Oletko matkustanut Australiaan tai muuhun kaukomaahan?
Kannattaako ja uskaltaako sinne matkustaa yksin? Nyt olisi rahaa matkustaa niin mietin ostanko lennot Ausseihin.
Kommentit (20)
Turvallisempaa on polttaa jäteöljyä tynnyrissä pari viikkoa ihan kotimaassa. Sama jännitys ja llmastovaikutus, mutta Suomen talous kiittää.
En ole, vielä. Ensi talveksi sellaista suunnittelin, mutta saa nähdä, tuleeko siitä mitään. Paikan päällä pitäisi viettää pidemmän aikaa kuin tavallisella lomamatkalla eli joku kuukausi. Ja se on se lähtöä estävä ongelma.
kaksi kertaa käynyt Ausseissa ja ekalla kerralla asuin sekä olin töissä vuoden verran. Hauska maa, mutta siis käytännössä tyhjä. Oliko muistin perusteella 20 miljoonaa asukasta? Väestö keskittynyt itärannikolle, eikä sekään mikään tiheästi asuttu ole.
En suosittele, jos kärsit araknofobiasta :D
Nrolle 4: Australiassa on yli 26 miljoonaa asukasta.
Maa on valtava, joten reissuun kannattaa varata aikaa. Ei ole edullinen, mutta ehdottomasti käymisen arvoinen. Ihana matkakohde!
Vierailija kirjoitti:
Maa on valtava, joten reissuun kannattaa varata aikaa. Ei ole edullinen, mutta ehdottomasti käymisen arvoinen. Ihana matkakohde!
26 miljoonaakin on todella vähän, koska joo maa on valtava. Keskellä ei ole ketään ja itälaidassakin aika harvaa. Lähinnä näkyy siinä, että infra on välillä aika kevyttä ja matkustus käytännössä lennetään
Pomo ausseissa sanoi, että voiko tätä kehittyneenä maana pitää kun täällä ei asu ketään
-sama-
Totta kai se riippuu ihan sinusta itsestäsi että kannattaako se matkustaminen. Itse pidän uusien maisemien näkemisestä joten haluan matkustaa. Suurin osa maista on ihan turvallisia matkustaa, tietty matkustustiedotteita kannattaa seurata jne.
Kaukomailla on eroa. Etäisyydestään huolimatta Australia ei ole sen kummempi kuin vaikka Ruotsiin menisi. Tai no, oikeastaan jopa vähemmän eksoottinen, kun siellä on enemmän eurooppalaisia kuin nyky-Ruotsissa.
Mutta jos menet vaikka keskelle Afrikkaa, niin on jo vähän toisenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Turvallisempaa on polttaa jäteöljyä tynnyrissä pari viikkoa ihan kotimaassa. Sama jännitys ja llmastovaikutus, mutta Suomen talous kiittää.
Millä tavalla Suomen talous kiittää, kun eihän täällä ole kenguruita eikä koalia?
AP työkkärille "En voinut hakea vaadittua määrää työpaikkoja, koska jäin kengurun yliajamaksi".
Olen matkustanut. Australia on iso maa, kokonainen manner. Siellä on helppo matkustaa, on länsimainen ja englantia puhutaan, ja on ihan turvallista matkustaa yksinkin. Siellä on monia ihan erilaisia paikkoja, suosittelen käymään myös Tasmaniassa ja Joulusaarella. Käy ihmeessä myös Uudessa Seelannissa, kun noin kauas menet.
Niin, ja vinkkinä, että kun ei Aussilaan kuitenkaan suoria lentoja ole, niin vaihda konetta Singaporessa, siellä on hyvä lentokenttä ja on muutenkin kiva paikka pysähtyä vaikka pariksi päiväksi. Olen vaihtanut monessa muussakin paikassa, ja Singapore on ihan ylivoimaisesti paras.
Vierailija kirjoitti:
Tähän vaan sellainen kommentti, että olen kyllä käynyt Ausseissa eri pituisia reissuja. Ei kaikkea tarvitse välttämättä nähdä samalla kertaa. Aina ei nimittäin ole mahdollista varata pitkää aikaa. Kerrankin olin Sidneyssä vain 4 päivää, vaikka en nyt sentään kuitenkaan Suomesta mennyt sinne 4 päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustanut. Australia on iso maa, kokonainen manner. Siellä on helppo matkustaa, on länsimainen ja englantia puhutaan, ja on ihan turvallista matkustaa yksinkin. Siellä on monia ihan erilaisia paikkoja, suosittelen käymään myös Tasmaniassa ja Joulusaarella. Käy ihmeessä myös Uudessa Seelannissa, kun noin kauas menet.
Niin, ja vinkkinä, että kun ei Aussilaan kuitenkaan suoria lentoja ole, niin vaihda konetta Singaporessa, siellä on hyvä lentokenttä ja on muutenkin kiva paikka pysähtyä vaikka pariksi päiväksi. Olen vaihtanut monessa muussakin paikassa, ja Singapore on ihan ylivoimaisesti paras.
Singaporessahan hakataan ja ruoskitaan ja pahoinpidellään ihan lapsellisista pikkujutuista kuten purkasta.
Japaniin, siellä on turvallista ja erilaista.
Mikäli on aikaa hanki esim 4 tai 5 pysähdyksen maailmanympäri lentolippu. Sellainen jolla voi pysähtyä esim 1 - 3 kk kohdemaassa ja sitten jatkaa toiseen.
Rahtilaivoilla voi myös päästä matkustamaan, kokemus se on sekin.
Kannattaa mennä. Itsekin aion mennä takaisin.
Kaksi kertaa olen käynyt Ausseissa. Ihana maa ja luonto, suosittelen! Enkä kyllä ymmärrä että mitä uskaltamista siinä reissussa on. Sen kun menee ja kokee asioita, ei se vaikeaa ole. Jalka voi murtua kotonakin ja Helsingin rautatieasemalla voi tulla ryöstetytksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Singaporessahan hakataan ja ruoskitaan ja pahoinpidellään ihan lapsellisista pikkujutuista kuten purkasta.
Et ole vissiin ikinä itse käynyt Singaporessa? Monesti olen ostanut siellä purkkaa ja jopa syönyt sitä eikä raippa ole heilunut. Ihana maa eikä tarvitse yhtään mitään pelätä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa olen käynyt Ausseissa. Ihana maa ja luonto, suosittelen! Enkä kyllä ymmärrä että mitä uskaltamista siinä reissussa on. Sen kun menee ja kokee asioita, ei se vaikeaa ole. Jalka voi murtua kotonakin ja Helsingin rautatieasemalla voi tulla ryöstetytksi.
Hämähäkkien ja käärmeiden takia en Australiaan mene.
3vk tullu oltua Australiassa lomalla enkä mene enää ikinä toiste. Sitä ötököiden ja hämähäkkien määrää 🤢🤢 Näin niin ison hämiksen etten ois ikinä voinu uskoakaan että sellasiaki hirvityksiä on olemassa!
Tuo 3vk oli yhtä kärsimystä.
Anna mennä vaan! Sen verran kaukana, että varaa riittävästi aikaa, ja käy samalla Uudessa Seelannissa. Ainakin kuukauden reissu kannattaa tehdä. Olin itse kolme viikkoa ja viikko olisi ollut hyvä olla lisää.