Olen nyt 50- vuotiaana epätoivoinen maailman tilanteesta
Koskaan ennen ei maailmantilanne ole näyttäytynyt näin pahalta. Ei edes 80-luvulla USA:n ja NL:n kilpavarustelun aikaan, jolloin ydinsotaa pelättiin.
Lapseni ovat teini-ikäisiä, vanhin nuori aikuinen. Etenkin heidän tulevaisuutensa huolettaa. Onneksi heillä ei ole lapsia.
Täytyy kai lopettaa uutisten seuraaminen kokonaan.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Valtamedian valepropaganda on aivopessyt ihmiset ihan sekopäisiksi.
Tässähän se syy. Jostain Putinista tehty lopunajan ruhtinas, vaikka vaib hän voisi vapauttaa meidät saatanallisesta woke-kultista.
Sensaatiouutiset ja klikkiotsikot eivät kerro koko totuutta maailman tilanteesta ja on kauheaa, että ihmiset pelkäävät nykyään ihan hirveästi typerän uutismedian klikkihimon takia.
Olen nelikymppinen ja huolestuttaa, mutta olen 90-luvun lamastakin selviytynyt ja oli silloin nuorena tosi rankkaa välillä, kun kaikesta säästettiin ja ostin mm. melkein kaikki vaatteet aina kirppiksiltä. Kyllä tästäkin selvitään, tosin rankalla huumorilla. Ei tässä voi lamaantua. Nyt täytyy keskittyä, että pysyisi kunnossa ja vähän täytyy olla kotivaraa ja jos läheiselle sattuu jotain, on apuna. Olen saanut vähän matkustaa, mutta sitä ehkä vähän suren, kun olisin halunnut mökkipaikan, mutta ei tällaisessa maailmantilanteessa kannata hankkia mitään pysyvämpää.
Trump ei sotaa halua, toisin kuin nämä Obamat ja Bushit.
Ei se ilmastonmuutoksen kieltäminen auta vaikka asia kuinka pelottaisi. Ja syytä onkin pelätä, kuitenkin kyseessä suurin uhka ihmiskunnan olemassaololle ikinä. Meillä olisi 5-10 vuotta aikaa keskittyä pahimpien vaikutusten torjuntaan mutta ei, maailman johtajat keskittyvät kiusaamaan toisiaan ja kansalaisiaan. Nyt olisi se hetki, että kaikkien pitäisi osata tehdä yhteistyötä ja keksiä ratkaisuja tulossa olevaan tuhoon. Mutta minkäs teet kun jännempää kiusata vähemmistöjä ja rikkoa kaikki mikä maailmassa on ikinä ollut hyvää ja arvokasta.
En odota tulevaisuudelta mitään hyvää enää. Autan minkä pystyn mutta en usko, että ihmiskunta selviytyy. Olen kiitollinen siitä että sain toteuttaa edes joitain omia unelmiani, kokea rakkauden ja paljon hyviä hetkiä elämässä. Mutta varaudun siihen että loppuelämä onkin pelkkää henkiinjäämistaistelua. Se siitä. Mut hei, tärkeintä että saatiin kiusattua seksuaalivähemmistöjä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen tyytyväinen, että sain elää näin vanhaksi ilman sodan uhkaa. Säälittää huomattavasti nuoremmat, jotka todennäköisesti joutuvat vielä sotimaan.
M52
Etkö sinäkin joudu sotimaan, kun olet vasta viisikymppinen, jos sota syttyisi viiden vuoden sisällä?
Viimeisten joukossa joudun, sitten kun alle nelikympppiset kaatuneet. Rintamalle pukataan porukkaa ikäjärjestyksessä, nuoremmista aloittaen. Ei meillä ole edes riittävästi aseita eikä muita varusteita siihen, että kaikki 17 - 60-vuotiaat laitettaisiin kerralla rintamalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen ja huolestuttaa, mutta olen 90-luvun lamastakin selviytynyt ja oli silloin nuorena tosi rankkaa välillä, kun kaikesta säästettiin ja ostin mm. melkein kaikki vaatteet aina kirppiksiltä. Kyllä tästäkin selvitään, tosin rankalla huumorilla. Ei tässä voi lamaantua. Nyt täytyy keskittyä, että pysyisi kunnossa ja vähän täytyy olla kotivaraa ja jos läheiselle sattuu jotain, on apuna. Olen saanut vähän matkustaa, mutta sitä ehkä vähän suren, kun olisin halunnut mökkipaikan, mutta ei tällaisessa maailmantilanteessa kannata hankkia mitään pysyvämpää.
90-luvun lama oli taloudellinen ongelma. Ei ollut juurikaan vaaraa maailmansodasta.
Ihan syystäkin on varoitettu sosiaalisen median kärjistävän asioita. Se ei ole mikään mielipidekysymys vaan fakta, joka todettiin jo cambridge analyticaan liittyvissä tutkimuksissa. Nyt näemme mitä se on saanut aikaan maailmanpolitiikassa. Ja aikajänne on niinkin lyhyt kuin alle 15 vuotta.
Nykyhallitus kokopersehallitus on kaiken tuho. Koskaan ei ole Suomessa ollut näin huonoa hallitusta
Älä ap valita! Nyt on hyvät pöhinät päällä kuin vanhaan hyvään aikaan. Vuosikymmeniä menikin apatiassa. Muistelen että kunnon actionia oli viimeksi 1990-1991 Kuwaitissa. M59
Vierailija kirjoitti:
Miksi epätoivoinen, asiathan menevät parempaan suuntaan, vihdoinkin puhutaan rauhasta sodanlietsonnan sijaan, Treump on avannut tien liennytykselle.
Vai olisitko mieluummin lähettänyt lapsesi sotahullujen lietsomaan sotaan, sitä nämä sotahullut vieläkin epätoivoisesti yrittää, mutta USA ei ole siinä enää mukana, mikä on jo sinänsä hyvä asia.
Trump vaan potkaisee koko Itä-Euroopan Putinin orjiksi ja kidutettaviksi, meidät mukana.
Vierailija kirjoitti:
Nykyhallitus kokopersehallitus on kaiken tuho. Koskaan ei ole Suomessa ollut näin huonoa hallitusta
Suomen hallituksella ei ole mitään tekemistä näiden tuhonuhkien kanssa. Koko Eurooppa uhkaa jäädä kahden imperialistisen suurvallan ryöstämäksi ja alustamaksi.
En jaksa säännöllisesti seurata uutisia. Liian synkäksi tulee. Lähellä olevat venäjän ja Ukrainan tilanne. Ja olisi ollut parempi jättää sanomatta, että v.2032 asteroidi iskee maahan tuhoten lähes kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö 5-kymppinen muista kuinka ydinsota oli parin minuutin päässä silloin 80 luvulla. Minä muistan ja muistan sen että silloin oli oikeasti ydinsodan uhka koko aikaista.
60-luvulla oli ydinsota lähellä.
Joko ydinaseet oli olemassa silloin?
Eikö täällä ole huumorintajua? Vitsinä heitin kysymyksen ja alapeukutuksia tulee urakalla!
Suomen kokopersehallitus on sairas
Kulunut viikko on ollut uskomattoman kamala mitä tulee maailmantilanteeseen. Se että maailman vaikutusvaltaisimmat ja rikkaimmat henkilöt, Trump ja Musk, ovat myötäilleet Putinin hirmuvaltaa. Se että he ovat yhdessä pilkanneet itsenäisyytensä puolesta taistelevaa Ukrainaa. Trump tiedotusvälineille, Musk X:ssään.
Ajattelen kuitenkin että epätoivoa vastaan on aina taisteltava, lähtien omasta sisimmästä. Sitten on rohkaistava muita ihmisiä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Saa nähdä ehdinkö nähdä sen mihin euroopan pohjavesivarojen ja muiden vesivarojen liikakäyttö johtaa.
Aloitus oli helmikuulta. Nyt maaliskuussa vielä pahempi tilanne!!
Meillä täällä Suomessa ei ole mitään hätää. Ei Suomessa ole ennenkään juhlineet vieraat armeijat, joten sota-jutut voi jättää käytännössä pois laskuista. Sitäpaitsi me ollaan se pohjoinen suurvalta sotilaallisesti. Pelko pois.
Amerikan johtajat oli sitä mieltä että euroopan suurin uhka tulee sisältäpäin, eli kai EU on meidän suurin uhka.
Turha pelko pois ja nautitaan keväästä!
Suuret katastrofit ovat lukuisia kertoja tuhonneet sivistyksen. Kun aletaan toipua jostain vaikka sodasta ja aletaan nostamaan elintasoa ennen näkömättömälle tasolle maksoi mitä maksoi. Siksi otetaan velkaa, jota ei pystytäkään maksamaan.
USA on nyt siinä tilanteessa, että velkaa on valtava määrä (100 000 dollaria per asukas), ja siksi tämä hallitus on painanut paniikkinappulaa, ja siinä ei keinoja säästellä. Avustuksista köyhemmille mailla luovutaan ja mennään oma maa edellä.
Lisäksi liittoudutaan roistovaltioiden kanssa, jotta yhdessä saataisiin mahdollisimman paljon ryöstettyä vaikka luonnovaroja, jotta oma talous paranisi.
Nythän on sotien lisäksi odotettavana vielä luonnon katastrofi.
Meidänkin pitäisi tyytyä hieman pienempään elintasoon, mikä olisi vielä huikean korkea verrattuna moniin maailman maihin. Vaikka ei se auttaisikaan maailmanlaajuiseen katastrofiin.