Laadukkaat suorat housut? Löytyykö mistään?
Oon huomannut että suorat housut eivät kestä päivittäistä käyttöä töissä koska muutaman viikon jälkeen alkaa aina saumakohdista jotkut muovisennäköiset haituvat (ikään kuin langat) tursuilemaan ulos. Mitä ihmettä?! Muuten ovat priimakunnossa. Vasta ostin housut ja nyt pitää taas hommata kolmannet vuoden sisään. Kannattaako laatumerkeistä maksaa kun näyttäisivät olevan ihan samaa materiaalia. Nyt oon ostanut sellaisia edullisia, 50 euroa maksavia housuja. Pesen ihan ohjeiden mukaan.
Kommentit (46)
Sekin tuli mieleen, että vältä täysin tai pääosin tekokuituisia housuja. Tekokuiduista lähtee tuollaisia "hapsuja". Ne ovat muutenkin epämukavia käyttää, ja usein myös rumia.
Osta hyvää ns. cool woolia, jota voi käyttää vaikka kesällä. Esimerkiksi jo mainitulla Max Maralla on näitä, mutta muillakin laadukkailla merkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein haluat käyttää rahaa käy kysymässä räätäliltä. Tai voi kai sitä kysyä materiaaleista vaikkei ostaisikaan sieltä.
Halonen, Kekäle yms. "hienommat" vaatekaupat ja kertomalla myyjälle mitä etsii.
Kekäle, olen ostanut tosi laadukkaat kesähousut viimekesänä.viskoosia,hyvät,tarjoushalvat.
Älä käytä päivittäin samoja housuja, vaan anna materiaalin asettua välillä. Pesetä housusi pesulassa. Noita saumailmiöitä olen kokenut laadukkaissa, elastaania sisältävissä housuissa. Elastaanittomilla en itse kykenisi koko työpäivää istumaan. Se että vaatteita on aika paljon, on helpompaa: sillä ajatuksella, että odottaa yksillä housuilla voivansa mennä vuosia ilman että ne kuluvat, ei ole koskaan tyytyväinen.
Vika on tekokuituisissa housuissa. Yleensä elastaani tekee tota, mutta myös poly-alkuiset kuidut sekoitettuina luonnonkuituihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NP- housukaupasta ostin mustat laadukkaat pitkikset, tukevaa kangasta. Kannattaa käydä katsomassa, on laaja valikoima.
Miten tämä liittyy aiheesen? Housut kuin housut? Minäkin ostin Puman collegehousut Booztista.
Eikös ollut kyse mistä löytyy laadukkaita pitkiksiä? Ihan oikea vastaus.
Joo, ymmärrän. Mutta se on laadullinen ongelma, jonka havaitset kun tutkit sitä saumaa. Se on huonosti viimeistelty tai väärällä tavalla materiaaliin nähden. Kun opit erottamaan hyvän ja huonon sauman niin asia on ratkaistu.
Tämä ei välttämättä kysy tuotteen hintaa, vaikka onhan se totta, että jokainen työvaihe maksaa, ja halvoissa vaatteissa niitä työvaiheita on yleensä vähemmän.