Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toppa vai ei-toppa, miksi aina keväällä tämä sama ongelma

Vierailija
23.02.2025 |

Enkä edes ole uusavuton, vaatteiden pukemisista on kokemusta kyllä. Mutta esim. eilen oli vain sen verran yli nollan, että maa meni loskaiseksi, mutta muuten tuntui vielä ihan kylmältä. Lapsilla (6 ja 8v) oli toppapuvut ja kurahousut päällä, tuntui että kuitenkin oli vähän liian lämmin, erityisesti vanhempi siitä sanoi. Mutta ei välikausivaatteisiinkaan vielä mielellään siirtyisi, kun maa on kuitenkin niin kylmä vielä, varsinkin jos yhtään istuu missään vaikka pulkassa, kuten eilen olivat pulkan kanssa menossa nuo.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon mitään patenttiratkaisua ole. Kylmä maa + lämpimähkö ilma tarkoittaa käytännössä jonkinlaista kompromissia vaatteissa.

Vierailija
2/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos laittaisit kuriksien alle toppahousut mutta ohuemman välikausitakin? Tärkeintähän kai se, että takapuolelle on eristettä maasta tulevaa kylmyyttä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vielä pienet lämpätilaerot, mutta keväällä saattaa aamulla olla pakkasta, jolloin aamulla varustetaan toppavaatteilla, iltapäivällä yli +10 ja aurinkoista. Sitten päiväkodissa tai eskarissa ollaan siellä iltapäivän ulkoilussa toppavaatteissa ja kuravaatteissa.

Vierailija
4/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevyttoppa...? 

Vierailija
5/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kahdeksanvuotiaalla eilen pihalla toppahaalari ja kurahousut, eikä se ollut liikaa. Haalari tosin on sellainen parhaat päivänsä nähnyt pihahaalari, ei erityisen lämmin enää.

Vierailija
6/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vielä täysi talvi. Etelä-Suomen hiihtolomatkin ovat olleet vasta tällä viikolla. 

Vierailija
7/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä on ainakin lunta, eikä lämpötila ole noussut juurikaan nollan yläpuolelle viime päivinä. Käy myös kylmä tuuli. Ei tulisi mieleenkään pukea lapsia johonkin kesätakkeihin. Eikö sieltä toppahaalarin alta voi vähentää vaatetta? Jos ei laita t-paitaa ja collegea, vaan jonkun pitkähihaisen t-paidan. Itse kuljen toppatakissa vielä melkein toukokuulle saakka, joten ehkä vaan en ymmärrä, kun mietin, mikä kiire on vähentää jo talvella lasten vaatteita.

Vierailija
8/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne kurikset oli? Jos se haalari on kunnollinen kyllä se tuon kosteiden pitää ulkopuolella. Itse olisin varmaan pukenut,( en tosin 8v ikäiselle koululaiselle, jonka joka aamu pitää usein ihan yksin ratkaista vaatetuksensa) lapselle päälle villahaalarin ja sen päälle välikausihaalarin. Lapset liikkuu ulkoillessaan, ei siinä kylmä tule kunhan vesi ja tuuli ei pääse vaatteiden läpi.

Vierailija
9/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vielä täysi talvi. Etelä-Suomen hiihtolomatkin ovat olleet vasta tällä viikolla. 

Mun pihalla silkkaa rapaa, mitään lunta ole enää.

Oisko semmonen kuin villahaalari sinne alle ja kevyt toppahaalari ja kurikset.

Onhan niitä lämminvuori kurahaalareita, siis niitä haalareita  ähh en enää muista sanaa, niinkuin toppahaalari mutta on kurahaalari, sinne alle villahousut tms.

Vierailija
10/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne kurikset oli? Jos se haalari on kunnollinen kyllä se tuon kosteiden pitää ulkopuolella. Itse olisin varmaan pukenut,( en tosin 8v ikäiselle koululaiselle, jonka joka aamu pitää usein ihan yksin ratkaista vaatetuksensa) lapselle päälle villahaalarin ja sen päälle välikausihaalarin. Lapset liikkuu ulkoillessaan, ei siinä kylmä tule kunhan vesi ja tuuli ei pääse vaatteiden läpi.

Hei ap tässä, oli ruoanlaittopuuhissa välillä. Tässä piha meni tosiaan eilen likaisen loskaiseksi, vaikka ei paljoa yli nollan ollut, siksi kurikset.

Pitää varmaan kokeilla juuri tuota, että välikausipuku ja välikerros.

Vierailija
11/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai laiska äiti, kun olen halunnut päästä helpommalla. Meillä on mieluummin aina keväisin laitettu toppahaalarin alle jotkut ihan ohuet vaatteet, jos se on alkanut tuntua liian kuumalta. En mitenkään tajua, miksi jotkut mieluummin pukevat ensin vaatteet, sitten jonkun villahaalarin ja muita lisävaatteita kaamean kerroksen, jotta voi laittaa sen ohuen haalarin siihen päälle.  

Vierailija
12/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi vielä on!

Vierailija
13/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät on minun mielestäni huhti-toukokuussa. Nyt on ihan täysi talvi. Täällä etelä-suomessa lapset näyttävät käyvät luistelemassa ja hiihtämässä. En sinne kevätkamppeissa lähtisi.

Vierailija
14/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevät on minun mielestäni huhti-toukokuussa. Nyt on ihan täysi talvi. Täällä etelä-suomessa lapset näyttävät käyvät luistelemassa ja hiihtämässä. En sinne kevätkamppeissa lähtisi.

Jos se ap:n lapsi itse sanoo, että on kuuma, onko sillä väliä mitä kalenteri silloin näyttää?

Vierailija
15/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se ap:n lapsi itse sanoo, että on kuuma, onko sillä väliä mitä kalenteri silloin näyttää?

No vähän hurjalta tuntuisi, että lapsi istuu jäässä olevassa maassa ilman talvikamppeita. Sitä on äkkiä flunssassa.

Vierailija
16/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on näitä, joiden vaatevalinta perustuu kalenteriin, ei säätilaan. Hiihtolomakin oikein. Hiihtolomaviikolla voi olla vaikka +10 astetta etelässä jos hyvin sattuu. 

Vierailija
17/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on näitä, joiden vaatevalinta perustuu kalenteriin, ei säätilaan. Hiihtolomakin oikein. Hiihtolomaviikolla voi olla vaikka +10 astetta etelässä jos hyvin sattuu. 

Niin voi. Mutta nyt on ollut talvikelit.

Vierailija
18/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä on tekemässä. Olen itse hiihtänyt (ei kilpaa vaan normaalia harrastajavauhtia) 20 asteen pakkasessa niin, että oli vain urheiluvälikerrasto ja tuulenpitävä kerros.

Jos juoksee pulkkamäkeä ylös jatkuvasti, kuumahan siinä tulee. En silti nollakelissä vielä jättäisi toppavaatteita lapsilta pois tavanomaisesta ulkoilusta.

Vierailija
19/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuu keväästä  =)

Vierailija
20/37 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset puetaan sen lapsen mukaan ei kalenterin. Meillä on palevainen 4v jolla on vielä täys toppavarustus villahaalareineen. Veljensä paahtuisi noilla kamppeilla joten hällä on kevyttoppatakki ilman välikerrosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän