi piditte päänne ja saitte lääkärin leikkaamaan.

Oikein mukavaa vauva-arkea teille sinne ja pianhan tuo poika varmaan tuosta kasvaa, jotta pääsette ulkoilemaankin sitten. =)

Ihanaa.

-viivi-

Vierailija
17/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää naistenpäivää kaikille!

Mammanalku olikin ennättänyt jo huutelemaan - kiva, että olemassaoloani ei ole unohdettu, vaikka en ole palstalle hetkeen eksynytkään. Väsy painaa edelleen :/

Me käytiin tällä viikolla rakenneultrassa, ja pikkuisella kaikki palikat paikoillaan. Tuo ultra sai vaan aikaiseksi sen, että olen ryhtynyt himoitsemaan vauvanvaatteita... Yritän kovasti miettiä, että paljonko niitä ihan pieniä (50-56cm) vaatteita pitäisi olla. Meillä ei ole tuttavaperheissä vauvoja, joten joudutaan/saadan itse hankkia tarpeistoa :)

Juska82 oli käynyt 4D-ultrassa :D Vähän olen kateellinen, kun emme taida raaskia enää mennä yksityiselle ultraan... Kiva, että teille selvisi myös sukupuoli.

Meriheppa oli saanut kasan vaatteita ja äitiyspakkauksen! Aah, ihanaa varmasti järjestellä niitä :) Ja vakuutusasiatkin ovat kunnossa - meilläkin on suunnitelmissa sellaisen hankinta. Saako udella, että mistä teidän vakuutuksenne on?

Hermionelle kiitokset synnytyskertomuksesta! Ja jaksamista pojan masuvaivojen kanssa!

Biancollakin oli ihania ultrauutisia! Hienoa, että pieni sydän lyö :)

Makkaran PikkuNakki kuulostaa ihanalta tuhisijalta - toivottavasti pääsette pian liikenteeseen ihmettelemään ulkomaailmaa.

Serenityllä on raskausmasis... Uskoisin, että minulla tulee olemaan taipumusta ihan samaan. Tsemppiä! Odottavan aikahan vaan tunnetusti on liian pitkä.

Viipuli on taas langennut pieniin, ihaniin vaatteisiin. Minulla on alkanut samat oireet. Pelottavaa on se, että minulla on vielä monta kuukautta aikaa tuhlailla rahojani...

Viivillä on huolehtiva anoppi. Kiva, että jaksat nauttia siitä :) Itselläni ajoittain ärsyttää anopin vouhotus - pelottaa, etten saa olla vauvan kanssa kaksin ollenkaan, kun anoppi ei haluaisi menettää hetkeäkään ensimmäisen lapsenlapsen elämästä. Toivottavasti hänestä on kuitenkin sitten enemmän hyötyä kuin haittaa...

Masumammalle onnea pikkuruisesta miehestä!

(.) Raskaus on alkanut taas aiheuttamaan oireita... Ajattelin, että kun pahoinvointi loppuu, niin minulla on hyvää aikaa nautiskella ennen viimeistä kolmannesta. Mutta, mutta... Miksi minä alan tuntea itseni valaaksi jo nyt!? Masu on pullahtanut esiin nyt jo ihan kunnolla. Istuminen ei ole oikein kivaa. Jalat eivät viihdy, jos niiden päällä seisoo. Ja minä PUHISEN koko ajan. Tällä menolla taidan olla ihan invalidi sitten viimeiset kuukaudet... Tänään itkin H&Mllä kun mitkään mammahousut eivät olleet päälläni hyvännäköiset. Että näin. Jospa se tästä riemuksi muuttuisi, kun alkaa hame- ja sandaalikelit.

LiVe 20+1

Vierailija
18/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sydämellistä naistenpäivää teille kaikille tasapuolisesti!

Masu-mammalle ja miehelle lämpimät onnittelut pojan syntymän johdosta! Onneksi kaikki sujui lopulta hyvin. Onnellisia päiviä vauvan kanssa!

Leenis (ja taisi joku muukin) oli miettinyt synnytyksen kulkua kätilön kanssa. Minä oon itsekseni ja miehen kanssa pohdiskellut myös mitä tuleman pitää. Neuvolan valmennusten jälkeen oikeastaan aloin kaikkea mahdollista synnytykseen liittyvää pohtia. Voi olla, että ne omat toiveet ei toteudukaan, mutta mun mielestä hyvä asia jotta niitä voi etukäteen ainaskin miettiä. Samalla jotenkin konkretisoituu, ehkä, tuleva synnytys...

Mammis, meillä on automerkit vähän vaihdelleet. Tällä hetkellä mm. Skodaa on mietitty, mutta toistaiseksi ei olla hankintaa tehty. Täytyy nyt vielä vähän laskeskella jotta mihin rahat riittää niin, että elämä ei ole kituuttamista auton oston jälkeen.

Kaneli, kiva kuulla että teidän vauvoilla on kaikki hyvin. =) Ja hyvä että kontrollit on usein, niin ei tartte turhaan kantaa huolta.

Makkaran vauva-arjen kuulumisia oli myös mukava lukea.

Omassa mahassa vauva on jatkanut elämöintiä päiväsaikaan, yöt nukkuu. Tänään oli neuvola ja siellä kaikki ok. Vauva on raivotarjonnassa ja antoi terveydenhoitajallekin mallia liikkeistään. Minä otin puheeksi nuo edelleen pahenevat selkäkivut. Terkka laittoi lähetteen fysioterapiaan, mutta aikoja vapaana vasta toukokuussa! No, onneksi pääsin fysioterapeutin juttusille tänään ja sain lainaan tukivyön. Vauvan synnyttyä, mikäli vaivat jatkuu, käyn hakemassa sellaisen leveämmän.

Nyt voisi jotain mennä syömään ja ei kovin pitkää aikaa kun Idolsitkin tulee. Jee jee!

Tasapuolisen hyvää oloa teille kaikille!

t. iida-linnea 33+1

Vierailija
19/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenpa nyt tännekin kertomaan vauvauutiset, kun kirjoittelin muutaman kerran ennen lähtöä vielä tänne enskojenkin ketjuun. Mutta ensin, Pi-Kille taisi tulla lähtö su-ma välisenä yönä, kun ei ole enää maanantaina tai sen jälkeen kirjoitellut. Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja saamme kuulla vauvauutisia myös Pi-Kiltä!

Meillä siis synnytys alkoi spontaanisti vesien menolla käynnistystä edeltävänä yönä ja 4.3 sunnuntaiaamuna sitten lähdettiin sairaalaan kahdeksan maissa. PIKKUMIES syntyi 21:05 ja kokoa esikoispojallamme oli huimat 4945 g ja 56 cm. Eli meni ultrankin painoarvio vielä alakanttiin (4,5 kg). Synnytys meni kuitenkin hyvin, pieni eppari tehtiin, mutta ei repeämiä. Onneksi en tiennyt etukäteen vauvan kokoa, olisi voinut jäädä alatiesynnytys väliin. Sairaalasta kotiuduimme vasta tänään iltapäivällä, kun vauvan sokerit olivat hiukan alle raja-arvon ja niitä seurattiin. Poika on aivan ihana ja rauhallinen. Isänsä näköinen kuulemma. Olemme kummatkin aivan rakastuneita, sekä isukki että minä. Kirjoittelen synnytyskertomusta lisää paremmalla ajalla ja voin lisäillä sen sitten tänne enskojen ketjuunkin.

Ihanaa odotusaikaa kaikille esikoistaan odotteleville! Nauttikaa masuistanne! :) Hassu tunne, kun ehti jo tottua siihen kumpuun ja nyt se on poissa ja vieressä maailman suloisin poju. :) Nyt kakkavaipan vaihtoon..

Ikionnellinen Jolanda + Koukkis 4 päivää

Vierailija
20/22 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4169E1] Hurjasti ONNEA Masu-mammalle ja Jolandalle pikkuisista!!! Leppoisaa vauva-arkea teille molemmille toivottelen!

Mies yllätti tänään kauniilla kukkapuskalla naistenpäivän kunniaksi:)! Ihana <3! Nyt katselemaan Idolsia! Se on moro, sano poro!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 38+3 ~ ♥ ~