Miksi useimpia ärsyttää se että satun vaan tietämään ja osaamaan lähes kaiken paremmin?
Eikö pitäisi olla ennemminkin kiitollinen että neuvon ja opastan?
Kommentit (29)
Sama vika, mutta en välitä siitä. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Leiki tyhmää niin sinua kohdellaan paremmin.
Tämä on mun tekniikkani. Saa myös laiskotella, kun kukaan ei kysele mitään, kun luulevat, että en tiedä mistään mitään.🤗
Kukas sen kissan hännän nostaa ellei kissa itse🤭🤭
Riippuu siitä, miten kohtelet muita ja esität asiasi. Usein käytös ja asenne ärsyttää enemmän kuin mitä tiedät ja osaat.
Mä en ole missään sellaisessa tilanteessa paikkakunnallani, että olisin face to face - keskustelussa 'esittämässä asioitani' yhtään kenellekään, koska en ole työyhteisön jäsen..
..ja naapurit ovat 'heippa, hyvä keli tänään'- neutraaleja moikkaustuttavia, joiden kanssa emme kuitenkaan lähemmin tunne tai ole kahvittelukavereita. Enempää en halua.
Eiköhän naapuridynamiikka Suomessa ole täsmälleen sama joka kerrostalossa, paikkakunnasta viis. Moit lausutaan roskiskatoksella, ehkä muutama lause yleisiä, mutta harvemmin kahvitteluja sentään. Romansseista nyt puhumattakaan.
[Toisinaan kuulen suomalaisten kertomuksia taloista, joissa naapureita ei edes tervehditä, kyllä meillä sentään..]
Olen tosiaan tullut tänne vain koronaevakkoon pakkopiikkejä/Covid yleishysteriaa pakoon, vankkana aikeenani palata takaisin läheisteni/ystävieni pariin pk-seudulle. En ole tullut tänne puolisoa etsimään enkä ylipäätään jäämään, vain 'käymään'.
Asunnostani kuuluu pitkin päivää puheensorinaa käydessäni pitkiä puh.keskusteluja läheisteni kanssa, suomeksi ja muilla kielillä. [Ulkomaisen ystäväni kotimaan kellonaika kun on 9 tuntia omastani eroava].
Minun varhainen siis on hänen myöhäinen. Puhutaan, kun sopiva momentum päivässä.
Äänieristys valitettavasti on vuosimallin 1965 talossamme paperiseinien tasolla. Me olemme paljon puhuvia syväkeskustelijoita mun porukassani. Siispä pahoittelut, jos seinät häiriöksi asti valskaavat. Me tosiaan vaihdamme kuulumiset tiuhaan!
Elämäni onkin koko Savon asumisen ajan ollut varsinainen > e t ä e l ä m ä.
Olen tyytyväinen, että korona ei ajoittunut aikaan, jolloin operaattorit veloittivat minuuttitaksaa ulkomaan puheluista.
Puhelinlaskuni olisivat muuten tonneissa.😄
Nyt - pelkän nettiliittymän hinnalla maailma on olohuoneessani.
Toivon saavani olla ihan vain yksityishenkilö, jolle sallitaan oma privaattirauha. Sen ajan, mitä täällä vielä asun.
Rauhaa, Rakkautta <3
- alakerran erakko-mystikko
Saksassa Besserwisser. Ei heistä kukaan pidä.