Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

S-ryhmä julkaisee maksukortin ruoka-apuasiakkaille: Mielipide; Perustoimeentulotuki pitäisi maksaa tällaiselle kortille, aina

Vierailija
21.02.2025 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011050955.html

Miks perustoimeentulotuki maksetaan rahana, ja sitten jokainen voi halutessaan tuhlata sen huumeisiin, alkoholiin, tupakkaan, karkkeihin, limuun suklaaseen, maksullisiin naisiiin jopa...

Tälle kortille se perustoimeentulotuki pitäisi ladata, ja rajata ostokset ainoastaan peruselintarvikkeisiin. Puhelinlaskun yms. voisi maksaa kortin tililtä.

Täten ehkäistäisiin syrjätymistä, ja nähtäisiin myös todellinen kulutus ruokaan. Monihan sanoo että 590e/kk on aivan valtava summa heille, ja moni väärinkäyttää

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään valtio ei voi kohdentaa minkäänlaista tukea vain yhden kaupan kortille. Toiseksi kortilla ei voi maksaa laskuja.

Vierailija
2/24 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näistä ollut, että aiemminkin ostositoumuslappusten ongelma on se, että joku ostaa kahvia tai vaikka halvinta vichyä. Kahvin myy eteenpäin vähän halvemmalla ja vichypullot palauttaa, ja saa rahaa ja sitten ostaa mitä haluaa.

Itsekin olen sitä mieltä, että alkoholia ei tarvisi ostaa, mutta kyllä köyhän perheenkin lapsi minun puolesta saa herkkuja syödä. Ruokaa, vaatteita yms tottakai, ehkä ei mitään uusia kirjoja, mutta muuten en alkaisi kyttäämään mitä ostavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no kokkareiden mielestä kaikilta sosiaaliturva-asiakkailta pitäisi viedä kaikki oikeudet sukuelimiä ja omaa pankkitiliä myöten. Näitä on nähty ja kuultu. Mitäpä jos viet vihasi muualle ja keskityt vaikka oman elämäsi kuntoon laittamiseen, ja aloittaa voit tuosta ihmisoikeuksien vastaisesta toisetn alentamisesta

Vierailija
4/24 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö näistä ollut, että aiemminkin ostositoumuslappusten ongelma on se, että joku ostaa kahvia tai vaikka halvinta vichyä. Kahvin myy eteenpäin vähän halvemmalla ja vichypullot palauttaa, ja saa rahaa ja sitten ostaa mitä haluaa.

Itsekin olen sitä mieltä, että alkoholia ei tarvisi ostaa, mutta kyllä köyhän perheenkin lapsi minun puolesta saa herkkuja syödä. Ruokaa, vaatteita yms tottakai, ehkä ei mitään uusia kirjoja, mutta muuten en alkaisi kyttäämään mitä ostavat. 

Ai oikein kirjatkin kiellät sellaiselta joka väkisin syrjäytetty työmarkkinoilta.

Sinunkaltaisissa narsistis-sosiopaattisissa demoneissa kiteytyy se, miksi tulevaisuudessa tulee siirtyä tarveharkintaisista tuista perustuloon joka alenee portaittain työtulojen noustessa.

Kaltaisesi tyypit oikein nauttivat siitä että lajitoveri kärsii. Luulet olevasi jotenkin ylempiarvoisempi.

Vierailija
5/24 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

590e on suomessa pieni raha "ihmisarvoiseen elämään" varsinkin nykyhinnoilla. Perus ruokaan, joka on jotakin muutakin kuin kaurapuuroa, menee helposti 300e. Hygienia, asumisen omavastuu, pakolliset puhelinkulut, ja mahdollisesti joku pieni hankinta ja joku edullinen harrastus. Puhumattakaan siitä että yleensä myös lääketeollisuus maalittaa näitä ja heillä on vino pino ruokkoja maksettavana sille kartellille

Minun mielestäni viharikoksia pitäisi sen sijaan alkaa vahtimaan kovemmin ja tuomitsemaan ankarammin. Aloitetaan vaikka täysin laillisesti elävien, perustuslaillista sosiaaliturvaa nauttivien vihaamiseen ja syrjintään syyllistyvien, kuten sinä

Vierailija
6/24 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai sinä oikein annat luvan karkin syöntiin tai kirjojen hankkimiseen.

tee kansalle palvelus ja mene psykiatrin luo. tuollainen kaunan pito ihmistä kohtaan joka saa muutaman hikisen satasen verran ruokarahaa ei ole tervettä.

Vierailija
7/24 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osa perustoimeentulotuesta menee vuokraa n eikä ruokaan.

Vierailija
8/24 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai oikein kirjatkin kiellät sellaiselta joka väkisin syrjäytetty työmarkkinoilta.

Sinunkaltaisissa narsistis-sosiopaattisissa demoneissa kiteytyy se, miksi tulevaisuudessa tulee siirtyä tarveharkintaisista tuista perustuloon joka alenee portaittain työtulojen noustessa.

Kaltaisesi tyypit oikein nauttivat siitä että lajitoveri kärsii. Luulet olevasi jotenkin y

Missä kohdin kiellän kirjat?

Vierailija
9/24 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jankutat?

Vierailija
10/24 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

590e on suomessa pieni raha "ihmisarvoiseen elämään" varsinkin nykyhinnoilla. Perus ruokaan, joka on jotakin muutakin kuin kaurapuuroa, menee helposti 300e. Hygienia, asumisen omavastuu, pakolliset puhelinkulut, ja mahdollisesti joku pieni hankinta ja joku edullinen harrastus. Puhumattakaan siitä että yleensä myös lääketeollisuus maalittaa näitä ja heillä on vino pino ruokkoja maksettavana sille kartellille

Minun mielestäni viharikoksia pitäisi sen sijaan alkaa vahtimaan kovemmin ja tuomitsemaan ankarammin. Aloitetaan vaikka täysin laillisesti elävien, perustuslaillista sosiaaliturvaa nauttivien vihaamiseen ja syrjintään syyllistyvien, kuten sinä

Laitetaan sanan "pienituloinen" tilalle "juutalainen", niin aika monta tuhatta rikosasiaa saisi vireille tältäkin palstalta. Jostain syystä vihapuhetta ei ole kriminalisoitu jos kohteena ei ole suojeltu ryhmä.

Vierailija
11/24 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa etätyö. Ei kukaan käytä työpäivästä 5 tuntia enempää työntekoon. 

Vierailija
12/24 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi tosiaan miettiä mikä pistää kadehtimaan tai vihaamaan toimeentuloasiakkaan kahvin tai vichyn ostoa. Kannattaisko mennä ammattiauttajalle? 

Vierailija
13/24 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijullako pyyhitään perse ja maidolla pestään hiukset?

Vierailija
14/24 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tee kansalle palvelus ja mene psykiatrin luo. tuollainen kaunan pito ihmistä kohtaan joka saa muutaman hikisen satasen verran ruokarahaa ei ole tervettä.

Psykiatrin :D ok.

Tuolla alussa kun oli, että karkkia, limua jne ei saisi ostaa, niin itse olen sitä mieltä, että nimenomaan saa. 

Ei mulla ole kaunaa, olen itsekin saanut ruoka-apua kun opintotuet oli joskus yli puoli vuotta myöhässä. Silloin apu oli ainoastaan jauhoja, voita, näkkäriä ja puuroa. Silläkin elää, mutta minusta jokainen päättäköön itse mitä kaupasta ostaa. 

Vierailija
15/24 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi tosiaan miettiä mikä pistää kadehtimaan tai vihaamaan toimeentuloasiakkaan kahvin tai vichyn ostoa. Kannattaisko mennä ammattiauttajalle? 

Eiköhän tossa pointti ollut, että ei se kortti ratkaise sitä, jos joku haluaa hankkia kiellettyjä tarvikkeita.

Kahvilla on jälleenmyyntiarvo, pulloista saa pantin kautta rahaa, ja siten ihminen on vapaa ostamaan vaikka sitä kauheaa suklaata. 

Ei kukaan nuita ostoksia kadehtinut tai vihannut.

Suosittelen sulle hengitysharjoituksia jos vähän osaisit keskittyä paremmin.

Pus.

Vierailija
16/24 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustoimeentulotuki on laskettu niin, että suurin osa siitä on todellakin tarkoitettu ruokaan ja päivittäistavaroihin. Tuon osuuden voisi kyllä maksaa ainakin sähköisesti jollekin kortille. Joko niin, että asiakas valitsee, minkä kauppaketjun kortille maksetaan, tai sitten pitää kehittää sellainen maksukortti, että se kelpaa kaikissa kaupoissa. Loppuosuudella voi sitten maksaa laskuja. 

Nykytilanteessahan tuota ruokiin tarkoitettua osuutta käytetään surutta ihan muuhun, esim. päihteisiin, lemmikkien ruokiin, auton kuluihin, ja ruoat haetaan ruokajakeluista. Eniten tästä kärsivät lapset. Olen itsekin tuollaisessa perheessä kasvanut, missä tuki ei mennyt ruokaan kuten olisi pitänyt, vaan melkein aina oli tyhjä jääkaappi, ja aikuiset käskivät vain syödä koulussa. 

Vierailija
17/24 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keijullako pyyhitään perse ja maidolla pestään hiukset?

No mitä ihmettä selität?

Kyllä sillä kortilla nytkin voi ostaa hygieniatuotteita.

Alkoholituotteet, turhat karkit, sokeri, sipsit, tupakat, ylellisyystuotteet pois

Vierailija
18/24 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa totalitarismi.

Vierailija
19/24 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reseptilääkkeet korvataan perusosan päälle. 

Kommenttisi on paljon vakuuttavampi kun tiedät edes perusfaktat.

Vierailija
20/24 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse onnistuin saamaan vakityön enkä tarvitse enää toimeentulotukea,  mutta en edelleenkään raaski ostaa uusia kirjoja. Tarjouspokkarin ostan välillä jos bongaan hyvän, muuten käytän kirjastoa.