Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhukset vanhainkodeissa saavat keskimäärin 48 eri lääkettä. Onko se paljon vai vähän?

Vierailija
22.02.2025 |

Miten on?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka asiaan lääke.Ihan turhaa rahan tuhlausta,heikennetään toimintakyky.Ihmiset ahdinkoon...Suomi pilattu näillä lääkäreillä oikeesti ja terv.hoitopuoli erityisesti Flunssan takia ei mennä lääkäriin.Ohjeet annettu siitäkin...

Vierailija
42/50 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin paljon. Siis yksi ihminenkö saa 48 eri lääkettä? Tuohan vastaa jo miltei yhtä kevyttä ateriaa.

Jotkut saavat lähemmäs 100 eri lääkettä vuorokauden aikana vanhusten palvelutalossa. 

Ja eikä määrääjillä hajuakaan niiden yhteisvaikutuksista. Ovat koehenkilöitä ja lääkärit alihankkijoita. Itsekin osakkaina pillerifirmassa. Mummot on helppoja. Makaavat kuin kapahauki turvasängyssä ja suolet tyhjennetään ajoittain tai sitten ei. Ja taas rauhoittavat suuhun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei usko tätä höpöhöpöä.

Vierailija
44/50 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

korruptio jyllää suomessa hyvin piilotettuna. lääke pisneksessä pyörii miljardit. sulle mulle 80% lääkkeistä aivan turhia.  suomessa eniten maksa haima syöpiä euroopassa johtuu yli lääkinnästä.

Vierailija
45/50 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia lukuja. Mä oon kohta 20 v tehnyt vanhustyötä ja 17 eri lääkettä yhdellä ihmisellä on ennätys. Jos "keskimäärin" 48 niin sehän tarkoittais että jotkut saa liki 100 :D Bullshittiä sanon minä.

Vierailija
46/50 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lääkettä sinä saat? Verta siihen.

En tiedä, mistä ap tuon luvun keksi. Tarkoittiko sitä, että hoitopaikan lääkekaapissa on 48 eri lääkettä asukkaille jaettavaksi? Yleensä lähtee valitus johonkin ylemmälle taholle, kun lääkkeitä YHDELLÄ on yli kymmenen. Niissäkin on yleensä keskenään ristiriitaisesti vaikuttavia lääkkeitä.

Vierailija
47/50 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvussa on tainnut jäädä pilkku pois keskimääräisestä lääkemäärästä. 

Vierailija
48/50 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidossa vanhukset saa keskimäärin viittä lääkettä, joten aika huima ero.

Itse asiassa ei, ks. edellinen viesti eli luvusta on jäänyt pilkku pois ja oikea luku on 4,8. Siis nimenomaan keskimäärin, kun osa pärjää parilla pillerillä päivässä, osalla on kourallinen.

Vierailija
49/50 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä palvelutalossa ja keskimäärin taitaa olla 7 lääkettä vanhuksella. 

Vierailija
50/50 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa uskomattoman paljolta. Miten tuo on laskettu, onko huomioitu että yksittäinen lääke voi mennä 2-3 kertaa päivässä? Entä onko myös tarvittaessa annettavat laskettu tuohon mukaan, vaikka niitä ei anneta joka päivä?

Olen hoivakodissa töissä, ja kaikkein eniten lääkkeitä saavilla menee ehkä 20kpl päivässä. Ja niistä osa on samoja, esim. Panadol illalla ja aamulla. 

Tällainen kokemus minullakin on, olen myös ollut hoivakodissa töissä. Jos nyt ihan järjellä ajattelee, että lääkkeitä annetaan yleensä 3-4 kertaa päivässä, niin niitähän tulisi 12-16 pilleriä jokaisella antokerralla. Ei niin paljon ole ollut kenelläkään, joita minä olen hoitanut.