Mitä tehdä vanhoille koruille?
Korut pääasiassa kultaa? Myydä, viedä panttiin vai myydä romukultana? Rahalle ois tarvetta.
Kommentit (23)
Vissiin kullasta saa ihan hyvän korvauksen. Googlaile.
Olen yleensä heittänyt roskiin, toki voi myydäkin jos tarvitsee rahaa, nuo kullan ostajat ilmoittelee missä ja milloin ovat kierroksella, pistää vaikka guuggelilla hakien.
Kanittamalla saat vähemmän kuin myymällä romuksi.
Anna naapurin pikkutytölle. Ilahtuu varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Kanittamalla saat vähemmän kuin myymällä romuksi.
Jos on kiviä tai designia, niin panttilainaamo on varsin hyvä vaihtoehto.
Palautat vaikka takaisin sille keneltä sait
Ei ainakaan romukultaan, jos ovat ihan oikeasti vanhoja ja kauniita. Joku voi haluta.
Vierailija kirjoitti:
Olen yleensä heittänyt roskiin, toki voi myydäkin jos tarvitsee rahaa, nuo kullan ostajat ilmoittelee missä ja milloin ovat kierroksella, pistää vaikka guuggelilla hakien.
Kultaa ei missään nimessä pidä heittää roskiin, vaan myydä koska sitä tarvitaan uusio käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultaa ei missään nimessä pidä heittää roskiin, vaan myydä koska sitä tarvitaan uusio käytössä.
Romun ja roinan paikka on roskiksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan romukultaan, jos ovat ihan oikeasti vanhoja ja kauniita. Joku voi haluta.
Voi haluta, mutta maksaako edes sitä mitä romukultana saisi.
Myimme tädin perintö sormukset, 3 kpl ja yhdet korvikset, saimme 3OOe..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romun ja roinan paikka on roskiksessa.
Kulta ei ole mitään romumetallia eikä uusiutuva luonnonvara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman nyt voi sanoa mistä vaan, mutta kyllä minä surutta heitän tyhjät shampoopullot sekajätteeseen.
Jos sulla on keittiövaaka, niin ei muuta kuin punnitsemaan kulta. Kullan leimat kertovat kultapitoisuuden, yleisimmin 14k tai 18k.
Romukullasta maksetaan aika kivasti nykyään. Jos sulla on vaikka 30 grammaa 18k kultaa, se on helposti nykyarvolla jotain 1500 euroa ainakin. Eli älä ainakaan roskiin heitä. :)
Vierailija kirjoitti:
Jos niillä on antiikki arvoa tai disainia niin voi tarjota antiikkiliikkeellekin ensin. Sellaisten omistaja ei kylläkään kysele muilta. Ovatko rehellisesti saatuja?
Luin: mitä tehdä vaimon koruille
Ups...