Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelimeen huutaja, kerro miksi teet niin?

Vierailija
20.02.2025 |

Enkä nyt tarkoita puhelinta kaiutin päällä huudattavaia kehitysmaalaisia, vaan ihan muutoin normaaleja suomalaisia ihmisiä, jotka saadessaan puhelimen korvalle unohtavat täysin kaikki käytöstavat.

Äskenkin kaukoliikenteen bussissa eräs nainen huusi 2 tuntia suoraa huutoa puhelimeen. Eikö todellakaan yhtään tule mieleen, että edessä istuvan korva on n. 20 sentin päässä? Miksi siihen pitää huutaa? Ja miksi ylipäätään pitää turhanpäiväistä pälpätystä käydä 2 tuntia?

Tärkeän asian voi tietysti hoitaa lyhyesti hiljaisella äänellä, en mitään täydellistä hiljaisuutta ole vaatimassakaan, vaan ihan vain normaaleja käytöstapoja ja toisten huomioon ottamista!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mä voin

Vierailija
2/9 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan ääntäni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulo mennyt

Vierailija
4/9 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitto, yläkerran naapuri on tuollainen huutaja 🤬 En tiedä onko ko. äijä kuuro vai mikä ongelma, mutta huutaa puhelimessa niin että kuulen kaiken mitä jollekin puhuu. Se vielä mukavaa että harrastaa sellaisia tunnin/parin maratonpuheluita.. Silloin kun käppänällä on vieraita niin vieraiden ääniä ei kuulu mutta isännän huuto kylläkin. Sanominen ei juurikaan auta, omasta mielestään puhuu normaalilla äänellä ja minulla vaan tarkka kuulo 🙄

Vierailija
5/9 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

päläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄpäläPÄLÄ

Vierailija
6/9 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun puhelin oli uusi keksintö, siihen piti artikuloida selkeästi ja kuuluvasti. Osa ihmisistä ilmeisesti edelleen luulee, että vastaanottaja ei kuule, jos puhuu normaalilla äänellä.

Vierailija
7/9 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun puhelin oli uusi keksintö, siihen piti artikuloida selkeästi ja kuuluvasti. Osa ihmisistä ilmeisesti edelleen luulee, että vastaanottaja ei kuule, jos puhuu normaalilla äänellä.

Itse kaukopuheluita soittaessani HUUDAN vielä kovempaa kun matka on niin pitkä!

T: Urpo

Vierailija
8/9 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄS SE SULLE KUULUU? HANKI OMA ELÄMÄ!

Vierailija
9/9 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulee itse huonosti vastapuolta, tulee automaattisesti puhuttua kovempaa. Se on automaattinen reaktio ja pyrkimyksenä toki saada toisen ääni kuulumaan paremmin. Jos yhteys on huono, ehkä yrittää saada oman äänensä kuulumaan vastaanottajalle. Jos taas puhelun toinen osapuoli puhuu epäselvästi, yrittää alitajuisesti saada hänet puhumaan kovemmin. Fiksuinta olisi tietysti lopettaa puhelu "en oikein kuule, kun olen bussissa. Soitan myöhemmin", mutta aina ei tule puhuttua fiksusti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi