Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos aloitan 40v laittamaan 250e joka kuukausi amerikan indeksirahastoon, onko minulla eläkeläisenä rahaa sairastaa?

Vierailija
23.02.2025 |

Kannattaako yrittää laittaa enemmän ?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumppi vie kaiken ja sinulle ei jää mitään.

Vierailija
2/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, saat kasaan helposti yli 60 000€. Näitä voi testailla korkoa korolle laskureilla, joita on netissä.

https://danskebank.fi/sinulle/tyokalut/saastolaskuri?sc_cid=ppc_google_…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt sulaa, tää pankki tää haluu 🤷🏻

Vierailija
4/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöt sulaa, tää pankki tää haluu 🤷🏻

Indeksirahastot ei ole pankkien sulatettavissa. 

Vierailija
5/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että säästäisit sairastamiseen tulevaisuudessa, mitä jos käyttäisit elämiseen nyt.

250e voit yöpyä vaikka hotellissa, syödä hyvin ja tankata auton kerran kuukaudessa.

Vierailija
6/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti rahoistasi tänään. Ne voivat tuolloin olla kadonneet taivaan tuuliin. Meille ei ole luvattu edes huomista.

Vierailija
7/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauti rahoistasi tänään. Ne voivat tuolloin olla kadonneet taivaan tuuliin. Meille ei ole luvattu edes huomista.

Tuleva ruokajonoilija antamassa elämänviisauksia. 

Vierailija
8/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, saat kasaan helposti yli 60 000€. Näitä voi testailla korkoa korolle laskureilla, joita on netissä.

https://danskebank.fi/sinulle/tyokalut/saastolaskuri?sc_cid=ppc_google_…

Älä ole noin vaatimaton 💰💰💰🤑

https://www.vauva.fi/keskustelu/5918012/il-trump-voi-elaa-laakarin-muka…;

Vierailija
9/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vielä rahaa, mutta ihmisellehän voi tapahtua mitä vain. Toivottavasti ruokajono löytyy, jos käy oikein huonosti. 

Vierailija
10/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mieluummin fyysiseen kultaan. Nousi viime vuonna myös 35%, mutta romahduksesta ei vaaraa. Ainoa huono puoli kulut (jopa 1,99 - 2,99%), mutta tuoton varmuus korvaa menetyksen. 

Vierailija
11/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on pointtinsa, mutta onneksi ei ole pakko valita kahden ääripään väliltä. Minä käytän osan ylimääräisistä rahoistani elämästä nauttimiseen tässä ja nyt ja laitan osan indeksirahastoihin. Jos käy niin kuolen ennen kuin pääsen nauttimaan säästöistäni, säästäminen ei silti ole mennyt hukkaan, koska olen testamentannut omaisuuteni hyvään tarkoitukseen.

Vierailija
12/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele oikeasti sijoittamaan ja reagoi ajoissa. Edellinen Amerikan keskuspankin romahdus vei suomalaisilta isot rahstosäästöt. Mikään ei ole varmaa eikä turvallista mutta hyvällä tuurilla voi tulla 120.000

Vierailija
13/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nauttinut rahoista kun olin töissä, kaksi velatonta asuntoa ja riittävästi harraste vehkeitä.  Nyt eläke 2600€/kk hyvin riittää vaikka sairastaisikin.  Pieni pesämuna säästötilillä.  Paljonko ne sijoitukset kipuja lievittää?

Vierailija
14/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita mieluummin fyysiseen kultaan. Nousi viime vuonna myös 35%, mutta romahduksesta ei vaaraa. Ainoa huono puoli kulut (jopa 1,99 - 2,99%), mutta tuoton varmuus korvaa menetyksen. 

Kaikki on ostettava kalliiseen aikaan?

Vierailija
15/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on kasassa 165'000 kun olet 65

Vierailija
16/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin 12,5 vuotta sitten sijoittamisen Seligsonin Pohjois-Amerikka -indeksirahastoon. Olen sijoittanut sinne yhteensä 31 800 € eli keskimäärin 196 €/kk. Tällä hetkellä rahastoni arvo on 75 600 €. Sijoittamani summat eivät ole jakautuneet täysin tasaisesti eri kuukausille, vaan aluksi säästöni olivat luokkaa 50-100 €/kk. Jos olisin heti alussa sijoittanut tasaisesti tuon keskimääräisen summan, arvo olisi noussut vielä enemmän, koska kaikkein suurin arvonnousu on niillä ensimmäisillä sijoituksillani.

Minun tähänastinen sijoitusaikani on vain puolet siitä, mitä se olisi 40-vuotiaalla, joka sijoittaa eläkeikään asti.

Mennyt tuotto ei ole kuitenkaan koskaan tae tulevasta. Lisäksi euroalueen ulkopuolisiin sijoituksiin liittyy aina myös valuuttakurssiriski. Siksi suosittelen hajauttamaan osan sijoituksista Pohjois-Amerikan ulkopuolelle. (Minullakin on myös muita sijoituksia.)

Vierailija
17/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin 12,5 vuotta sitten sijoittamisen Seligsonin Pohjois-Amerikka -indeksirahastoon. Olen sijoittanut sinne yhteensä 31 800 € eli keskimäärin 196 €/kk. Tällä hetkellä rahastoni arvo on 75 600 €. Sijoittamani summat eivät ole jakautuneet täysin tasaisesti eri kuukausille, vaan aluksi säästöni olivat luokkaa 50-100 €/kk. Jos olisin heti alussa sijoittanut tasaisesti tuon keskimääräisen summan, arvo olisi noussut vielä enemmän, koska kaikkein suurin arvonnousu on niillä ensimmäisillä sijoituksillani.

Minun tähänastinen sijoitusaikani on vain puolet siitä, mitä se olisi 40-vuotiaalla, joka sijoittaa eläkeikään asti.

Mennyt tuotto ei ole kuitenkaan koskaan tae tulevasta. Lisäksi euroalueen ulkopuolisiin sijoituksiin liittyy aina myös valuuttakurssiriski. Siksi suosittelen hajauttamaan osan sijoituksista Pohjois-Amerikan ulkopuolelle. (Minullakin on myös muita sijoituksia.)

Kaikkiin sijoituksiin liittyy myös maariski. Miten esim. Seligsonin ja monen muun toimijan Venäjän rahastoille lopulta kävikään, vaikka niistä oli(si) pitkään saanut hyviä tuottoja (jos olisi nostanut rahansa pois ennen kuin maariski realisoitui)?

Vierailija
18/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usaan ei kannata kenenkään sijoittaa. Lukee projekti 2025n ja huomaa, että tulevaisuuden Usa on Afganistanin kaltainen kehitysmaa kun se toteutuu. Sen sijaan Euroopan alueella on huikea kasvupotentiaali, koska täällä on kollektiivisesti uinuttu ja pidetty Usaa tähän asti siirtomaana josta saadaan kaikki tarpeellinen. Meillä on kaikki sama kuin on Usassakin, niitä ei ole vain tuettu ostamalla ja kehittämällä näitä tuotteita ja palveluja.

Vierailija
19/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

300€/kk indeksirahastoon missä keskituotto 7% niin 10v kuluttua rahaa on 52k€ ja 20v kuluttua 149k€! Ihmeellistä tuo sijoittaminen eikä tarvitse itse kuin aloittaa 👍

Vierailija
20/31 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele oikeasti sijoittamaan ja reagoi ajoissa. Edellinen Amerikan keskuspankin romahdus vei suomalaisilta isot rahstosäästöt. Mikään ei ole varmaa eikä turvallista mutta hyvällä tuurilla voi tulla 120.000

Ainoastaan jos suomalainen oli paper handed little pussy bitch ja myi tappiolla. Aina on nousseet uusiin ath

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi