Onko niin että kaikissa suhteissa riidellään joskus
Mulla kokemusta vain tästä yhdestä. Erottiin ja palattiin yhteen. Mä viimeksi halusin erota. Ollut nyt eilisestä asti jännitteistä, oli riitaa. Mies myös jättää emotionaalisesti yksin. On tehnyt tätä aina. On kavereiden kanssa netin kautta yhteydessä joten ei tarvitse seuraa kun se jo riittää hänelle. Mulla ei kavereita ja oon aina yksin. Korostuu vielä koska en ole töissä. Roikun netissä mutta oon yksinäinen ja miehestä ei seuraksi. On meillä hauskaa ja hyviäkin hetkiä, katsotaan sarjoja yhdessä tai tehdään ruokaa, käydään kaupassa. Ne on meidän yhteistä tekemistä. Muuten ei tehdä yhdessä mitään. Suurin syy nyt mietinnöilleni on juuri tuo emotionaalisesti yksin jättäminen. Mutta erotessakin olisi yksin. Ei helppoa..
Kommentit (26)
Jos alkaa ajattelemaan niin, että erotessakaan ei ole helppoa vaan on yksinäistä, niin silloin on kyse läheisriippuvuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jos parisuhteessa ei riidellä niin jompi kumpi on diktaattori joka on alistanut toisen tahtoonsa. Ja huom, riitely ei ole äänen korottamista tai tavaroiden paiskomista. Riidellä voi rakenteellisestikkin normaalilla äänentasolla toiseen kajoamatta.
Mielenkiintoista. Meille ei ole vielä puolisoni kanssa selvinnyt, että kumpi on diktaattori ja kumpi alistettu. No, ollaan oltu yhdessä vasta reilut 3 vuosikymmentä.
Me taas ajattelemme, että elämä on liian lyhyt riitelyyn. Mielipide-eroja emme katso riitelyksi, koska niihin kaikilla on oikeus ja saa ollakin. Jos pitää tehdä kompromissi johonkin asiaan niin kumpikin voi perustella kantansa ja tilanne punnitaan kahdesta näkökulmasta. Vielä ei ole tullut vastaan tilannetta, jota ei olisi helposti ratkaistu.
Usein tuota fraasia kyllä kuulee ja täytyy sanoa, että omassa tuttavapiirissä se toteutuu niissä liitoissa, joissa riidellään jopa ulkopuolistenkin aikana.
Jos riitelee niin mies ja nanen ei sovi yhteen. Eikä jos mies jättää naisen yksin ja mies tekee omia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Jos alkaa ajattelemaan niin, että erotessakaan ei ole helppoa vaan on yksinäistä, niin silloin on kyse läheisriippuvuudesta.
Miten toimia? Tunnistan kyllä riippuvuuden
Ap
Exäni kanssa tapeltiin koko ajan kaikesta ja kovaa. Kuvittelin, että on ihan normaalia tapella vähintään viikoittain. Erottiin sitten lopulta, onneksi. Nyt naimisissa uuden miehen kanssa ja tapellaan ehkä kerran vuodessa ja saadaan aina puhuttua asia läpi jälkikäteen. Olen niin todella onnellinen, että nykyinen suhteeni on näin onnellinen eilä tarvitse jatkuvasti olla yhteen ottamassa.