Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Streptokokki b

Vierailija
16.09.2008 |

viimeksi äitiyspolilla kätilö sanoi että saan iv-antibiootin synnytyksessä jos lapsivedet menee aikaisin ja synnytys pitkittyy

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen aikana sain antibioottia suoneen. Lapsella on riski saada tappava tai vammauttava infektio synnytyksen aikana. Lisäksi lapselle voi tulla viivästyneenä tappava tai vammauttava infektio ainakin parin, kolmen kuukauden aikana synnytyksen jälkeen.

Vierailija
2/6 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään todettu streptokokki b:tä? Mulla odotus ihan alkuvaiheessa, edellisessä synnytyksessä löydettiin tämä streptokokki B (oli kuulemma ollut jo sitäkin aikaisemmassa raskaudessa, utta tieto ei ollut tullut ainakaan minun korviin). Lapussa luki vain että testattava seuraavassa raskaudessa,mutta mitään muuta ei asiasta sanottu. Nyt vähän mietityttää, että vaikuttaako se raskauden kulkuun jotenkin, vai onko se sitten synnytyshetken "ongelma"? Mites vauvoihin, onko tullut tartuntaa? Mun tyttö sai antibioottikuurin synnytyksen jälkeen,eikä silloinkaan asiasta sen kummemmin puhuttu mitään. Tyttö on terve,eikä tämä muistunut edes mieleeni,ennenkuin nyt,kun odotan vauvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se sitten on? Mun lapussa luki vain että strepto B..en tiedä mistään,kun ei koskaan kerrottu.

Vierailija
5/6 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kokemuksia vielä lisää? Mun tilanteessa tosiaan tämä "juttu" on ollut jo kahdessa edellisessä raskaudessa ja ensimmäisellä ei mitään ongelmia(ja siitä kun ei todella tiedetty), toisella kerralla lapsen ihoviljelyssä löytyi streptokokki ja crp oli hieman koholla, mihin sai sitten iv-antibioottihoitoa. Sen koomin ei ole mitään "vaivoja" ollut ja tyttö on ollut terve 6 vuotta.

Missä vaiheessa ne testit otetaan?

Vierailija
6/6 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei testattu sreptokokki b.tä raskauden aikana. Ei ollut isompia oireita, kerran vähän emätintulehdustyyppistä juttua, johon sain antibiootin. Lapsi syntyi rv 39+6. Lapsivesi oli vihreää ja minulle nousi synnytyksessä kova kuume. En kuitenkaan saanut antibioottia enkä osannut sitä vaatiakaan. Synnytys kesti vain 3 tuntia. Lapseni sain bakteeritartunnan ja vietiin synnytyssalista suoraan teho-osastolle. Korvaviljelystä löytyi tuo bakteeri, oli aiheuttanut keuhkoihinkin muutoksia. Vauva oli tosi sairas, tulehdusarvot nousivat sataan. Tyttö oli viikon teholla happikaapissa ja antibioottitipassa. Parantui täysin ja pääsi kotiin. Vielä ei ainakaan ole ilmennyt jälkitauteja tai ongelmia. Oli kyllä traumaattinen kokemus, en tiedä haluanko synnyttää toista lasta. Onnea matkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi