Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettaako pikku-kenguruketju?

07.03.2007 |

Turussa on pikku-kengurulla loppuunmyynti. Muistelisin että liike lopetaan jossain muuallakin.

Karsiiko ketju vain liikkeitään vai lopettaako kokonaan? Tietääkö joku?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi sentään kun ei erikoisliikkeet oikein menesty tai mikä sit ikinä onkaan syynä kun lopettavat.

Vierailija
2/13 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Turun liike on auttamattoman syrjässä, ihme olisi oikeastaan ollut jos olisi siellä menestynyt. Kovin pieni on se alue keskustassa, jolla liikkeet näköjään kannattavat. Pikkukengurukaan ei maantieteellisesti ole kaukana, mutta silti todella syrjässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Turussa millasset alennukset käynnissä?

Vierailija
4/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjä vaan vaihtuu, ei siis ole lopettamassa. Sijaintikin saattaa vaihtua.

Vierailija
5/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä kuulema vuokrasopimus loppuu. Toisaalta sijaintikin oli ihan hassu, tai siis lähinnä se itse liiketila, kun sinne oli pari porrasta ja ei välttämättä paras juttu kun yritetään lapsiperheille jotain kaupata.

Löysin kyllä lopetusmyynnistä kaikkea ihanaa vaikka ensin meinasin jättää koko käynnin välistä. Onhan normihinnat aika kovia, ei minulla ainakaan olisi ollut muuten varaa..

Vierailija
6/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista liikeiden sijainneista, jota useampi on moittinut tai ihmetellyt.

Erikoisliikket eivät millään pysty maksamaan vuokria kaupungin parhailta paikoilta ja kaikki eivät mahdu pääkauppakadun varteen.

Ne parhaat paikat valtaavat aina isot kansainväliset ketjut, pankit ja ravintolat joissa myyntikate on aivan käsittämätön. Kauppiaan omalla panoksella seitsemän päivää viikossa pyristelevät pikkukaupat kuolevat tästä maasta kohta kokonaan. Ei sitä kukaan jaksa.

Ei ihme, että pikkukauppojen yrittäjät suuttuivat noista vaalimainoksista. Ensin yritetään palvella asiakkaita ja sitten loppujen lopuksi jää vain isot velat käteen ja jotkut vielä perään arvostelevat, mikä ei ollut heille mieleen.

Keskusta alueilla Turussa ja Porissa mitkä aika hyvin tunnen on melkein kaikki vanhat talot rakennettu sillain että myymälöihin on pari porrasta. Silloin ei ajateltu lastenrattaita ja sehän ei ole kauppiaan vika, jos talot on tehty niin tyhmästi.

Tuo edellinen ketju aika hyvin kertoi erikoisliikkeiden vaikeuksista Suomessa. Se varmaan haulla löytyy. En jaksa laitta linkkiä.

Vierailija
7/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse olikin vaan siitä, että kannattaako ylipäätänsä aloittaa liiketoimintaa sopimattomassa paikassa...sitten käy juuri miten käy eli ei olla sen oikean kohderyhmän saatavilla. Jyväskylässä sijainti oli ihan kävelykadun nurkilla, joten sinänsä ei paha, mutta usein jäi menemättä, kun tiesi, että on ongelmallista päästä sisälle ja vielä sieltä pois. Tosin, Jkl:ssähän lopettamisen syy on vuokrasopimuksen päättyminen eikä ns. kannattamattomuus...

Vierailija
8/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä te sieltä liikkeestä ostatte? Olen käynyt pari kertaa tämän ketjun liikkeessä enkä ostaisi siltä mitään. Siis hinnat ovat pilvissä - sanotaan vaikka pussilakanoissa - mielummin ostan finlaysonilta.

En löytänyt mitään ostettavaa normaalihintaisena niin en vaivaudu sinne vaikka nyt loppuunmyynti. Täällä on aiemminkin keskusteltu ko. liikkeestä. Vaatteita siellä ei ollut kuin rekillinen...

Vierailija
9/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei nyt kuulunut varsinaisesti asiaan, enkä tunne J:kylän tilannetta mitenkään. Viittasin enemmänkin edelliseen keskusteluun, jossa tätäkin asiaa pohdittiin joukolla. Usein vain vuokrasopimuksen päättyminen on ensimmäinen ajankohta, jolloin kannattamattoman liikkeen voi lopettaa, koska vuokra täytyy muuten maksaa joka kuukausi, vaikka liikettä ei pitäisikään.

Itse olen kauppiasperheen lapsi ja tunnen aika hyvin ne ongelmat.

En halunnut jatkaa yritystä, vaan menin isoon ketjuun töihin, mutta tunnen sympatiaa ja samalla pientä kiukkua noiden yrittäjien puolesta, joista monet antavat kaiken itsestään ja saavat vain velat niskaansa. On kiva kun on erikoisliikkeitä, joissa voi ihailla kauniita tavaroita, mutta niistä ei osteta tarpeeksi jotta ne olisivat kannattavia.

Joku taas heittää siihen, että ne ovat kalliita, mutta sehän on niiden idea, tarjota erikoistavaraa, joka maksaa enemmän kuin marketkrääsä. Kuluttajat sitten omilla valinnollaan päättävät onko Pikku Kengurun tapaisia liikeitä tässä maassa vai ei.

Vierailija
10/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi vaatteita ei ole kuin " rekillinen" kuten joku kirjoitti. Minä ainakin itse haluan ostaa lapselleni jotain ihan muuta kuin markettitavaraa joten siksi käyn Pikkukengurussa ostoksilla. Tuotteet ovat jonkin verran korkeammat kuin muualla, mutta saanpahan jotain hienoa ja erilaista lapselleni.

Vierailija
11/13 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurta alea pikku kengurussa ainakaan viime viikolla ollut. Suurin osa oli -30&. Liike toimii vielä huhtikuun loppupuolelle asti.

Harmi kyllä kun lopettaa. Vaikka liike oli hiukan syrjässä ei sijainti mielestäni ollut kovin huono; paitsi ehkä pelkästään autolla liikkuville, jotka haluavat shoppailla lähinnä sisätiloissa.

Valikoima on kyllä aika suppea ja vähän sieltä itsekin vain ostin korkeiden hintojen takia. Niin ja sistusjuttuja en lapselle juuri ole kaivannut.

Palvelu on kyllä aina ollut erittäin ystävällistä.

Kun olen kiertelyn jälkeen ostaa parin euron kumiankan en itse kyllä hymyilisi asiakkaalle kovin leveästi. ( : ( :

Vierailija
12/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki juoksevat alesta kaikenlaista. Sieltähän tulee ostettua usein sellaista mitä ei edes tarvitsisi. Me ostamme perheeseen silloin kun on tarve. Mieluiten vähemmän hyvälaatuista kuin paljon halpaa, tarpeetonta tai heikkolaatuista.

Erikoisliikkeissä saa myös parempaa ja henkilökohtaisempaa palvelua. Erikoisliikkeet ovat myös enemmän ajan hermolla siitä mitä kuluttaja haluaa kuin marketit ja tavaratalot.

Vierailija
13/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat nousseet niin pilviin, etten yhtään ihmettele pienten erikoisliikkeiden lopettamista. Pieni erikoisliike, joka tarjoaa yksilöllisempiä vaihtoehtoja ja hyvää palvelua ei pysty myymään samalla tavalla massoja kuin joku H&M.

Ja tietenkin H&M saa vielä edullisemmat neliöt, kun vuokraa kerralla enemmän.