Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitään tasoja ei ole

Vierailija
23.02.2025 |

Sisin on tärkein ja kaikille on tuolle jossain se ainoa ja oikea. <3

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasojen sijaan voisi puhua myös yhteiskuntaluokista. Suomihan alkaa olla kohtalailla luokkayhteiskunta.

Haetaan omaan yhteiskuntaluokkaan (koulutus, varallisuus, arvot) kuuluvaa kumppania, koska se helpottaa yhteiselämää. Tuttavaparit on samanlaisia, yhteispeli sujuu helpommin. Tai näin ainakin luullaan. Ei tarkoita tiukkoja rajoja. Joku ammattikoulun käynyt voi olla kielitaitoisempi ja  sivistyneempi kuin korkeakoulutettu, joka on muumioitunut tylsässä virassa. Riippuu ihan persoonasta ja omista mielenkiinnon kohteista.

Sosioekonominen yhteiskuntaluokka vaikuttaa kyllä hyvin usein parinvalintaan ja ystävyyssuhteisiin. Arvot, joita voidaan vaikka käsitekartan avulla jakaa hyvin moniin osastoihin esim. henkiset ja fyysiset jne. usein täsmäävät parhaiten sielunkumppaneiden kanssa oli sitten koulutus mikä tahansa. 

Vierailija
42/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kauneus on lisäarvo, joka tietenkin nostaa naisen arvoa, vaikka olisi alemmasta yhteiskuntaluokasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ihmisten ulkonäössä, luonteessa, varallisuudessa jne. on eroja. Mutta on ihan vähä-älyistä ajatella, että kunkin "taso" olisi palautettavissa yhteen numeroon. Ja vielä typerämpää on viilata "tasoa" suuntaan tai toiseen sen jälkeen kun teoriaan sopimaton suhde osoittautuukin toimivaksi.

Vierailija
44/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kauneus on lisäarvo, joka tietenkin nostaa naisen arvoa, vaikka olisi alemmasta yhteiskuntaluokasta.

Niin, itsekin valitsisin miehenä ennemmin kauniin alemmasta yhteiskuntaluokasta olevan kuin ruman korkeammasta yhteiskuntaluokasta olevan.

Vierailija
45/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai ihmisten ulkonäössä, luonteessa, varallisuudessa jne. on eroja. Mutta on ihan vähä-älyistä ajatella, että kunkin "taso" olisi palautettavissa yhteen numeroon. Ja vielä typerämpää on viilata "tasoa" suuntaan tai toiseen sen jälkeen kun teoriaan sopimaton suhde osoittautuukin toimivaksi.

Kuten aikaisemmin sanoin, sen takia onkin hyvä käyttää termiä standardit.

Vierailija
46/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sana "taso" aiheuttaa riitoja ja ketjuja? En ymmärrä.

Koska ihmiset haluaa kokea olevansa uniikkeja ja arvokkaita eikä kestä ollenkaan, että niitä jaettaisiin tasoihin millään perusteella. Solipsismia. Todellisessa maailmassa toiset on parempia kuin toiset ja toisilla on yhteiskunnassa suurempi arvo kuin toisilla.

Vierailija
47/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen preferenssit naisen valinnassa: ulkonäkö, (pienemmässä roolissa empaattisuus, varallisuus, älykkyys)

Naisen preferenssit miehen valinnassa: varallisuus, kuuluisuus, karisma, ulkonäkö, älykkyys

Vierailija
48/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset haluaa kokea olevansa uniikkeja ja arvokkaita eikä kestä ollenkaan, että niitä jaettaisiin tasoihin millään perusteella. Solipsismia. Todellisessa maailmassa toiset on parempia kuin toiset ja toisilla on yhteiskunnassa suurempi arvo kuin toisilla.

No mutta mehän olemme kaikki uniikkeja ja arvokkaita. Jumala on luonut meillä jokaiselle yhteensopivan kumppanin.

Vierailija
49/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta mehän olemme kaikki uniikkeja ja arvokkaita. Jumala on luonut meillä jokaiselle yhteensopivan kumppanin.

Luojan edessä kaikki on lopulta tasa-arvoisia eli ne tuomitaan samoilla kriteereillä, mutta yhteiskunnassa menestyvällä pankkiirilla on suurempi arvo kuin sillan alla elävällä pultsarilla.

Vierailija
50/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yksilöllisiä preferenssejä, jotka eivät ole tasoja.

Yksilöllisiä!!!

100% naisista preferoi miehessä pituutta. Yksilöllinen!?

Vierailija
51/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksilöllisiä!!!

Jep. Olen selannut eri nettideittisovelluksissa varmaan satoja tuhansia profiileja ja en ole yhdessäkään nähnyt tekstiä:

"olethan minua lyhyempi!" "olethan lyhyt"

Mutta olen nähnyt loputtomasti profiileja joissa lukee "olethan minua pidempi!" tai "olethan pitkä!"

Jos kyseessä olisi yksilöllinen preferenssi niin puolet naisista haluaisi itseään lyhyemmän miehen ja puolet haluaisi itseään pidemmän miehen.

Vierailija
52/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi jos tämä on niin provosoiva ja kiistanalainen keskustelunaihe. Minä kun olin aikoinaan akneihoinen lukioikäinen ja kerroin kavereilleni joidenkin tyttöjen nimiä kenestä olen kiinnostunut, niin kaverit sanoivat ettei tasoni riitä heihin. Ja kyllä se taisi silloin pitää paikkansa.

Myöhemmin miehistyin ja minusta tuli hyvännäköinen ja komea mies. Minulla ei ole pelkästään mahdollisuudet joihinkin naisiin siellä täällä, vaan oikeastaan kaikille kaunottarille joilla on korkeat standardit sen suhteen ketä katsovat sillä silmällä, niin olen olemassa heille. Sitten tulee yksilölliset preferenssit jotka jokaisella toki omansa.

Sanonpahan siis vaan että nämä tasot ovat selkeästi olemassa ja joillekin ne pitävät ovia visusti lukittuna ja toisille luovat rajattomasti mahdollisuuksia.

Vierailija
53/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin että nämä mahdottomat saavuttamattomat rakkaudet perustuu sille että rakastuu väärän tasoiseen? 

Vierailija
54/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen preferenssit naisen valinnassa: ulkonäkö, (pienemmässä roolissa empaattisuus, varallisuus, älykkyys)

Naisen preferenssit miehen valinnassa: varallisuus, kuuluisuus, karisma, ulkonäkö, älykkyys

Ei ole olemassa rumia naisia. Joskus ei vain ole tarpeeksi viinaa.

Ei ole olemassa rumia miehiä. Joskus ei vain ole tarpeeksi rahaa.

Vierailija
55/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasot ihmisuhteissa on vain joidenkin päässä.

Niin siis miksei kukaan missi hae kadulta puliukkoa kumppanikseen?

Hakeeko miljonäärimies puliakan? Miksi kenenkään kannattaisi pariutua alkoholistin kanssa? Ja silti moni nainenkin valitettavasti tekee niin.

Monilla rikkaillakin on alkoholiongelma. Pitävät kuitenkin sen verran kulisseistaan ja ulkonäöstään huolta ettei se tule ilmi. Ihmisiä kaikki.

Tietenkin ovat ihmisiä. Mutta jos se menee pulitasolle niin et kai itsekään ajattele, että sellainen ihminen on hyvä ja tavoiteltava kumppani yhtään kenellekään? Toiselle pulille toki kelpaa, kun valinnanvaraa ei ole. 

Vierailija
56/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksilöllisiä!!!

Ja miehet naisissa pitkää tukkaa. So? Ihminen on kuitenkin muutakin kuin pituutensa ja tukkansa. Kun kasvat aikuiseksi niin ymmärrät sen.

Vierailija
57/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin että nämä mahdottomat saavuttamattomat rakkaudet perustuu sille että rakastuu väärän tasoiseen? 

Ei välttämättä. Hyvinkin huomattava osa ihastuksista on yksipuolisia vaikka olisivatkin samantasoisia nämä kaksi ihmistä keskenään ja sopisivat kivasti yhteen ulkoisesti.

Elokuvissa kuvataan usein tarinoita joissa yksi ihastuu toiseen, sitten perustelee sopivuutta toiselle kumppaniksi ja loputtomalla pommituksella lopulta saa sen toisen. Näihin lähes aina valitaan samantasoiset näyttelijät näihin rooleihin, niin on uskottavampaa. Eilen tosin tuli 70-luvun leffa missä oli salasuhde kahden täysin eri tasoisen välillä. Vähän epäuskottavaa sitä oli katsella.

Vierailija
58/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksilöllisiä!!!

Jep. Olen selannut eri nettideittisovelluksissa varmaan satoja tuhansia profiileja ja en ole yhdessäkään nähnyt tekstiä:

"olethan minua lyhyempi!" "olethan lyhyt"

Mutta olen nähnyt loputtomasti profiileja joissa lukee "olethan minua pidempi!" tai "olethan pitkä!"

Jos kyseessä olisi yksilöllinen preferenssi niin puolet naisista haluaisi itseään lyhyemmän miehen ja puolet haluaisi itseään pidemmän miehen.

Olen 162 cm pitkä. Minua reippaasti lyhyempi mies olisi jo lyhytkasvuinen. Haluan normaali  näköisen miehen. Ammu toki minut sen takia.

Vierailija
59/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se komeus on valttikortti miehilläkin? Ei välttämättä ihan yhtä paljon, koska naiset voivat hyvin elää yksinkin.

Tasoja on olemassa, mutta se on harvinaista että ihmiset pariutuisivat täysin eri tasoa olevan kanssa. Suurin osa pariutuu oman tasoisensa kanssa, Suomessakin korkeasti koulutetut keskenään, duunarit keskenään jne. Kaikkein huonoimmin pariutuvat köyhimmät ihmiset, se koskee molempia sukupuolia. Tässä ihmisryhmässä ne pahikset kyllä löytävät toisensa, mutta rauhalliset tyypit eivät.

Vierailija
60/66 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, itsekin valitsisin miehenä ennemmin kauniin alemmasta yhteiskuntaluokasta olevan kuin ruman korkeammasta yhteiskuntaluokasta olevan.

Sitten ei kannata itkeä lompakkoloisista.