Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon vaikuttaa terveyteen se, ettei ikinä käytä alkoholia eikä polta tupakkaa?

Vierailija
22.02.2025 |

Entäpä vaikuttaako tuo myös ulkonäköön, jos ei käytä noita aineita.

Mitä hyötyjä on siis terveydelle ja ulkonäölle alkoholista ja tupakasta kieltäytyminen?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks tuttu on ainakin melkoisen rupsahtanut kun tissuttelee joka viikko tyyliin ja rupsahdus vaan kiihtyy nyt kun 30 täytti. Ei enää nuoruuden kiinteys pelasta sitä sienestelyä

Kyllä se hyvinvointiin vaikuttaa mutta vaikuttaa esimerkiksi väsymys ja uupumuskin. Hyvinvointi näkyy ulospäin.

Vierailija
42/53 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä. 

En juo, koska alkoholi on pahaa tai polta, koska en halua löyhkätä kuolemalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka ei vaikuta terveyteen tai ulkonäköön.

Alkoholi on eri asia koska se on päihdyttävä nautintoaine joka ei sovi normaaliin arkeen. Kohtuukäyttö on täysin turvallista ja on täysin yksilöllistä kuinka se sopii.

Jopa hammaslääkärit huomaavat onko kyseessä tupakoimaton ja tupakoiva henkilö ja etenkin nuuskan käyttö näkyy ikenissä. Tupakointi vaikuttaa paitsi ihon vanhenemiseen niin myös haju- ja makuaistiin, sillä tupakansavun kemialliset yhdisteet vaurioittavat maku- ja hajuaistin reseptoreita nenän ja suun limakalvoilla.

Vierailija
44/53 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan aika yksilöllistä, mutta näytän paljon nuoremmalta kun mitä olen ja täysin rypytön iho. Ihotautilääkäri on minulle sanonut, että sen näkee kuka ei juo eikä polta. Ovat sellaisia myrkkyjä, että vaikuttavat kehossa kaikkeen.

Olet kuitenkin joutunut kääntymään ihotautilääkärin puoleen? Moni tupakoiva ja satunnaisesti alkoholia käyttävä ei joudu koskaan.

Vierailija
45/53 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin olen hoikka ja perusterveenä pysynyt. En tiedä onko tupakoimattomuudella ja alkottomuudella osuutta asiaan, mahdollisesti. 

Mäkin olen hoikka, fyysisesti perusterve ja naiseksi vahva ja ihan kaikki luulee mua nuoremmaksi kuin olen. Kukaan ei esim usko että mä olen sisaruksista se vanhempi vaan kaikki luulee mua pikkusisareksi, veljeni on mua 5 vuotta nuorempi. (Sori nyt, tätähän ei saa täällä sanoa, kuten ei myöskään mainita hoikkuudesta, heti tulee miinusta ja veetuilua).

Juodessani vedän viinaa kuin sieni, tupakointi tosin on lääkityksen ansiosta vähentynyt.

Ja tämä ei ole geeneissä, lähisuvussa on ylipainoa, diabetesta ja rasvamaksaa. Tuon pämppäämisen ja röökin vastapainoksi urheilen ja syön hyvin kevyesti ja terveellisesti, mulla on hiton hyvä kunto.

Oon 37.

Vierailija
46/53 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan aika yksilöllistä, mutta näytän paljon nuoremmalta kun mitä olen ja täysin rypytön iho. Ihotautilääkäri on minulle sanonut, että sen näkee kuka ei juo eikä polta. Ovat sellaisia myrkkyjä, että vaikuttavat kehossa kaikkeen.

Mitä vikaa ihossasi sitten on, jos joudut käymään ihotautilääkärillä? 

Vierailija
47/53 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti absolutistit elävän lyhyemmän elämän eivätkä ole yhtä terveitä kuin hiukan alkoholia käyttävät. Saattaa liittyä alkoholinkäytön sosiaaliseen puoleen. Sen sijaan tupakan kanssa absolutismi kannattaa.

Jos absolutisteihin luetaan entiset alkoholistit, joiden on ollut pakko lopettaa juominen, niin se on eri asia kuin ne aina raittiina olleet ihmiset, jotka eivät ole koskaan juoneet mainittavia määriä edes ykkösolutta.

Jos luetaan, niin varmaan näin, mutta ei absolutismi ole välttämättä terveellisin vaihtoehto. Alkoholihan kuitenkin parantaa kolesteroliarvoja muun muassa.

Vierailija
48/53 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka ei vaikuta terveyteen tai ulkonäköön.

Alkoholi on eri asia koska se on päihdyttävä nautintoaine joka ei sovi normaaliin arkeen. Kohtuukäyttö on täysin turvallista ja on täysin yksilöllistä kuinka se sopii.

Kuulostaa siltä, että tupakoit ja sen vuoksi kiellät tupakoinnin haitallisuuden.  Säännöllinen tupakointi on suurin yksittäinen terveysriski. 

Vierailija
49/53 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hiukan pitempi mutta tylsä elämä. 

Vierailija
50/53 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijapiireissä ei oikein kavereita saa ellei alkoholia käytä, vaikuttaa siis sosiaaliseen terveyteen negatiivisesti. Moni on myös puolisonsa löytänyt baarista, olisi jäänyt löytymättä ilman alkoholia 

Vierailija
51/53 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihotautilääkärillä voi käydä monista syistä. Esim, itse olen absolutisti, mutta kävin ihotautilääkärillä sen takia, koska minulla oli sitkeä syyhy. Ja aiheeseen liittyen. En tiedä olenko nuoremman näköinen kuin muut, kun olen vielä nuori, mutta ainakin minulta on aina kysytty papereita, jos olen ostanut alkoholia, jonkun muun puolesta tai jonkin muun syyn takia.

N.23

Vierailija
52/53 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijapiireissä ei oikein kavereita saa ellei alkoholia käytä, vaikuttaa siis sosiaaliseen terveyteen negatiivisesti. Moni on myös puolisonsa löytänyt baarista, olisi jäänyt löytymättä ilman alkoholia 

Kaikki eivät halua kavereita ja/tai kumppania.

T: absolutisti ja intovertti/erakko.

Vierailija
53/53 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihotautilääkärillä voi käydä monista syistä. Esim, itse olen absolutisti, mutta kävin ihotautilääkärillä sen takia, koska minulla oli sitkeä syyhy. Ja aiheeseen liittyen. En tiedä olenko nuoremman näköinen kuin muut, kun olen vielä nuori, mutta ainakin minulta on aina kysytty papereita, jos olen ostanut alkoholia, jonkun muun puolesta tai jonkin muun syyn takia.

N.23

Näytät alle 30 vuotiaalta. Kaupoilla on ohjeistus, että paperit kysytään kaikilta alle 30 vuotiailta. Tämä on kauppojen oma keksintö, ei perustu lakiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi