Hpv
Olen järkyttyneenä lukenut keskustelupalstojen keskusteluja, sekä keskustellut tuttujen kanssa kyseisestä viruksesta.
Iso osa on sitä mieltä, että mikäli löytyy hpv, ei siitä tarvitse kertoa seksikumppaneille!!
Ovatko ihmiset oikeasti noin vastuuttomia ja välinpitämättömiä, että jopa noin isot asiat voi jättää kertomatta?
Hpv voi aiheuttaa kumppanille kuolemaan johtavan sairauden, onko teidän mielestä moraalitonta pimittää mahdollisuus saada tappava tauti? Edes kondomi ei välttämättä suojaa tartunnalta
Kommentit (81)
No olen ehkä sitten naiivi ja vanhanaikaisen moraalin omaava, mutta kyllä itse ainakin kerroin puolisolle saman tien, kun papasta löytyi muutos.
Vaikka hpv on tosi yleinen, on voinut tarttua vuosikausia aiemmin, niin tottakai ainakin minun moraalini pakottaa kertomaan toiselle rehellisesti.
Ovat. Taannutaan pikkuhiljaa apinan tasolle. Moraalitonta on myös maata tautisten ihmisten kanssa, parempi pyrkiä yhteen kumppaniin.
Vaikka löytyisi 95%:lla, kai siitä nyt kuitenkin voisi seksikumppanille kertoa? Ainakin itse haluaisin tietää jos on riski saada tappava tauti..
Nykyään on onneksi rokote ja suosittelen että kaikki nuoret tän ottaa. Oma tytär otti ja todella pidän vastuullisena valintana tätä.
Kyllähän siitä pitäisi kertoa, mutta sitä kantaa suurin osa ihmisistä, joten kannattaa vain ottaa lähtöoletuksena, että toinen on kantaja ja käyttää aina kondomia.
Itse otin myöhemmällä iällä Gardasil - rokotteen jotta tuo ei olisi ongelma. Aiempia seksikumppaneita oli ollut vain yksi. Mielestäni hyvin käytetty 700€ (3x200€ rokotteet + rokottamiset).
M
Kyllähän siitä pitäisi kertoa, mutta sitä kantaa suurin osa ihmisistä, joten kannattaa vain ottaa lähtöoletuksena, että toinen on kantaja ja käyttää aina kondomia."
Ja kondomihan ei edes anna suojaa tätä virusta vastaan 🙄
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siitä pitäisi kertoa, mutta sitä kantaa suurin osa ihmisistä, joten kannattaa vain ottaa lähtöoletuksena, että toinen on kantaja ja käyttää aina kondomia."
Ja kondomihan ei edes anna suojaa tätä virusta vastaan 🙄
antaa
Suurin osa suomalaisista kuolee johonkin syöpään. Solumuutokset löytyy naisilla papa-kokeella, kunhan viitsii vain käydä. No stress.
Nimenomaan, löytyy papa-kokeessa, mutta kuka haluaa ehdoin tahdoin saada syöpää aiheuttavan viruksen itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista kuolee johonkin syöpään. Solumuutokset löytyy naisilla papa-kokeella, kunhan viitsii vain käydä. No stress.
Aiheuttaa myös peniksen, suun, ja nielun syöpää. Suosittelen rokotteen ottamista.
Tai kuka vastuullinen ihminen haluaa tartuttaa toiselle tappavan viruksen ilman että toisella on valinnanvapautta asian suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa myös peniksen, suun, ja nielun syöpää. Suosittelen rokotteen ottamista.
Virukset aiheuttavat suurimman osan syövistä. En pelkää mitään syöpää.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/edes-kondomi-ei-suojaa-papilloomavi…
Eli suojaa, jos käyttää kondomia. Tämä pätee myös ihokontaktiin limakalvoalueilla (tuo väite siis, että edes kondomi ei suojaa tarkoittaa sitä, että hps tarttuu myös käsien välityksellä, tai suun välityksell). Eli suuseksisuoja/suuseksin yhteydessäkin kondomi ja suutelua on syytä välttää ennenkuin on sellainen suhde, jossa molemmat on testattu ja ollaan varmoja etei hypitä sängystä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virukset aiheuttavat suurimman osan syövistä. En pelkää mitään syöpää.
Tutkimusten mukaan tuo ei pidä yleisemmin paikkaansa. Virukset aiheuttavat suurimman osan tietyistä nimenomaisista syövistä kuten juuri kohdun kaulaosan syöpä.
Kaveri sai kohdunkaulansyövän, kävi ilmi että mies oli käynyt vieraissa. Miehelle tuli niin suuret omantunnontuskat, että ajoi rekan alle 😕. Näitähän harva varmaan miettii, kun paneskelee ympäriinsä tai väittää, että vieraissa käynti piristää omaa liittoa.
Mainitse yksi, joka tänäpäivänä laittaa toisen ihmisen itsensä edelle. Siinä vastauksesi.