Luitteko jutun vauva-lehdestä 47-v enssynnyttäjästä? Aika erikoista, mutta
oli tullut heti luomusti raskaaksi yms... Mun mielestä on liian vanha. Itse olen 35 ja mun mielestä 40 ois ehdoton katto. Pienet lapset minullakin on, mutta tämä on jo viimenen hetki...
Kommentit (15)
niin ja mä oon aina sanonu että mulla pitää olla lapset " tehty" ennenkun mä täytän 30 ja se raja tuli jo vastaan, joten en todellakaan vois ajatella saavani lisää lapsia vielä seitsemäntoista vuoden kuluttua.
Kun lapset ovat teinejä niin äidit on jo mummoiässä, ei hyvä :(
Jos tulee luomuna raskaaksi, niin ei ole liian vanha. Kyllä luonto on meidän naisten puolesta hoitanut tämän asian, joten ei tarvitse teidän av-mammojen vaivata pieniä päitänne tämän asian suhteen.
äidiksi tulolle on se että käsittää jotain muutakin kuin sen oman ratkaisunsa ja oman pikku napansa.
Mutta näköjään ap:nkin kaltaiset rajoittuneet tyypit äideiksi tulevat...
Pitäisikö sitten vaan hylätä kaikki haaveet lapsista, jos niistä on aina haaveillut, ei vaan ole ollut sitä oikeaa miestä isäksi? Kaikki eivät löydä kelvollista miestä just silloin kun biologian kannalta olisi ehkä otollisinta.
Onkohan mun ystävästäni tehty juttu...??
kun luonto on niin järjestänyt että hän voi raskautua....
Vierailija:
Onkohan mun ystävästäni tehty juttu...??
vaadittavaa kypsyyttä tuskin löytyy 11- vuotiaalta. Sen sijaan 47-vuotiaalla sitä on. Jos hän lisäksi kykenee tulemaan raskaaksi luonnollisesti, niin miksi ei?
mielestäni kyky raskautua ei siis ole automaattisesti merkki " oikeasta" iästä saada lapsi.
yövalvomisia, vaan vauva on ollut jo parikuisena yökylässä että äiti saa kunnolla nukkua.
Ikä on vaan numeroita. Nuori äiti voi olla väsynyt, ja vanhempi äiti voi olla erittäin energinen. Ei kai kukaan 47-vuotias edes ala lapsia hankkimaan, jos tuntee olevansa wanha ja väsynyt......
Niin, 47- vuotiaalla ei " välttämättä" ole tätä jaksamista, mutta toisaalta voi vallan hyvin ollakin (lisäksi hänellä on useampi kuukausi aikaa suunnitella aikaa synnytyksen jälkeen, miten työt jaetaan esim. miehen kanssa). Sen sijaan 11- vuotiaalla ei lähes 99.9% varmasti ole henkistä valmiutta äidiksi.
Vierailija:
kun luonto on niin järjestänyt että hän voi raskautua....
Mutta me kaikki tiedämme, että luonto antaa kyvyn paljon ennen kuin ymmärryksen. Aikuisten tehtävänä on opastaa tuon ikäisiä lapsia, että he eivät harrastaisi seksiä vielä. Mutta en tajua, onko se av-mammojen tehtävä opastaa 47-vuotiasta aikuista naista lapsen hankinnasta...
Vierailija:
mielestäni kyky raskautua ei siis ole automaattisesti merkki " oikeasta" iästä saada lapsi.
Lapsen hoitoon voi väsyä niin parikymppinen kuin nelikymppinenkin. Ennen kaikkeahan se on kiinni siitä, onko lapsi " helppo" vai " vaikea" . Toisaalta, nelikymppisillä on enemmän elämänkokemusta ja kärsivällisyyttä lapsen hoidossa kuin parikymppisillä.
lienee ihan luonnollinen ikä vielä?